Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Advertisements

UE DLA CIEBIE!!!.
Unia Europejska Oparta na trzech filarach I filar-gospodarczy
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Fundusze unijne od podstaw Fundusze Strukturalne na lata 2007 – 2013
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
DANE SZKOŁY Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE SZKOŁY Nazwa szkoły:
Problemy rynku pracy..
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Patryk Mechocki IIIc Mateusz Różański IIIc. Większa stabilizacja W ciągu ostatnich 50-ciu lat, dzięki wzmożonej współpracy w Europie, wojna pomiędzy.
ścisła współpraca, czy szeroka niezależność ?
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Z Peszkowskiego w Krążkowach ID grupy: 98/47_P_G1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Unia Europejska – szanse i zagrożenia Polski jako członka UE po sześciu latach członkostwa Semestr/rok szkolny: I semestr, 2009/2010 …………………………………………………….

ZAKRES DZIAŁANIA UNII EUROPEJSKIEJ Filary Unii Europejskiej Gospodarka Polityka zagraniczna i bezpieczeństwa Sprawy wewnętrzne i wymiar sprawiedliwości

I FILAR - GOSPODARKA Państwa członkowskie tworzą unię gospodarczą, w ramach której panuje swobodny przepływ towarów, ludzi, kapitału i usług oraz koordynuje się politykę w różnych dziedzinach gospodarki (rolnej, przemysłowej, handlowej). Część państw (w ) tworzy unię walutową, w ramach której obowiązuje wspólna waluta - euro

II FILAR - POLITYKA ZAGRANICZNA I BEZPIECZEŃSTWA Koordynacja działań państw w celu zachowania pokoju, umacniania bezpieczeństwa państw członkowskich, promocji wspólnych wartości oraz rozwijania współpracy międzynarodowej. Państwa realizują te cele w drodze wymiany informacji, konsultacji, ustalania wspólnych stanowisk i podejmowaniu wspólnych akcji.

III FILAR - SPRAWY WEWNĘTRZNE I WYMIAR SPRAWIEDLIWOŚCI Współpraca państw członkowskich ma na celu zapewnienie obywatelom UE wysokiego poziomu bezpieczeństwa i sprawiedliwości oraz skuteczną ochronę wolności. Państwa realizują te cele poprzez podejmowaniu wspólnych działań w dziedzinie współpracy policyjnej i sądowej w sprawach zwalczania przestępczości zorganizowanej (terroryzmu, handlu narkotykami, Handlu ludźmi,), rasizmu i ksenofobi.

SZEŚĆ LAT POLSKI W UE Dokonania Szybki rozwój gospodarczy Partnerstwo Wschodnie, którym Polska zainteresowała Wspólnotę Polska dziś w Unii to bardzo silny gracz, który ma przełożenie na większość pozostałych państw Zaniedbania Niedobór Polaków na stanowiskach zwłaszcza w Komisji Europejskiej Upadek polskich stoczni Mały procent wykorzystania przyznanych środków unijnych

GMINA KĘPNO W UNII Unia Europejska jest szansą dla lokalnych samorządów terytorialnych, które pozyskują środki w celu poprawy infrastruktury i warunków życia mieszkańców Ratusz w Kępnie – przebudowa rynku została częściowo sfinansowana ze środków unijnych.

POZYSKANE FUNDUSZE PRZEZ GMINĘ KĘPNO Projekty nie inwestycyjne (miękkie) np. Aktywna wieś w mieście Łączy nas tradycja Trendy Dęciak Projekty inwestycyjne np. Budowa i przebudowa dróg lokalnych Budowa kanalizacji i modernizacja oczyszczalni ścieków Aktywna wieś w mieście

WIEŻA CIŚNIEŃ Wieża ciśnień w Kępnie – odnowiona ze środków unijnych

SZANSE DLA POLSKI JAKO CZŁONKA UNII Umacnianie pozycji Polski w Europie Środkowo-Wschodniej i bycie łącznikiem ze wschodem Rozwój gospodarczy spowodowany napływem kapitału zagranicznego i dostępność rynku europejskiego Modernizacja gospodarki Dostępność europejskiego rynku pracy Możliwość swobodnego się osiedlania i podejmowania pracy przez Polaków w krajach unijnych Wykorzystanie unijnych funduszy strukturalnych przez przedsiębiorców polskich Wzrost bezpieczeństwa

ZAGROŻENIA DLA POLSKI JAKO CZŁONKA UNII Koszty restrukturyzacji, dostosowania się do norm unijnych Odpływ młodych, wykształconych Polaków za granicę Ingerowanie prawa unijnego we wewnętrzne sprawy Polski - problem Karty Praw Podstawowych Wykupywanie ziemi przez cudzoziemców Największym zagrożeniem jest niewykorzystanie szansy, które dało Polsce przystąpienie do Unii Europejskiej

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA