DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klas: |||c i ||c
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Sejm Dzieci i Młodzieży. Lokalne produkty dobrem dla Ciebie i Twojej rodziny Debata na temat promocji lokalnej żywności na rynku regionalnym.
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu
1.
Czy wiesz co jesz? projekt edukacyjny zrealizowany przez:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy: Dlaczego stamtąd nie wyszedłem … czyli kupuj z GŁOWĄ Semestr/rok szkolny: SEMESTR II rok szkolny 2010/2011

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

Kupuj z GŁOWĄ!!!

KUPUJ Z GŁOWĄ CZYLI… Bądź oszczędny i dobrze zaplanuj budżet !!!

KUPUJ Z GŁOWĄ, CZYLI… szanuj swoje

KUPUJ Z GŁOWĄ CZYLI… Nie pozwól się uwieźć!!!

KUPUJ Z GŁOWĄ, CZYLI… opanuj trudną sztukę samokontroli!!!

KUPUJ Z GŁOWĄ, CZYLI… podczas wyprzedaży, przecen oraz innych akcji promocyjnych zastosuj się do zasady

KUPUJ Z GŁOWĄ, CZYLI… nie podążaj za tłumem !!!

Jeśli, będziesz kupował Z Twoje decyzje konsumenckie będą PRZEMYŚLANE,

TRAFNE CELNE

KUPUJĄC Z GŁOWĄ UNIKNIESZ.. zbędnych opresji!!!

załamania,

konsternacji,

będziesz miał o jeden mniej

i przede wszystkim NIE będziesz żałować!!!

Bądź świadomym więć konsumentem, poznaj prawa rynku i strategie marketingowe!

KONSUMENT, CZYLI KTO? Słowo konsument i konsumpcja pochodzą z łac. consumere – zużywać, spożywać. W języku potocznym konsument to, osoba kupująca jakieś produkty lub korzystająca z jakiś usług. Oznacza to, że ty także jesteś konsumentem. Poznaj więc swoje prawa i korzystaj z nich!... Ale nie przesadzaj... ; )

Prawa Konsumenta Nie możesz mieć wszystkiego, stale musisz wybierać. Tak brzmi najważniejsza zasada ekonomii, która sprawdza się też w codziennym życiu każdego z nas. Kieruj się swoimi potrzebami i możliwościami. Poznaj swoje prawa i myśl samodzielnie, by nie stać się pionkiem w rynkowej grze. Dobrze wiesz, że twój domowy budżet w porównaniu z pieniędzmi, jakimi dysponuje ogromna korporacja, wypada mizernie. By chronić takich jak ty, państwa na całym świecie ustanawiają prawa chroniące konsumentów. Niestety, zarówno młodzi, jak i starsi konsumenci zbyt rzadko z nich korzystają..

Młodzi przy kasie...! Młodzi to ważni konsumenci. Jest ich dużo – w Polsce aż 5 milionów. Niemal wszyscy dostają kieszonkowe, a niektórzy nawet zarabiają. Sądzisz, że kwoty, jakie co miesiąc dają Ci rodzice, są niewielkie? Okazuje się, że młodzież wydaje ok. 200 milionów złotych miesięcznie!

Na co polskie nastolatki wydają pieniądze? lody 67.5% batony, cukierki 65.8% guma do żucia 63.7% chipsy, chrupki 63.2% napoje gazowane 52.5% książki/komiksy/czasopisma 51.9% płyty CD, kasety 49.6% soki 48.6% dżinsy 39.2% dezodoranty 39.1% gry komputerowe 37.6% kino 32.9% fast foody 30.9% buty sportowe 30.8% kosmetyki kolorowe 30.7% części i akcesoria do komputera 22.4%

Bardzo ważne 4P Wyróżniamy cztery grupy marketingowych narzędzi: związane z samym produktem, z jego ceną, miejscem sprzedaży i promocją (nazywamy je 4P, od angielskich słów: product, price, place, promotion). Najpierw producent zastanawia się, gdzie istnieje luka rynkowa, czyli brak jakiegoś towaru niezbędnego ludziom lub towaru o szczególnych cechach – np. tańszego, ładniejszego czy mniejszych rozmiarów

MARKA, CZYLI KIM JESTEŚ... Choć młodzież bywa sceptyczna wobec marek i reklam, w gruncie rzeczy bardzo się nimi kieruje. Osoby nowo poznane w szkole, na imprezie, a nawet w sieci komputerowej określa się często na podstawie preferowanej przez nie marki. To rodzaj szyfru czy kodu, gdyż nadmiernie upraszcza obraz świata. Nikt nie jest bowiem w stanie przewidzieć, co się naprawdę kryje za zasłoną z marek i metek...

Obraz świata, który kreują reklamy, jest nieprawdziwy. W reklamach kobiety są na ogół młode i iękne, mężczyźni przystojni i zdecydowani, a dzieci słodkie... SKAZANI NA REKLAMĘ- NIE DAJ SIĘ NABRAĆ!

NIE pozwól sobąmanipulować

Pytania ułatwiające konsumencką autorefleksję: REKLAMA TELEWIZYJNA I TY 1. Czy lubisz reklamy telewizyjne? 2. Ile reklam dziennie oglądasz? 3. Czy zdarza ci się kupować coś pod wpływem telewizyjnej reklamy? Jakie rzeczy? 4. Czy marzysz czasem, by kupić produkty reklamowane w telewizji? Jakie? 5. Co najczęściej myślisz, oglądając reklamę adresowaną do swoich rówieśników? 6. Oceń w na ile kupując coś, kierujesz się reklamą?

K O N I E C