DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum Gminne w Siemiatyczach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Słobódce
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
1.
„Zbiory, relacje, funkcje”
Skala to stosunek odległości na mapie do odległości w terenie
Średnie i miary zmienności
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
dla klas gimnazjalnych
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Statystyka ©M.
“Szkoła w procentach”.
„Plan i Skala w życiu codziennym”
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Ankieta statystyki.
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum Gminne w Siemiatyczach ID grupy: 96/76_MP_G2 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Mój drugi dom Semestr/rok szkolny: I semestr/ rok 2011/2012 DANE INFORMACYJNE

JAK PRACOWALISMY NAD PROJEKTEM „MÓJ DRUGI DOM”

Znowu razem… Znowu się spotykamy na zajęciach organizacyjnych. Przed nami nowe wezwania i praca. Pierwsze zajęcia organizacyjne. Zostaliśmy zapoznani z tematami projektowymi. Dyskusja nad wyborem tematu była burzliwa ale podjęliśmy decyzję. Miejmy nadzieję, że słuszną:) na koniec rozwiązywaliśmy test kompetencyjny - okazał się łatwy:):)

Główny cel projektu: Kreowanie wizerunku szkoły poprzez opracowywanie danych statystycznych i ich interpretacje

Cele szczegółowe: Zdobycie wiedzy o możliwościach praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym człowieka . Kształcenie umiejętności opracowywania i przeprowadzania ankiet . Rozwijanie wyobraźni przestrzennej przy sporządzaniu planów i makiety szkoły. Kształtowanie ciekawości świata poprzez zainteresowanie własną społecznością szkolną .

Jak powinna wyglądać ankieta, jakie elementy zawiera Jak powinna wyglądać ankieta, jakie elementy zawiera? Takimi problemami zajmowaliśmy się w pierwszej części zajęć. Przygotowanie ankiety na temat wyglądu, zainteresowań, poglądów uczniów klas II - każdy z nas miał ciekawe pomysły na pytania do ankiety. Wszystkich niestety nie mogliśmy wykorzystać. Ciekawimy się już jakie będą wyniki... O ankiecie słów kilka…

Ankieta… Typy ankiet: środowiskowa prasowa pocztowa jawna imienna Ankieta w odróżnieniu od kwestionariusza jest anonimowa i zawiera pytania zamknięte, półotwarte lub otwarte. Zazwyczaj stosowana jest jednak przede wszystkim w metodach ilościowych. Nazwa ankieta jest wieloznaczna. Pojęcie to używane jest w socjologii na określenie narzędzia badawczego, które wypełnia z reguły sam badany lub w jego imieniu tzw. „ankieter”. Typy ankiet: środowiskowa prasowa pocztowa jawna imienna telefoniczna panelowa anonimowa Ankieta…

Nasze ankiety.. Ankieta dla nauczycieli Jaki pan/pani ma staż pracy? □ 0-5 □ 6-10 □ 11-15 □ Więcej Stopień awansu zawodowego. …………………………………………………. Stan cywilny. Ile Pan/Pani ma lat. 20-24 25-30 31-35 36-40 Powyżej 40 Ulubiony gatunek filmu ( możesz wybrać kilka odpowiedzi). Bajki Horrory Komedie Sensacje Dramat Melodramat Inne …………………………….. Ulubiona dyscyplina sportowa. ……………………………………………….. Kawa czy herbata? Pies czy kot? Góry czy morze? Książka czy gazeta? Biel czy czerń? Fastfood czy zdrowa żywność? Ranny ptaszek czy śpioch? Praca przy biurku czy w ogrodzie? Nasze ankiety..

Ankieta dla uczniów: Płeć: □ Kobieta □ Mężczyzna Wzrost. □ Poniżej 150cm □ 150- 160cm □ 161-170cm □ 171cm i powyżej Kolor oczu. □ Niebieski □ Szary □ Brązowy □ Zielony □ Inny …………….…………..…….. Kolor włosów. □ Blond □ Rudy □ Szatyn (brąz) □ Brunet (czarny) Ulubiony przedmiot. ……….……………………………..…… Najmniej lubiany przedmiot. …………………..……………… Czy lubisz chodzić do szkoły? □ Tak □ Nie Ile masz rodzeństwa? …….……………………… Zainteresowania ( możesz wybrać kilka odpowiedzi). □ Sport □ Muzyka □ Film □ Taniec □ Komputer □ Motoryzacja □ Inne ……………………………… Ulubiony gatunek filmu ( możesz wybrać kilka odpowiedzi)? □ Bajki □ Horrory □ Komedie □ Sensacje □ Dramat □ Melodramat □ Inne ………………………..……………………………..…. Ulubiona dyscyplina sportowa …….. ………………..……… Ulubiony kolor. ……………………………………….……….. Ulubiony gatunek muzyki…………………………………..… Ulubiona potrawa.…………………………………..… …….. Czy chrapiesz podczas snu? □ Tak □ I to jak □ Nie wiem □ Nie □ Naukowcy tego nie stwierdzili Ile średnio w ciągu dnia spędzasz czasu przed telewizorem? □ 0-3 godziny □ 4-6 godzin □ 7-9 godzin □ Więcej Ile średnio w ciągu dnia spędzasz czasu przed komputerem? Frugo czy Tymbark? Chipsy czy warzywa? Przyjaciel czy przyjaciółka? Kot czy pies?

Dzisiaj czekało nas dużo pracy Dzisiaj czekało nas dużo pracy... - zebranie i uporządkowanie wyników ankiet. Nawet nie zdawaliśmy sobie sprawy, że jest to tak pracochłonne. Następnie przedstawienie wyników w formie papierowej - tabela. Na koniec porównaliśmy nasze wyniki z drugą grupą. Wykorzystując program Excel tworzyliśmy diagramy słupkowe i kołowe. Analizowaliśmy, jakich diagramów i wykresów użyć, by uzyskać najbardziej czytelne przedstawienie tych danych. Diagramki, słupeczki…

Nasze wyniki…

A co na to nauczyciele… Kolejnym punktem było opracowanie i przeprowadzenie ankiety wśród grona pedagogicznego. Ankieta zawierała 14 pytań. Oto wyniki ciekawszych pytań: Kawa czy herbata – 7 do 9 Pies czy kot- 9 do 6 Góry czy morze – 6 do 9 Książka czy gazeta – 11 do 4 Biel czy czerń – 3 do 12 Ranny ptaszek czy śpioch – 7 do 8 Praca w ogrodzie czy przy biurku – 7 do 8 Zdrowa żywność czy fast food – 14 do 1

Czego jeszcze się dowiedzieliśmy: W naszej szkole pracuje 5 nauczycieli dyplomowanych, 5 mianowanych i 5 kontraktowych. Staż pracy w przypadku 7 osób wynosi powyżej 11 lat, a poniżej 5 lat pracuje 3 nauczycieli. Kadra młoda ponad 40 lat ma tylko 6 nauczycieli. Nasi nauczyciele to miłośnicy filmów sensacyjnych – aż 11 osób i komedii – 9 osób. Ulubionymi sportami są: piłka nożna i siatkówka. 5 nauczycieli są stanu wolnego (można się zainteresować)

O skali słów kilka… Skala mapy (czasem używany jest również termin podziałka mapy) – stosunek wielkości modelu Ziemi dla jakiego opracowano odwzorowanie kartograficzne danej mapy do rzeczywistej wielkości Ziemi. Rodzaje zapisu skal na mapach: skala liczbowa 1:700 000 lub (zapis ten przeważnie poprzedza się słowem "skala") skala mianowana 1 cm - 1 km lub 1 cm → 1 km (zapis ten przeważnie poprzedza się słowem "skala") skala polowa 1 mm² - 1000000 m² podziałka liniowa

Co to jest plan… Plan – obraz niewielkiego obszaru powierzchni Ziemi przedstawiony na płaszczyźnie za pomocą symboli kartograficznych w dużej skali (najczęściej 1:2 000 lub 1:10 000), a co za tym idzie bardzo szczegółowy. Różnica między planem a mapą polega na tym, że plan przedstawia tak mały fragment powierzchni, iż można uznać ją za powierzchnię płaską. W związku z tym nie trzeba uwzględniać podczas jego przygotowywania deformacji obrazu wynikających z kulistości Ziemi, z tego też powodu na planie brak układu współrzędnych geograficznych. W większości przypadków plany nie mają siatki kartograficznej, lecz specjalną siatkę kwadratów, opisaną podobnie jak pola szachowe. Pionowe kolumny są oznaczone literami, a poziome wiersze- cyframi. Taki opis ułatwia lokalizację ulic, których nazwy są wymienione zazwyczaj na odwrocie planu. W legendzie planu znajdują się objaśnienia sygnatur punktowych i liniowych.

