Moduł H e-Biznes Opiekun: dr Małgorzata Grzegorczyk Tematyka modułu obejmuje podstawy teoretyczne Nowej Gospodarki, obejmujące zagadnienia tworzenia różnych modeli e-biznesu, możliwości aplikacji narzędzi marketingowych na potrzeby e-biznesu oraz finansów i bankowości elektronicznej. Moduł ma charakter uzupełniający, ogólnowydziałowy, skierowany jest do wszystkich studentów Wydziału Zarządzania.
Zakres tematyczny modułu PrzedmiotECTSE/Zalgodz Wyzwania Nowej Gospodarki4E30 Marketing wirtualny4E30 Badania marketingowe na potrzeby e-biznesu4E30 Modele e-biznesu2Z30 Zarządzanie zasobami niematerialnymi2Z30 Zarządzanie relacjami z klientami z wykorzystaniem Internetu 2Z30 Komunikacja za pośrednictwem Internetu1Z15 Finanse i bankowość elektroniczna1Z15 Razem20E-3210
Założenia modułu Moduł obejmuje szereg konwersatoriów na wybrane, wąsko wyspecjalizowane tematy z obszaru wykorzystania nowych technologii, w szczególności Internetu w biznesie i marketingu. Wymagania wstępne – brak.
Po zakończeniu zajęć student powinien posiadać wiedzę z zakresu: handlu elektronicznego na rynkach B2B i B2C, zasad prowadzenia działalności biznesowej i marketingowej z wykorzystaniem Internetu, podstawowych narzędzi wspomagających zarządzanie zasobami niematerialnymi w e-biznesie, budowania relacji z klientem z wykorzystaniem narzędzi e-CRM, wykorzystania Internetu dla celów komunikacji.
Po skończeniu modułu student powinien: znać możliwości wykorzystania działań marketingu wirtualnego oraz badań marketingowych dla potrzeb e-biznesu, rozumieć rolę zasobów niematerialnych w gospodarce elektronicznej, takich jak: marka, klienci, wiedza, kompetencje, rozróżniać podstawowe czynniki i zjawiska charakterystyczne dla rynku e-biznesu w tym rynku usług finansowych w Internecie.