Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja: Matematyka i przyroda Temat projektowy: Czy wiem co jem? Semestr/rok szkolny: III/2010/2011.
Cele projektu. Celem głównym naszego projektu jest kształcenie umiejętności zdrowego stylu życia związanego z zasadami prawidłowego odżywiania się. W trakcie realizacji projektu rozwinęliśmy wiedzę na temat układu pokarmowego człowieka i zasad prawidłowego odżywiania się. Wykształciliśmy umiejętności: * przeprowadzania i opracowywania ankiet, * obliczania kaloryczności poszczególnych posiłków, * konstruowania jadłospisu, * podejmowania i organizowania działań służących propagowaniu sposobów zdrowego i właściwego odżywiania się.
1.Układamy ankietę
2.Wyniki ankiety Ankietę przeprowadziliśmy wśród uczniów klas 6c, 1b i 1c gimnazjum, 2b i 2c gimnazjum. Wyniki ankiet przedstawiliśmy na diagramach słupkowym i kołowym (wykonywaliśmy je ręcznie i komputerowo).
3.Poznajemy zasady zdrowego żywienia W grupach dwuosobowych tworzyliśmy plakaty przedstawiające piramidy żywieniowe, a także zapoznaliśmy się z zasadami zdrowego żywienia.
4. Konkurs pt. Kto najlepiej liczy Zorganizowaliśmy konkurs wśród uczestników warsztatów sprawdzający ich sprawność rachunkową. Do wykonania było kilka działań na liczbach wymiernych. Zwyciężczyniami zostały Ula Macuta i Małgorzata Irmina Kopczyńska.
5.Jak obliczać BMI? BMI – Indeks masy ciała (Body Mass Index) WAGA BMI= WZROST²
6.Uczymy się obliczać wartość kaloryczną spożywanych posiłków Każdy z nas wypisał co zjadł w niedzielę. Następnie korzystając z tabeli zawierającej wartości kaloryczne różnych produktów wyliczył ilość kalorii dostarczonych organizmowi w danym dniu.
7.Spotkanie z Intendentką. Chcąc dowiedzieć się jak należy tworzyć jadłospis zaprosiliśmy na spotkanie Intendentkę szkolną. Zapoznaliśmy się z wymogami sanitarnymi obowiązującymi w stołówce szkolnej, ze specyfiką jej pracy oraz zasadami tworzenia jadłospisów dziennych.
8. Zajęcia w pracowni technicznej (kuchnia) Na życzenie większości uczestników warsztatów urządziliśmy zajęcia praktyczne z gotowania w kuchni szkolnej. Do przyrządzenia wybraliśmy naleśniki z różnymi farszami. Po przygotowaniu naleśników odbyła się degustacja.
9. Szkodliwe substancje w żywności. Po zapoznaniu z nazewnictwem szkodliwych substancji podzieliliśmy się na grupy. Każda z grup 2 lub 3 osobowych miała stworzyć plakat przedstawiający jeden z rodzajów szkodliwych substancji.
10.Impreza promująca zdrowy styl życia. W ramach podsumowania wykonanego przez nas projektu przygotowaliśmy dwugodzinne spotkanie podczas, którego: 1.Przeprowadziliśmy konkurs matematyczny pt. Czy wiem co jem?. W konkursie uczestniczyli uczniowie I klas gimnazjum, którzy mieli do rozwiązania w określonym czasie zadania matematyczne zawierające treści związane z naszym projektem.
2.Przygotowaliśmy zdrowe i pożywne kanapki, którymi ugościliśmy przybyłych gości.
3.Zaprezentowaliśmy przybyłym gościom wystawę oraz wstępną prezentację przygotowane przez uczestników warsztatów.
Już wiemy co jemy!
Dziękujemy za uwagę
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie