DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Proste przyrządy optyczne
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
LUPA.
ID grupy: 97/2 _MF_G2 Kompetencja: MATEMATYCZNO - FIZYCZNA Temat projektowy: ZJAWISKA OPTYCZNE Semestr II / rok szkolny : 2009 / 2010.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP im. Gen. Wł. Andersa w Złocieńcu
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
ZJAWISKA OPTYCZNE W ATMOSFERZE
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Sławnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt „AS KOMPETENCJI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
WYKŁAD 4 UKŁADY OGNISKUJĄCE OPARTE NA ZAŁAMANIU ŚWIATŁA, część II PRYZMATY, DYSPERSJA ŚWIATŁA I PRYZMATYCZNE PRZYRZĄDY SPEKTRALNE.
Zwierciadło płaskie. Prawo odbicia i załamania światła. Całkowite wewnętrzne odbicie. Autorzy: dr inż. Florian Brom, dr Beata Zimnicka Projekt współfinansowany.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Przyrzady Optyczne Przyrządy optyczne, są to urządzenia optyczne służące do zmieniania drogi promieni świetlnych, a czasem także promieni niektórych.
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 IM. PRZYJAŹNI POLSKO - NORWESKIEJ ID grupy: 97/9_MF_G2 Kompetencja: MAT - FIZ Temat projektowy: ZJAWISKA OPTYCZNE W PRZYRODZIE Semestr/rok szkolny: SEMESTR 1 ROK SZKOLNY 2009/2010

Zapoznanie się uczniów w grupie. Omówienie zasad współpracy Zapoznanie się uczniów w grupie. Omówienie zasad współpracy. Wybór ucznia do kontaktów z opiekunem 27-04-2010 Na pierwszych zajęciach omawialiśmy plan działania w ciągu trwania projektu. Ustaliliśmy daty kolejnych spotkań oraz ich tematy. Wybraliśmy Pawła Walichnowskiego jako naszego przedstawiciela w kontaktach z opiekunem panem Robertem Migułą.

Nasza grupa 97/9_MF_G2

Omówienie podstaw optyki Omówienie podstaw optyki. Właściwości światła, prawa odbicia i załamania. 06-05-2010 Na tych zajęciach zostaliśmy wprowadzeni w podstawy optyki. Poznaliśmy falową naturę światła. Nauczyliśmy się prawa odbicia i załamania światła. Swoją prezentację przedstawiali Paweł Walichnowski i Radosław Łuczak. Na przykładach opiekun przedstawił nam zasady zachowania się światła podczas przechodzenia przez różne ośrodki, poznaliśmy wzory na obliczanie prędkości światła w ośrodkach oraz na obliczenie gęstości ośrodków. Opiekun opowiedział także o ciele doskonale czarnym, które pochłania każdą wiązkę światła.

DOŚWIADCZENIA Z CIEKŁYM AZOTEM. ROZPRASZANIE ŚWIATŁA. 13-05-2010 Jedna z najciekawszych lekcji dotyczyła ciekłego azotu, którego temperatura wynosi około -190ºC. Dowiedzieliśmy się że wylewając ciekły azot np. na rękę trudno jest nim sobie coś odmrozić, ponieważ ciekły azot natychmiast paruje tworząc nad powierzchnią skóry poduszkę powietrzną, która stanowi swoistą izolację. Dzieję się tak, ponieważ nasze ciało ma temperaturę wyższą o około 230ºC, więc jest bardzo „gorące” dla azotu. W drugiej części zajęć mówiliśmy o rozproszeniu światła. Poznaliśmy zasadę działania pryzmatu. Zauważyliśmy również, że światło rozprasza się w oparach azotu

Zwierciadła płaskie i kuliste 20-05-2010 Swoją prezentację przedstawiali Jarek Paluch i Tomasz Jakubiak. Mówili o zwierciadłach. Dowiedzieliśmy się na jakiej zasadzie działa lustro. Wiemy już , że nasz obraz w lustrze jest nie tylko „piękny” , ale pozorny  Byliśmy też na warsztatach szkolnych , gdzie oglądaliśmy różne reflektory samochodowe, gdzie zwierciadło znalazło zastosowanie. Sporo było zabawy, kiedy z niklowanej blachy , zrobiliśmy mały gabinet „krzywych luster”

Wykład pani doroty rudzińskiej z politechniki wrocławskiej pt Wykład pani doroty rudzińskiej z politechniki wrocławskiej pt. „konwekcja – cieplny silnik natury” 27-05-2010

SOCZEWKI – BUDOWA, RODZAJE , ZASTOSOWANIE W ŻYCIU CZŁOWIEKA. 28-05-2010 Zapoznaliśmy się z tematem soczewek. Dowiedzieliśmy się o soczewach skupiających i rozpraszających czyli takich, które powiększają lub pomniejszają widziany obraz. Doszliśmy do wniosku, że soczewki w naszym życiu są wszędzie i pełnią ogromną rolę. Okazuje się , że oko jest soczewką, że w reflektorze samochodowym też są soczewki. A prawdziwym hitem było oglądanie soczewek , które wchodzą w skład ZOOM-u aparatu naszego opiekuna.

