Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Karolina Sobierajska i Maciej Wojtczak
Advertisements

Obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadła wklęsłego
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
BIOFIZYKA NARZĄDU WZROKU
Optyka geometryczna.
Lekcja fizyki w szkole ponadgimnazjalnej -dalekowzroczność -krótkowzroczność
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Prawo Bragga.
„Zmysłami otwieram okna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
Soczewki – konstrukcja obrazu Krótkowzroczność i dalekowzroczność.
Właściwości optyczne.
Wady wzroku Karol O..
Widzenie barw – budowa oka.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Optyka geometryczna.
Podstawy grafiki komputerowej
h1h1 h2h2 O1O1 O2O2 P1P1 P2P2 1 r1r1 2 r2r2 x y Korzystając ze wzoru Który był słuszny dla małych kątów ( co w przypadku soczewek będzie możliwe dla promieni.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP im. Gen. Wł. Andersa w Złocieńcu
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Budowa oka, wady i leczenie wzroku
Jednooczne testy badania refrakcji sferycznej
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
You.
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Najważniejszy narząd pozwalający odbierać światło
1.
Grafika komputerowa Barwy.
Soczewki Soczewką nazywamy ciało przezroczyste, ograniczone dwiema powierzchniami, z których przynajmniej jedna nie jest płaska.
Aleksandra Welik kl. II lic.
Kolory w kodzie RGB i HEX
Dodatek 1 F G A B C D E x y f h h’ F
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Drukarki.
Anaglify Autorzy : Patrycja Gnaś , Diana Czynko.
Dlaczego śnieg jest biały??
Opracowywanie materiałów multimedialnych
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY ?
ANGELINA GIŻA. Każdy zachwyca się kolorami towarzyszącymi wschodom i zachodom słońca; każdy widział, choć raz w życiu, tęczę. Czy zastanawiałeś się, dlaczego.
Wady wzroku KATEDRA I KLINIKA OKULISTYKI I WYDZIAŁ LEKARSKI AM W WARSZAWIE KIEROWNIK: PROF. DR HAB. DARIUSZ KĘCIK.
Modele barw.
Zmysły wzrok.
Wadą wzroku nazywamy niezdolność oka do tworzenia prawidłowo zogniskowanego obrazu na plamce żółtej lub centralnej części siatkówki, co w efekcie daje.
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
MODELE BARW 7 V 2017.
MODELE BARW 7 V 2017.
Jednooczne testy badania refrakcji sferycznej
1.
 jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur.
1.
KOLORY W GRAFICE.
Opracował Tomasz Durawa
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich ID grupy: 96/11_MP_G2 Opiekun: Justyna Marcinkiewicz Kompetencja: Matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Czy wierzyć własnym oczom? Semestr/rok szkolny: Semestr IV/ 2011/2012

CZY WIERZYĆ WŁASNYM OCZOM?

Widzisz litery, dostrzegasz przechodzącą obok osobę, a przewracając strony w ostatniej chwili zauważasz filiżankę z kawą, której omal nie przewróciłeś. Dostrzegasz jednocześnie zarysy i najdrobniejsze szczegóły. Oko nie tylko widzi, ono patrzy - zawdzięczamy to jego niezwykłej budowie oraz pracy mózgu

Proces widzenia człowieka zaczyna się w oku Proces widzenia człowieka zaczyna się w oku. Obraz zarejestrowana przez siatkówkę oka jest przez nią wstępnie przetworzony i nerwem wzrokowym skierowany do mózgu. Tam przez odpowiednie ośrodki jest rejestrowany, przetwarzany i interpretowany. Dzięki temu zdobywamy około 83% informacji, które docierają do nas z otoczenia. Połączenie oka z mózgiem.

Budowa oka

Akomodacja Nastawność oka zjawisko - dostosowania się oka do oglądania przedmiotów znajdujących się w różnych odległościach. Dostosowanie to polega na odpowiednim doborze ostrości widzenia.

Wady oka Gdy oko ma słabą zdolność akomodacji, obraz mógłby powstawać za siatkówką, ponieważ soczewka ma zbyt duży promień krzywizny, a tym samym zbyt długą ogniskową. Oko takie widzi wyraźne przedmioty znajdujące się w dużych odległościach. Wada ta znana jest jako dalekowzroczność

Inną wadą jest krótkowzroczność Inną wadą jest krótkowzroczność. W oku z taką wadą obraz powstaje przed siatkówką. Oznacza to, że soczewka zbyt mocno skupia promienie świetlne, ma zbyt mały promień krzywiznę. Punkt bliski może leżeć w odległości kilku centymetrów od soczewki.

Obraz widziany przez krótkowidza

Trzy kolory podstawowe Addytywne i subtraktywne mieszanie barw można omówić biorąc pod uwagę trzy kolory podstawowe widma widzialnego: czerwony, zielony i niebieski. Kolory te nazywamy barwami podstawowymi.

Addytywne mieszanie barw Addytywne mieszanie barw podstawowych powoduje powstawanie barw dopełniających oraz barwy białej

Subtraktywne mieszanie barw Subtraktywne mieszanie barw dopełniających powoduje powstawanie barw podstawowych oraz barwy czarnej

Odbicie selektywne To odbicie promienia świetlnego zależnego od przedmiotu w danym kolorze kartki ,odbijają światło tylko we własnym kolorze.

CMYK W zobowiązującym na świecie systemie kolorowego druku mają one następujące kolory: błękit cyjanowy, purpura, żółty oraz czerń – od angielskich nazw tych kolorów pochodzi nazwa tego systemu CMYK. Drukowanie polega na 4-krotnym pokryciu odpowiednich obszarów arkusza określonymi kolorami farb

Cyan

Magneta

Yellow

blacK

CMYK

Dziękujemy za uwagę