Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wykonała: Natalia Staniak Simona Burtka
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
GĘSTOŚĆ.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Ireny Sendler w Lamkach ID grupy: 98/45_mf_G1 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Gęstość materii Semestr/rok szkolny: Semestr II/2009/2010

I dzień na projekcie Drużyna Pierścienia ;) Najpierw obejrzeliśmy prezentację multimedialną przygotowaną przez organizatorów. Poznaliśmy cel oraz główne założenia, działania oraz zadania, jakie musimy wykonać. Jak się okazało będziemy zgłębiać tajniki materii, a dokładniej mówiąc jej gęstość. Drużyna Pierścienia ;)

II dzień Nasze drugie już spotkanie poświęciliśmy zadaniom integracyjnym. Naszym zadaniem było „ratowanie” z tonącego statku grupy ludzi różnego pokroju. Musieliśmy podejmować trudne decyzje, kogo w pierwszej kolejności powinniśmy uratować. Jak się później okazało decyzje podejmowaliśmy tak długo – zbyt długo i niestety wszyscy „zginęli”.

Czy damy radę??? Tak, damy radę!!! Chyba… W następnym zadaniu zostaliśmy podzieleni na dwie grupy, z których każda miała zbudować jak najwyższą wieżę, a następnie w stanie możliwie nienaruszonym przenieść w wyznaczone miejsce. Dowiedzieliśmy się, że mamy do dyspozycji tylko papier. A nożyczki, a klej…??? Może chociaż taśma samoprzylepna…??? Niestety, to były tylko nasze pobożne życzenia:( Czy damy radę??? Tak, damy radę!!! Chyba…

Ostatnią niespodzianką, jaka nas czekała tego dnia, była zabawa w bezludną wyspę. „Jako rozbitkowie statku znaleźliśmy się na bezludnej wyspie, mając do dyspozycji wszystko to, co znajdziemy wokół siebie (w klasie). Wyjęliśmy kartki papieru, przybory piśmiennicze i zaczęliśmy planować. Na końcu okazało się, że nikt nie przetrwał, ponieważ zamiast wyciągnąć z torby śniadanie albo po prostu coś robić zaczęliśmy myśleć. KOLEJNY HACZYK!!!

III dzień + sprawdzian =  Opiekunowie przygotowali dla nas niespodziankę – niekoniecznie bardzo miłą. Ku naszemu zaskoczeniu czekał na nas test kompetencji. Myśleliśmy, że to żart jednak tak nie było. Test oczywiście dotyczył gęstości materii. Wraz z nią gęstniała atmosfera na sali.

Po napisaniu sprawdzianu byliśmy „rozliczani” z zadania domowego, które mieliśmy na dzisiaj przygotować. Poszczególne grupy miały przynieść informacje na temat fizyków zajmujących się gęstością, zebrać wiadomości dotyczące gęstości oraz opracować tabele gęstości różnych substancji . ALE JA NIE MAM ZADANIA DOMOWEGO!

Pojęcie Gęstości Gęstość – jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.

Wyznaczanie Gęstości Ciał Stałych Gęstość ciał stałych można wyznaczyć korzystając z prawa Archimedesa. Prawo to pozwala na wyznaczenie objętości ciała zanurzonego w cieczy.

Ciekawostki Gęstość większości substancji zmniejsza się wraz ze wzrostem temperatury (jednym z wyjątków jest woda w temperaturze poniżej 4 °C). Zjawisko to wynika z rozszerzalności cieplnej ciał.

Fizycy, którzy zajmowali się gęstością

Archimedes

Archimedes (ok. 287-212r. p.n.e.) najwybitniejszy fizyk i matematyk starożytnej Grecji, jeden z największych uczonych starożytności, pochodzący z Syrakuz na Sycylii. Opracował wzory na pole powierzchni i objętość walca, kuli i czaszy kulistej oraz rozważał objętości paraboloidy, hiperboloidy i elipsoidy obrotowej. Poprawnie oszacował wartość liczby π, którą oznaczył pierwszą literą greckiego wyrazu "perímetros" - obwód koła.

Twórczość Wprowadził pojęcie siły, podał zasadę dźwigni. Zginął po zdobyciu miasta, zabity przez rzymskiego żołnierza. Zachowane prace Archimedesa: O ciałach pływających, Elementy mechaniki, O kuli i walcu, O figurach obrotowych, O kwadraturze odcinka paraboli, O metodzie.

Benoit paul emile clapeyron Benoit Paul Emile Clapeyron (ur. 26 lutego 1799r. w Paryżu, zm. 28 stycznia 1864r. również w Paryżu) – fizyk i matematyk francuski. Jeden z twórców podstaw współczesnej termodynamiki, profesor uczelni inżynieryjnych, projektant urządzeń kolejowych oraz członek Francuskiej Akademii Nauk.