PRZYRZĄDY OPTYCZNE: LUPA I MIKROSKOP – OMÓWIENIE ZASAD DZIAŁANIA PRZYRZĄDY OPTYCZNE: LUPA I MIKROSKOP – OMÓWIENIE ZASAD DZIAŁANIA. OBSERWACJE MIKROSKOPOWE. 02-06-2010 Na tej lekcji mogliśmy gołym okiem zobaczyć jak działa lupa i mikroskop optyczny. Dowiedzieliśmy się, że maksymalna zdolność powiększająca mikroskopu optycznego wynosi 2500 razy. 100 – krotne powiększenie daje obiektyw a 25 – krotne okular. Szkolne mikroskopy może nie najnowsze, ale dały nam sporo frajdy przy obserwacjach. Warte też jest zapamiętania jaki postęp dzięki mikroskopom poczyniła biologia. A lupa no cóż , pewnie przyda nam się na starość, kiedy to już okulary będą za słabe 

Lunety, teleskopy – budowa, obserwacje astronomiczne Lunety, teleskopy – budowa, obserwacje astronomiczne. Zapoznanie z lunetą Galileusza. 10-06-2010 Lunety i teleskopy służą od powiększania odległych przedmiotów. Lunety stosowane głównie na morzu pozwalały dojrzeć odległy ląd. Za pomocą teleskopu można oglądać gwiazdy. Dowiedzieliśmy się także że znając długość teleskopu i promień wypukłości soczewki można obliczyć odległość miedzy gwiazdami. Sporo emocji budziło składanie lunety Galileusza, tzw. Galileoskopu, gdzie każdy mógł się zapoznać z jej budową. Trochę nam nie wyszło oglądanie plam na Słońcu, ale okazuje się, że ich tam teraz nie ma , Słońce trochę przysypia 

Budowa oka człowieka. Złudzenia optyczne – prezentacja adriana rybickiego i roberta krawczyka. 17-06-2010 Adrian i Robert przedstawili prezentację dotyczącą budowy oka oraz złudzeń optycznych. Przedstawili wiele kilka ciekawych zdjęć, rysunków na których były złudzenia optyczne jak np. słoń z 8 nóg. Dowiedzieliśmy się na jakiej zasadzie oko odbiera widziany obraz oraz, że na siatkówce skupiają się promienie. Omówiliśmy krótko wszystkie znane nam choroby oczu. A swoją drogą w naszej grupie nikt nie ma okularów , ale w klasie już takie osoby są. Ale wszystko pewnie przed nami.

Zjawiska optyczne zachodzące w atmosferze. 24-06-2010 Omówiliśmy zjawiska: zorzy polarnej tęczy błyskawicy ,pioruna kulistego Aureoli Wieniec Irryzacji Poświaty Sporo tego jest , zdaliśmy sobie sprawę jak mało na ten temat wiemy, mamy zadanie domowe na wakacje, zrobić zdjęcie tęczy, no a dla szybkich strzelców sfotografować błyskawicę

WYCIECZKA DO FABRYKI FUMO PRODUKUJĄCEJ WALIZKĘ – PRZETWARZAJĄCĄ ENERGIĘ SŁONECZNĄ W ELEKTRYCZNĄ. 28-06-2010 Wybraliśmy się do fabryki, gdzie produkuje się baterie słoneczne. Pracownicy opowiedzieli nam jak światło jest przemienianie w energię elektryczną. Walizka jest póki co w fazie eksperymentalnej, nie mogliśmy robić zdjęć, ale jesteśmy umówieni na przyszły rok szkolny.

Rozwiązywanie testu. Energia słoneczna – podsumowanie po wycieczce Na tych zajęciach wypełnialiśmy test końcowy, ciekawe czy wyniki będą lepsze ?  , oraz dokończyliśmy temat energii słonecznej. Temat to ogromy, omawialiśmy przykład ostrzeszowskiego szpitala w którym woda całkowicie jest ogrzewana w tzw. kolektorach słonecznych. Dowiedzieliśmy się także, że światło można wykorzystać również do ogrzania wody w domu, ale to póki co są pojedyncze domy, ze względu na dość duży koszt urządzeń solarnych.

LASER CZERWONY I ZIELONY. PODSUMOWANIE PIERWSZEGO SEMESTRU. 30-06-2010 Opiekun przyniósł na zajęcia laser czerwony i zielony. Poznaliśmy ich długości fali. Dowiedzieliśmy się dlaczego nie widać wiązki laserowej oraz o różnych innych rodzajach laserów. Może kiedyś zobaczymy laser niebieski, ale trzeba przyznać, że zielony też robi wrażenie, jego zasięg wynosi w powietrzu ok. 7 km, można więc gwiazdy Na koniec podsumowaliśmy zajęcia stwierdzając jednogłośnie, że nasza wiedza dotycząca optyki znacznie się powiększyła przez ostatni semestr.

Pozdrawiam wszystkich Małe podsumowanie: Jeden semestr projektowy za nami, wiele się nauczyliśmy, przede wszystkim pracy w grupie, zauważania innych, słuchania kolegów, nawet jeżeli ich wypowiedzi nie są „odkrywcze”  , ale każdy ma prawo się wypowiedzieć. W nowym roku szkolnym , trzeba się będzie jednak trochę zmobilizować, aby sprawniej nam wszystko szło. Pracowania będzie już miała tablicę interaktywną , będzie nowocześniej, a my sami też musimy więcej z siebie dać. Pozdrawiam wszystkich Paweł Walichnowski