Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© Copyright by Rafał Trzop kl. Ic
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Kinematyka.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Cele lekcji: Poznanie poglądów Arystotelesa na ruch ciał i ich spadanie. Poznanie wniosków wynikających z eksperymentów Galileusza. Wykazanie, że spadanie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane Informacyjne ID grupy: 97/41_UGP_2 Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
podsumowanie wiadomości
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prędkość chwilowa Prędkość chwilowa jest to prędkość ciała w danej chwili. Prędkość chwilową vch jest ilorazem przemieszczenia ciała Δx do niewielkiego.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
RUCH W prezentacji znajdziesz: podział ruchów (slajdy 3 – 7)
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Autor: Oskar Giczela kl. I TŻŚ. Jest to ruch, w którym zmienia się kierunek ruchu, a nie zmienia się wartość prędkości. Szczególnym przypadkiem tego ruchu.
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Opory powietrza podczas swobodnego spadku
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM W TOMASZOWIE ID grupy: 98/21 MF_G1 Opiekun: AGNIESZKA PETZEL Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat projektowy: RUCH Semestr/rok szkolny: 2010/2011

Zdjęcia Zdjęcie grupy z którą współpracujemy:

Oraz zdjęcie naszej grupy:

Ruch jednostajny prostoliniowy Ruch, w którym ciało pokonuje jednakowe odcinki drogi w takich samych odstępach czasu, a torem jest linia prosta.

Wykresy Prędkość Przyspieszenie Droga

Badamy ruch jednostajny prostoliniowy Na zajęciach najpierw wykonaliśmy rurkę z pęcherzykiem powietrza a następnie za pomocą stopera mierzyliśmy czas potrzebny pęcherzykowi powietrza na przebycie każdego odcinka. Wyniki zamieściliśmy w tabelkach.

Tabela Pomiarów Wyniki S(cm) t1 (s) t2 (s) t3 (s) 5 0,26 0,27 0,23 10 0,54 0,52 0,53 15 0,78 0,80 0,79 20 1,04 1,03 1,02 Wyniki S(cm) t1 (s) V1 (cm/s) 5 0,26 19,23 = 19 10 0,54 18,51 = 19 15 0,78 20 1,04

Wyniki S(cm) t2 (s) V2 (cm/s) 5 0,27 18,52 = 19 10 0,52 19,23 = 19 15 0,80 18,75 = 19 20 1,03 19,42 = 19 S(cm) t3 (s) V3 (cm/s) 5 0,27 18,52 = 19 10 0,53 18,86 = 19 15 0,79 18,99 = 19 20 1,02 19,61 = 19

Ruch jednostajnie przyspieszony Ruch przyspieszony- to taki w którym wartość prędkości w każdej kolejnej sekundzie ruchu zwiększa się stale o tę samą wartość.

Wykresy v = a • t Droga Prędkość Przyspieszenie

Prędkość średnia

Czym jest prędkość średnia ? Prędkość średnia jest ilorazem całkowitej drogi oraz całkowitego czasu. Często myli się sposób jej obliczania z dodaniem prędkości średnich poszczególnych odcinków trasy i podzielenie przez ich ilość. Prędkość średnią wyrażamy wzorem :

Trzeba ułatwiać sobie życie ! Jako ciekawostkę dodamy, że istnieją stopery posiadające funkcję szybkiego obliczania prędkości średniej. Robią to one na podstawie zanotowanej, przebytej odległości i czasie pokonania danej drogi.

