Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipnicy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
„Zbiory, relacje, funkcje”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 5 w Poznaniu ID grupy: 98/30_mf_g2 Opiekun: Olga Jakubczyk Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Menu Koniec Czym jest węgiel ? Węgiel część naszego ciała
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
SYMETRIA.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Drążnej ID grupy: 92_52_mf_g1 Opiekun: Edyta Selka Kompetencja: matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Symetrie w otaczającym świecie Semestr/rok szkolny: 2011/2012

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: KATOLICKIE GIMNAZJUM im. Św. Stanisława Kostki ID grupy: 98/75_MF_G2 Opiekun: KATARZYNA ZAKRZEWSKA Kompetencja: MATEMATYCZNO - FIZYCZNA Temat projektowy: Symetrie w otaczającym nas świecie Semestr/rok szkolny: 2011/2012

Symetrie w: - Sztuce - Architekturze - Otaczających nas przedmiotach

Pojęcie symetrii Symetria - (z gr. symmetria „współmierność”) Podzielność przedmiotu na odpowiadające sobie takie same lub analogiczne fragmenty np. w przyrodzie, sztuce, fizyce, matematyce. Niekiedy stosowane określenie harmonii, proporcjonalności. Symetria - własność figur geometrycznych i innych obiektów, dająca się zwykle wyrazić poprzez niezmienność względem pewnych przekształceń.

Pojęcie symetrii Symetria - oznacza regularny układ, harmonię między częściami całości. Przejawy symetrii spotykamy w figurach geometrycznych, w przyrodzie nieorganicznej (np. w kryształach), w świecie roślinnym (układ liści, płatków kwiatowych), w świecie zwierzęcym w postaci rozmieszczenia zewnętrznych organów ciała, w budownictwie, w sztuce (ornamenty, desenie), w rzemiośle (koronki, hafty), w technice, słowem - wszędzie, bo symetria jest koniecznością strukturalną organizmów i urządzeń. Starożytni symetrią nazywali harmonijny układ części. Symetria była najbardziej podstawowym pojęciem ich estetyki; chodziło w niej o piękno.

Rodzaje symetrii

Przejawy symetrii spotykamy: w matematyce i fizyce; w przyrodzie; w architekturze i sztuce; w technice i rzemiośle; i wielu innych dziedzinach... Symetria występuje wszędzie, bo jest koniecznością strukturalną organizmów i urządzeń.

Przykłady symetrii w architekturze Plac Św. Piotra w Rzymie

Przykłady symetrii w architekturze Most Golden Gate

Przykłady symetrii w architekturze Most w Stambule

Przykłady symetrii w architekturze Błękitny meczet

Przykłady symetrii w architekturze Wieża Eiffla

Przykłady symetrii w architekturze Symetrię w architekturze cechuje harmonia i proporcjonalność. Przedstawione budowle odznaczają się symetrią płaszczyznową. Płaszczyzna dzieli daną budowlę na dwie równe części, z których każda jest odbiciem lustrzanym drugiej.

Przykłady symetrii w sztuce Witraże

Przykłady symetrii w sztuce Nefertiti

Przykłady symetrii w sztuce Starożytne naczynia

Przykłady symetrii w sztuce Antefiks

Symetria w otaczających nas przedmiotach Znaki drogowe

Symetria w otaczających nas przedmiotach Znaki marek samochodowych

Symetria w otaczających nas przedmiotach Flagi państw

Symetria w otaczających nas przedmiotach Zwierzęta

Symetria w otaczających nas przedmiotach Motyle

Symetria w otaczających nas przedmiotach Rośliny

Symetria w otaczających nas przedmiotach Rozgwiazdy należą do zwierząt przypominających kształtem ciała gwiazdę. Odznaczają się symetrią promienistą ponieważ przez ich ciało można poprowadzić 5 płaszczyzn symetrii. Rozgwiazdy zaliczamy do typu Szkarłupnie, o pięknych kształtach i ubarwieniu.

Symetria w otaczających nas przedmiotach Perłopławy posiadają muszlę o kształcie zbliżonym do koła i prostym brzegu. Żłobienia po zewnętrznej części muszli układają się promieniście. Muszla składa się z dwóch identycznych części „są niczym lustrzane odbicia”

Symetria w otaczających nas przedmiotach „Lustrzane odbicie” Miękkie linie i niezwykła symetria Tęczowego mostu. Niezwykle wyraźnie odbijający się na tle nieba nad pustynią, znajduje swoje idealne, niezakłócone odbicie w wodach Bridge Creek. Zwierzęta

Symetria w otaczających nas przedmiotach Rośliny

przykłady Symetrii w szczecinie Wnętrze Katedry Świętego Jakuba

przykłady Symetrii w szczecinie Cmentarz Centralny w Szczecinie

przykłady Symetrii w szczecinie Zamek Książąt Pomorskich

przykłady Symetrii w szczecinie Wały Chrobrego w Szczecinie

przykłady Symetrii w szczecinie Wały Chrobrego w Szczecinie

SYMETRIE W CHEMII Proste związki Kryształy

Proste związki Symetrie możemy dostrzec niemal w każdej dziedzinie naszego życia. Tak więc zacznijmy od tego co najprostsze, a zarazem najmniejsze. Wiele tak prostych związków jak na przykład woda posiada w swojej budowie osie symetrii. Oto ich przykłady:

O=C=O Symetrie w chemii Tlenek węgla (IV) – CO2 Tlenek wodoru (woda) – H2O

Symetrie w chemii Amoniak – NH4 Siarkowodór – H2S

Symetrie w chemii Kwas siarkowy (IV) as siarkowy (VI)

Symetrie w chemii Azotan (V) wapnia – Ca(NO3)2 Fosforan (V) wapnia – Ca3(PO4)2

Symetrie w chemii Kryształy Kryształem nazywamy ciało stałe, którego cząsteczki, atomy, bądź jony są uporządkowane w określony schemat powtarzający się we wszystkich trzech wymiarach. W objętości ciała cząsteczki zajmują ściśle określone miejsca, zwane węzłami sieci krystalicznej, i mogą jedynie drgać wokół tych położeń.

Symetrie w chemii Kryształy może nie są na pozór symetryczne, jednak jeśli się przyjrzymy ich budowie wewnętrznej będziemy w stanie określić ich regularną budowę. To właśnie krystalografia zajmuje się określaniem typów kryształów ze względu na układ ich cząsteczek. Przykłady układów cząsteczek w kryształach

Symetrie w chemii Diament jest jednym z najbardziej interesujących minerałów, który od dawna zajmuje specjalne miejsce w sercach i umysłach zarówno zwykłych ludzi jak również naukowców. Pomimo, że to alotropowa odmiana węgla jest najtwardszym ze znanych minerałów, charakteryzuje się bardzo małym współczynnikiem tarcia, jest chemicznie obojętny i odporny na ścieranie, jest izolatorem elektrycznym i jednocześnie bardzo dobrym przewodnikiem ciepła oraz jest przeźroczysty. Stosowany w wielu dziedzinach naszego życia, ceniony przez wielu… Jednak dzięki czemu zawdzięcza swoje właściwości?

Symetrie w chemii Układ atomów węgla w diamencie wygląda tak: To dzięki tak ściśle ułożonym atomom diament zawdzięcza swoją twardość. Każdy z atomów jest połączony z innymi czterema wiązaniami tworząc regularną siatkę.