Henri victor regnault Henri Victor Regnault ( ur. 21 lipca 1810r. w Akwizgranie, zm. 19 stycznia 1878r. w Auteuil), francuski chemik i fizyk. Prowadził badania z chemii organicznej, przemiany ciepła właściwego gazów, ciepła parowania cieczy, prędkości rozchodzenia się dźwięków w gazach.

Karl friedrich mohr Karl Friedrich Mohr (ur. 4 listopada 1806r. w Koblencji - zm. 28 września 1879r. w Bonnie) - niemiecki farmaceuta i chemik. Wynalazł sól zwaną solą Mohra. Twórca i konstruktor wagi do oznaczania ciężaru właściwego cieczy noszącej od jego nazwiska nazwę wagi Mohra. Za pomocą tej wagi można wyznaczyć gęstość cieczy.

TaBELA GĘSTOŚCI Nazwa materiału Stan skupienia g/cm3 kg/m3 złoto stały 19,3 19300 ołów 10,14 10140 srebro 10,8 10800 aluminium 2,7 2700 rtęć ciecz 13,5 13500 woda 1 1000 nafta 0,81 810 azot 0,808 808 tlen gaz 0,00143 1,43 powietrze 0,00129 1,29 hel 0,000179 0,179 wodór 0,00009 0,09

IV dzień – obliczanie gęstości Dzisiaj całe spotkanie poświęciliśmy doświadczeniom badania gęstości substancji, z których zostały wykonane obiekty badań. Każda grupa dostała 4 klocki, które mieliśmy za zadanie zbadać ich masę i objętość co przydało nam się później do obliczenia gęstości substancji.

V dzień – na luzie Dzisiaj przenieśliśmy się do innej klasy, a mianowicie do klasy komputerowej. Tam dostaliśmy od p. Ławrynowicz adres oficjalnej strony projektu, własny login wraz z hasłem oraz email stworzony na potrzeby projektu. JOOŁŁ KOLO !!!

VI dzień – zabawa w excelu Dziś również pracowaliśmy na komputerach. Niektórzy zapoznali się z programem Microsoft Excel już w szkole podstawowej, ale sporo z nas pierwszy raz pracowało z tym programem. Opiekun wytłumaczył nam podstawowe funkcje tego programu i dał pierwsze wskazówki jak z niego korzystać. NIESTETY KOT ZMIENIŁ NAM WITRYNĘ!!!

VII dzień - c.d. Excela Ale osioł!! O niee, komp mi się zaciął!!! Poniedziałek. "Nie lubię poniedziałków". Weekend się skończył, jednak umysły uczniów jeszcze odpoczywają, ale szkoła czeka  - trzeba skończyć leniuchowanie. Ale osioł!! O niee, komp mi się zaciął!!!

VIII dzień - szare komórki w ruch Naszym dzisiejszym zadaniem było przygotowanie projektu dźwigni, jednak na lekcji wystarczyło nam czasu tylko na wytłumaczenie co to jest i jak to działa. W domu mamy pomyśleć i wykonać próbne szkice, które mamy zaprezentować na lekcji no i oczywiście poprawić prezentacje:) …

IX dzień - dźwignia Dzisiaj, pierwsze spotkanie po długim weekendzie, wznowiło projektowanie dźwigni. Teraz przyszła kolej, aby przelać swoje pomysły na dużą kartkę i zaprezentować całej klasie. Nasze grupy pracowały nad tym więcej niż połowę lekcji, ale udało nam się zmieścić w czasie i zaprezentować pomysły. Każda grupa wybrała przedstawiciela, żeby omówił szkice.

Z grupy I Daniel zaprezentował dźwignię, która uruchamia się pod wpływem wody z topiącego się lodu. Karol z grupy II przedstawił pomysł swojego zespołu. Woda wypływa z pojemnika uruchamiając dźwignię. Prosty pomysł, ale bardzo skuteczny. Grupa III pod wodzą naszego lidera - Wioli – miała skomplikowaną dźwignię. Sypiące się z woreczka kamyki spychają kulkę z dźwigni w skutek czego przeciwne ramię z klockiem opada w dół i włącza żarówkę.

X dzień – trudny wybór Kolejny czwartek i kolejne spotkanie tego projektu. Opiekun zlecił nam dzisiaj, abyśmy wszystkie nasze projekty złożyli w jeden. Oczywiście każda grupa chciała, aby jej pomysł był wybrany no ale trzeba było się w końcu zdecydować. Poszliśmy na kompromis i z każdego pomysłu coś wybraliśmy.

Następnie przyjechał do nas wykładowca z Uczelni im Następnie przyjechał do nas wykładowca z Uczelni im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, aby dać nam wykład na temat komputerów. Wykład był bardzo ciekawy i nikomu się nie nudziło. WYKŁAD

W rolach głównych… Nam nie wolno podskoczyć!!! Liderzy: Wiolka & Kinia E-kronikarze: Daniel & Szymek Sprawozdawcy: Kaśka & Kinia Nam nie wolno podskoczyć!!!