Kilka słów o naszej szkole… ROK SZKOLNY 1999 / 2000 Takie były początki naszej szkoły Od roku szkolnego 1999/2000 weszła w życie reforma szkolna. Wynikiem jej są, na razie, zmiany w szkołach podstawowych, ale jest też nowość: oto powstały gimnazja - miejskie i gminne. W Siemiatyczach, w Gminie, zapadła decyzja o powołaniu Gimnazjum Gminnego , samodzielnego, bez połączenia z Gimnazjum w mieście. Historia narodzin szkoły jest dosyć długa-wspomina o tym "Głos Siemiatycz" w artykule: "GIMNAZJUM W PKS". Faktem jest, że 1 września 1999 roku w warunkach niezbyt dogodnych, bo trwały prace adaptacyjne, miało miejsce rozpoczęcie Nowego Roku Szkolnego - po raz pierwszy w szkole o nazwie: GIMNAZJUM. DATA: 1 września 1999 roku jest wiec datą historyczną, dla naszego gimnazjum i innych w naszym kraju. Kilka słów o naszej szkole…

Remont stołówki Budowa hali sportowej i jej otwarcie

Dom noclegowy… Dom Noclegowy przy Gimnazjum Gminnym w Siemiatyczach położony jest w malowniczej części miasta, w sąsiedztwie lasu iglastego i dużej ilości zieleni. W Domu Noclegowym istnieje możliwość przygotowania we własnym zakresie posiłków w specjalnie wydzielonej do tego celu części kuchennej. Dla grup zorganizowanych możemy zapewnić w ciągu roku szkolnego również obiady.

Pomiary naszej szkoły… Jednym z ostatnich zadań projektowych było narysowanie planu szkoły. Nasza grupa dokonała pomiarów całego budynku a następnie wyliczyła poszczególne parametry w skali 1:200. Podsumowaniem było narysowanie na papierze milimetrowym planu budynku szkolnego.

Wyniki szkoły w statystyce… Kilka słów o statystyce – zanim przystąpiliśmy do opracowania danych statystycznych o naszej szkole „zaliczyliśmy”  klika wykładów na tematy statystyczne. Modalną wyników nazywamy wynik najczęściej występujący w danym zbiorze wyników. Modalna nosi też nazwę: moda, dominanta, wartość najczęstsza. Przykłady: W zbiorze wyników {kot, lew, kot, lew, koń, kot} modalną jest kot. W zbiorze wyników {1, 2, 3, 1, 2, 1} modalną jest 1, a w zbiorze wyników {1, 2, 3, 1, 2, 1, 2} są dwie modalne: 1 i 2. Poznaliśmy nowe pojęcia w teorii i praktyce.

Mediana (zwana też wartością środkową lub drugim kwantylem) to w statystyce wartość środkowa dzieląca zbiorowość (uporządkowany szereg) na dwie równe części. W jednej z tych części znajdują się jednostki o wartościach wyższych od mediany, w drugiej zaś o wartościach od niej niższych Średnia arytmetyczna, w statystyce suma wartości wszystkich jednostek zbiorowości statystycznej, podzielona przez liczebność tej zbiorowości (tj. liczbę tych jednostek) Średnia ważona - czasem przy obliczaniu średniej niektóre z danych wejściowych mają większe znaczenie (większą wagę) niż inne. Tu z pomocą przychodzi średnia ważona. Średnia ważona mn liczb a1,a2,...,an o wagach równych odpowiednio w1,w2,...,wn to suma iloczynów elementów przez odpowiednie wagi podzielona przez sumę wag.

Ilość uczniów ze świadectwem z paskiem Ilość osób w „Złotej Księdze” Rok Klasa Najwyższa średnia Ilość uczniów ze świadectwem z paskiem Ilość osób w „Złotej Księdze” 1999/2000 - 4 2000/2001 18 2001/2002 I A 3,65 12 2 2002/2003 I C 3,91 1 2003/2004 I B 3,86 24 2004/2005 4,00 22 2005/2006 II B 3,87 21 2006/2007 III B 3,99 27 9 2007/2008 3,64 3 2008/2009 3,73 20 2009/2010 3,60 5 2010/2011 IIIA IIIB 3,70 15

Podsumowując… Uwieńczeniem naszej pracy była prezentacja naszych wyników na forum szkoły. Temat był przyjęty z dużym zainteresowaniem, nic dziwnego dotyczył naszego gimnazjum Wielu osobom podobało się tak statystyczne przedstawienie informacji o szkole. Czekamy na nowe wyzwania w kolejnym, niestety ostatnim semestrze naszego projektu…