Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Funkcje matematyczne Microsoft Office 2003 Exel.
Advertisements

Programowanie w PMC.
Podstawy informatyki Informatyka Stosowana Zajęcia nr 2
Podstawy programowania PP – LAB2 Wojciech Pieprzyca.
Algorytmy – różne przykłady
Programowanie I Rekurencja.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Liczby Pierwsze - algorytmy
ZŁOŻONOŚĆ OBLICZENIOWA
Turbo pascal – instrukcje warunkowe, iteracyjne,…
Liczby wokół nas A. Cedzidło.
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
Wykład 3 Sparametryzowane rodziny funkcji
Podstawy programowania PP – LAB6 Wojciech Pieprzyca.
Podstawy programowania PP - LAB1 Wojciech Pieprzyca.
Instrukcja skoku GO TO etykieta Np. GO TO 100 ….. 100WRITE (*,*) Przeskok do instrukcji 100 Uwaga! NIE WOLNO skakać do wnętrzna złożonych instrukcji warunkowych.
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
PASCAL (2) dr Anna Kwiatkowska.
Działania na ułamkach zwykłych
Schemat Hornera Mgr inż. Michał Szucki.
Podstawy programowania
Rekurencja.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Funkcje w Pascalu Przypomnienie wiadomości o procedurach Prowadzący: Anna Kaleta Piotr Chojnacki.
© A. Jędryczkowski – 2006 r. © A. Jędryczkowski – 2006 r.
Mnożenie i dzielnie liczb dziesiętnych
Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Złożona składnia języka C++
Podstawy Programowania
Centrum Kształcenia Ustawicznego im. St. Staszica w Koszalinie
Pliki tekstowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików tekstowych. Pliki takie zawierają informację niezakodowaną
Programowanie obiektowe
Początek, koniec lub przerwanie algorytmu
Liczby rzeczywiste ©M.
ZBIORY I DZIAŁANIA NA ZBIORACH
Informatyka MZT1 Wykład 6 Iteracje while i repeat Tablice Rekordy
ZAPIS BLOKOWY ALGORYTMÓW
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Zbiory Co to jest zbiór? Nie martw się, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć. Nie ma odpowiedzi na to pytanie.
Algorytmy- Wprowadzenie do programowania
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
WYKŁAD 06 Programowanie dynamiczne Grażyna Mirkowska.
Rekurencja.
Haskell. Dopasowanie do wzorca Jest to operacja, gdzie pewnie wyrażenie sprawdza się ze wzorcem, w którym może znajdować się jedno lub więcej "wolnych.
Typy liczbowe, zmienne, operatory Zajęcia 4. Zmienne Zmienna – to w programowaniu element programu, który może mieć przypisaną pewną wartość (wartość.
Tablice Zajęcia 8. Definicja Tablica (z ang. array) jest zmienną złożoną, która składa się z ciągu elementów tego samego typu. W pamięci komputera tablica.
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Metody nieinkluzyjne: Metoda iteracji prostej.
Pętle Zajęcia 6.
Rodzaje Liczb JESZCZE SA TAKIE
Rodzaje liczb.
Największy Wspólny Dzielnik (NWD) Najmniejsza Wspólna Wielokrotność (NWW) Zajęcia 12.
Funkcje - rekurencja Zajęcia 8. Funkcje - definicja Ogólna postać funkcji w C++: typZwracany nazwaFunkcji(listaParametrówWejściowychFunkcji) { ciało funkcji.
Przeniesienie teoretycznego planu produkcji do rzeczywistości Skoroszyt xls z planem produkcji ELEMENTILOŚĆGODZINA ROZPOCZĘCIAGODZINA ZAKOŃCZENIA Skoroszyt.
SciLab.
RODZAJE ALGORYTMÓW 2.-warunkowe 1.-liniowe i=i+1 3.-iteracyjne.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Liczby naturalne i całkowite Spis treści Definicje Działania na liczbach Wielokrotności liczb naturalnych Cechy podzielności Przykłady potęg,potęgi o.
Liczbami naturalnymi nazywamy liczby 0,1,2,3,..., 127,... Liczby naturalne poznaliśmy już wcześniej; służą one do liczenia przedmiotów. Zbiór liczb.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Strumienie, Wczytywanie, Zapisywanie, Operacje na plikach
Nierówności liniowe.
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
Liczby pierwsze: szukanie, rozmieszczenie, zastosowanie, ciekawostki. Liczby pierwsze: szukanie, rozmieszczenie, zastosowanie, ciekawostki. Kinga Cichoń.
Cechy podzielności liczb
Zapis prezentacji:

Łódź, 3 października 2013 r. Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ Podstawy Programowania Programy różne w C++

2 Rozwiążemy następujące zadania 1. Kalkulator 2. Tablica 3. Silnia 4. Liczby pierwsze 5. Konwersje i klasa String

3 Kalkulator Napisz program w którym wczytujesz dwie liczby całkowite a i b, a następnie wczytujesz jedno z działań: +, -, *, /, ^, sqrt. Program ma za zadania obliczyć wartość wybranego działania, tzn. a+b, a-b, a*b, a/b, a^b, sqrt(a) i sqrt(b) o ile tylko działania te są wykonalne. Program ma działać w pętli nieskończonej i kończyć swoje działania tylko wtedy, gdy użytkownik wybierze jedną z opcji k lub K. Program ma czyścić ekran po każdych obliczeniach. Do obliczeń działań użyj zdefiniowanych przez siebie funkcji.

4 Tablica Napisz program w którym pobierasz od użytkownika liczbę naturalną n, a następnie tworzysz tablicę wymiaru n do której wczytujesz podane przez użytkownika liczby całkowite. Wyświetl: -elementy tablicy, -sumę jej elementów, -iloczyn jej elementów, -elementy dodatnie w tablicy, -elementy ujemne w tablicy.

5 Silnia Napisz program w którym na dwa sposoby (iteracyjnie i rekurencyjnie) obliczasz wartość silni z danej liczby naturalnej n.

6 Liczby pierwsze Zad 1. Wczytujesz liczbę naturalna n>=1 i wypisujesz na ekran wszystkie dzielniki liczby n. Program działa w pętli nieskończonej, która pozwala za każdym razem wczytywać nową liczbę do testowania Zad 2. Wczytujesz liczbe naturalna n>=1 i wypisujesz na ekran: true - jesli liczba n jest pierwsza. false - jesli liczba n nie jest pierwsza. Program działa w pętli nieskończonej, która pozwala za każdym razem wczytywać nową liczbę do testowania. Zad 3. Wczytujesz liczbę naturalna n>=2 i wypisujesz na ekran wszystkie liczby pierwsze z przedziału [2,n]. Program działa w pętli nieskończonej, która pozwala za każdym razem wczytywać nową liczbę do testowania.

7 Konwersja i klasa String Napisz program, który wygeneruje plik 100 liczb naturalnych z przedziału [1,1000] - każda liczba ma być zapisana w nowej linii. Odczytaj plik i oblicz ile jest w nim liczb: -parzystych i nieparzystych, -pierwszych i złożonych.