Wyjazd do poznania Dane dotyczące drogi do Poznania: Miejscowość Czas (t) Droga (s) Prędkość (v) Tomaszowo – Zielona Góra Od 8:15 do 9:10 = 55min. 55km 60km/h Zielona Góra – Sulechów Od 9:10 do 9:30 = 20min. 21km 63km/h Sulechów – Wolsztyn Od 9:30 do 10:20 = 50min. 41km 49,2 km/h Wolsztyn - Poznań Od 10:20 do 11:32 = 72min. 66km 55 km/h

Wyjazd do poznania Vśr = Sc : Tc Vśr = 183:3,28 Vśr = 56km/h Całkowita droga (Sc) Całkowity Czas (Tc) Prędkość średnia (Vśr) 183km 197min. = 3,28h 56km/h Vśr = Sc : Tc Vśr = 183:3,28 Vśr = 56km/h

Zdjęcia

Swobodne spadanie ciał

Zasada Dynamiki Obserwując spadające ciała, można zauważyć, że ich ruch nie jest ruchem jednostajnym. Z drugiej zasady dynamiki wynika, że jeżeli na ciało działa stała siła, to porusza się ono ruchem jednostajnie przyspieszonym. Można przyjąć, że wartość siły grawitacji dla danego ciała znajdującego się w pobliżu ziemi jest stała. Można zatem przypuszczać, że spadające ciała (pomijając opory ruchu) poruszając się ruchem jednostajnie przyspieszonym.

Spadające swobodnie ciała poruszają się ruchem jednostajnie przyspieszonym. Przyspieszenie, z jakim w pobliżu powierzchni Ziemi porusza się spadające swobodnie ciało, nazywa się przyspieszeniem ziemskim i wynosi: g = 9,81m/s² Z drugiej zasady dynamiki wynika, że: Fg = m * g Gdzie : Fg = siła ciężkości (grawitacji), m = masa ciała g = przyspieszenie ziemskie.

Czas swobodnego spadania ciała nie zależy od jego masy. To stwierdzenie dotyczy spadania swobodnego – czyli sytuacji, gdy na ciało nie działają żadne inne siły oprócz siły grawitacji. Piórko i cegła upuszczone z tej samej wysokości nie spadną równocześnie. Jednak przyczyną tego są opory powietrza, a nie różnica mas obu ciał.

Ci ludzie trzymają się za ręce ponieważ zwiększa się ich pole powierzchni przez co spadają wolniej, a dzięki spadochronowi czas i prędkość spadania mocno maleje.

Wywiad Nasza koleżanka Monika przeprowadziła wywiad z Dawidem Rygielskim, biegaczem. Monika- Cześć! Dawid Rygielski- Cześć. M.- Mam do Ciebie kilka krótkich pytań. Udzielisz mi na nie odpowiedzi? D.R - Owszem czemu nie? M.- Więc…od ilu lat trenujesz? D.R- Trenuję 3,5 roku .

Wywiad M.- Ile czasu zajmują Ci treningi? D.R- Trenuje 5 razy w tygodniu po 2 godz. M.- Czy nadal będziesz starał wspinać się coraz wyżej? D.R- Tam mam taki zamiar. M. - Dlaczego zacząłeś biegać ? D.R- Ponieważ lubię rywalizacje , a bieganie było najlepszym tego przykładem .

Wywiad M.- Twój najlepszy wynik ( czas, droga , gdzie) ? D.R- 53 sek. Na 400m. W Zamościu na mistrzostwach Polski M.- Czy jakąś specjalnie się odżywiasz ? D.R- Nie nie stosuje żadnych diet … M.- Gdzie trenujesz ? D.R- Trenuję w klubie ZLKL Zielona Góra filia Żagań. M.- Kto jest twoim trenerem ? D.R- Moim trenerem jest Adam Szulc.

Wywiad M. Dziękuje za miłą rozmowę:) D.R- I ja również!

Wycieczka Do Żagania Któregoś dnia spotkaliśmy się z Żaganiu. Urządziliśmy sobie pieszą wycieczkę. Idąc wyznaczonym szlakiem obliczaliśmy prędkość średnią, a następnie rysowaliśmy mapkę na którą nanieśliśmy trasę naszej wycieczki i zaznaczyliśmy odcinki drogi które kolejno mierzyliśmy.

Mapa

Zdjęcia

Zdjęcia