Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Szczecinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
SZKOLNE RZĄDY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Samorząd UCZNIOWSKI.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Zadania samorządu uczniowskiego
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Samorząd Uczniowski.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Samorząd Uczniowski.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Demos i kratos, czyli geneza demokracji:
Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji. Słowo pochodzi z języka greckiego od słów demos, co znaczy lud oraz kratos – władza. W znaczący wkład.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Szczecinie ID grupy: 98/60_p_g1 Opiekun: Pani Wanda Matkowska Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Znaczenie demokracji. Wybory samorządowe w szkole. Semestr/rok szkolny: zima 2011/2012

Demokracja – ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli). Obecnie powszechną formą ustroju demokratycznego jest demokracja parlamentarna. Gwarantem istnienia demokracji parlamentarnej jest konstytucja (wyjątkiem są Izrael oraz Wielka Brytania, nieposiadające konstytucji spisanej w jednym akcie). Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji (patrz: demokracja ateńska). W znaczący wkład w jej rozwój ma także kultura Starożytnego Rzymu oraz kultura Zachodu (Europa, Ameryka Północna i Południowa). Demokracja została nazwana ostatnią formą rządów i rozpowszechniła się znacząco wokół globu.

Samorządność To działania, zasady i chęć poświęceniu czasu, które polegają na tym, aby potrafić odnaleźć się w sytuacji bycia odpowiedzialnym za nasz los, naszej rodziny, grupy do której przynależymy, a także ojczyzny. Samorządni stajemy się wyznaczając sobie cele, stawiając zadania i samemu się kontrolując.

„Samorządność” – jest to zasada, według której kształtują się reguły współżycia jednostek w grupie /uczniów, nauczycieli/ polegające na posiadaniu i wykorzystaniu uprawnień do podejmowania decyzji wewnątrz grupowych /wewnątrzklasowych/, nie skrępowanych możliwościami organizowania się, solidarnego występowania w obronie interesów grupowych i względnie autonomicznego działania w obrębie oddolnie stworzonych organów samorządowych bądź nieformalnych wspólnot rówieśniczych” – J. Radziewicz i M. Migros, polscy pedagodzy.

Samorząd uczniowski - jest to jeden z organów, organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej i jakiejkolwiek partii oraz ugrupowań politycznych. Rozwijanie aktywności i samorządności jest bardzo ważną sprawą w procesie wychowania. To dzięki wspomnianym wartościom rozbudza się inicjatywę uczniów, ich samodzielność. Dlatego w naszej szkole zorganizowaliśmy wybory do Samorządu Uczniowskiego.

GŁÓWNE CELE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO: 1. Rozwijanie samorządności. 2. Kształtowanie postaw prospołecznych, patriotycznych i obywatelskich. 3. Szerzenie znajomości Praw Człowieka, Dziecka i Ucznia. 4. Pielęgnowanie tradycji szkolnej i ceremoniału. 5. Reprezentowanie interesów młodzieży szkolnej wobec Rady Pedagogicznej i organów pozaszkolnych. 6. Stworzenie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy. 7. Podejmowanie działań na rzecz ochrony praw ucznia. 8. Uwrażliwianie na potrzeby innych osób.

Zasady wyborów do władz Samorządu Uczniowskiego Zespołu Szkół nr 1 w Szczecinie na rok szkolny 2011/2012 Udział w wyborach do władz Samorządu Uczniowskiego Zespołu Szkół nr 1 biorą uczniowie klas 5 i 6 szkoły podstawowej oraz klas I, II i III gimnazjum. Wybory odbędą się 10 października 2011 roku. Przewodniczącym/ą zostanie osoba wybrana większością głosów. Termin zgłaszania kandydatów do Komisji Wyborczej upływa 29 września 2011 roku. Zgłoszenia będą przyjmowane od 19.09–29.09.2011roku w sali 107. Kampanię wyborczą należy przeprowadzić od 29.09–07.10.20111 roku.

W skład komisji wyborczej wchodzili: 1. Klaudia Rzymka 2. Magdalena Krywko 3. Aleksandra Podgórska 4. Paulina Lasecka 5. Szymon Barnyk

Wykonaliśmy plakaty, zachęcające naszych rówieśników do udziału w wyborach do Samorządu Uczniowskiego. Oto kilka z nich:

Karta do głosowania Uczniowie naszej szkoły otrzymali właśnie takie, wykonane przez nas karty do głosowania. Frekwencja wyborcza: Uprawnionych do głosowania - 316 uczniów Głosowało - 283 uczniów, co stanowi 89 % Nieważnych głosów oddano - 72

Karty do głosowania

Wyniki głosowania do Rady Samorządu Uczniowskiego : 1 . Nikola Duszyńska – 48 głosów 2 . Klaudia Wojtowicz – 44 głosy 3 . Julia Kędziorek – 34 głosy 4 . Marta Kowal – 24 głosy 5 . Karina Kucharz – 21 głosów 6 . Emilia Kowalczuk – 14 głosów 7 . Ania Kowal – 9 głosów 8 . Alicja Spychaj – 8 głosów 9 . Justyna Ruda – 6 głosów 10 . Wiktoria Lipska- 3 głosy

Na pierwszym spotkaniu wszystkich kandydatów wybrano Rade Samorządu Uczniowskiego w składzie: Przewodnicząca - Nikola Duszyńska Zastępca - Klaudia Wojtowicz Skarbnik - Julia Kędziorek Protokolant - Emilia Kowalczuk Członkowie - Karina Kucharz Alicja Spychaj Anna Kowla

Źródła: http://www.zs1.szczecin.pl/ http://pl.wikipedia.org/