Tramwaje w Grenoble.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
Advertisements

Brama Miasta Konferencja Prasowa, 11 marca 2013.
1. Lokalizacja. Projektowany obszar znajduje się w ścisłym centrum Szczecina, nieopodal centrum handlowego Galaxy, oraz naprzeciwko rozpoczynającej się
Znaki informacyjne.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
MANUFAKTURA ŁÓDŹ GENIUS LOCI A KOMERCYJNA WARTOŚĆ PRZESTRZENI PUBLICZNEJ dr inż. arch. Małgorzata Hanzl INSTYTUT ARCHITEKTURY i URBANISTYKI POLITECHNIKA.
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
Pierre Emanuel Malissin
TRANSPORT Roman Idczak.
Prezentacja – Daria Staś
Manewry ruchu drogowego
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
Test z przepisów ruchu drogowego
Przepraszam, gdzie jest… ?
Tramwaje w Kolonii i Bonn
Tramwaje w Miluzie.
Zasady przejazdu przez tory kolejowe i tramwajowe
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Tramwaje w Sheffield.
System transportowy w służbie pasażera
Tramwaje w Sztutgarcie
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY MOTOROWEREM
Coraz bliżej modernizacji. IX GRUPA 5 Wygrywa konkurs na opracowanie koncepcji rewitalizacji dworca Wrocław Główny XI-XII – Ogłoszenie przetargów.
Niektóre budowle świata w pomniejszeniu.
Znaki Ostrzegawcze.
Tramwaje w Nottingham.
LXXVI Liceum Ogólnokształcące im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
Tramwaje w Nicei.
Tramwaje w Saint Etienne
Reforma komunikacji nocnej Tomasz Konieczny. Wady obecnego systemu Nieprzystosowanie do potrzeb Brak synchronizacji Brak możliwości przesiadek.
Tramwaje w Marsylii.
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Polskie Towarzystwo Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy Turystyczno-Krajoznawcze z Zagranicą UMŁ Oddział Łódź – Polesie im. Jana Dylika Klub Turystów.
La Défense to nowoczesna dzielnica biurowo- wystawienniczo-mieszkalno-handlowa, w aglomeracji Paryskiej. Dzielnica ta stanowi główne centrum biznesu.
MANEWRY.
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Plac Długosza.
Najważniejsze obiekty Draguignan
Droga z pierwszeństwem.
Niebezpieczny zakręt w prawo.
Sygnały na drodze.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
TRANSEKT MIASTA ŁODZI IDENTYFIKACJA I ANALIZA STRUKTUR PRZESTRZENNYCH ŁÓDŹ, LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2014 autorzy: Anna Kowalska, Jan Nowak – Gospodarka Przestrzenna.
Wartość inwestycji: 50 mln. zł Data zakończenia inwestycji: listopad 2015 r. Inwestor: Gmina Miasta Toruń ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, Toruń, tel.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
GOP: Sieć Tramwajowa Według Modelu Trzech Miast. Częstotliwość kursowania w minutach TrasaMoja propozycjaStan aktualny Ruda Śląska – Bytomco 10co 20 Sosnowiec.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
„Smart Code” nowoczesna metoda planowania rozwoju przestrzennego
Katedra Mostów i Kolei PROBLEMY ZAPEWNIENIA OBSŁUGI KOMUNIKACYJNEJ STAREGO MIASTA WE WROCŁAWIU przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE.
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Ruch Pieszych oraz Zachowanie się kierującego pojazdem wobec pieszych.
Zabytki w Paryzu.
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Tramwaje w Bordeaux.
Tramwaje w Miluzie.
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Tramwaje w Nicei.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

Tramwaje w Grenoble

http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- grenoble.html Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- grenoble.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Grenoble http://www.railfaneurope.net/pix_frameset. html

Sieć tramwajowa - stan na rok 2008 4 linie: A (1987), B (1990), C (2006), D (2007) 32 km tras

Avenue Alsace Lorraine - początek strefy pieszej przy dworcu kolejowym z linią tramwajową przechodzącą przez centrum, ruch kołowy nie jest zupełnie zabroniony ale ograniczony, stoliki kawiarniane tuż obok torowiska

Typowy design przystanku - ponieważ pojęcie ścisłej strefy pieszej było jeszcze cały czas aktualne w momencie przywrócenia tramwaju (1987 r.), projektanci starali się utrzymać wrażenie jednorodności powierzchni ulicy, pomimo istnienia torów tramwajowych

Na skrzyżowaniu z Cours Jean Jaurès (dużą arterią) tramwaje często muszą czekać na zielone światło, pomimo istnienia tutaj sygnalizacji wzbudzanej

Rue Poulat - torowisko pośród uczęszczanej strefy handlowej

Rue St-Jacques - zaraz za rogiem, pełne przestrzennej finezji miejsce na linii śródmiejskiej

Place Ste-Claire - tutaj jezdnię zachowano i poprowadzono za wiatami

Place Notre Dame - tramwaje na linii B przejeżdżają pomiędzy katedrą i fontanną, metr lub dwa od basenu

Rue Taulier widziana w kierunku Place Notre-Dame - po lewej widać front zespołu katedry katolickiej

Detal nawierzchni torowiska zespolonej z przestrzenią ulicy

Rue Général Marchand, linia A (z południa) - klasyczny wagon GEC Alstom, ten sam typ znalazł zastosowanie w Paryżu i w Rouen

Place de la Gare - tramwaje przekraczają tereny kolejowe tunelem

Tor środkowy jest ślepy - był używany, gdy dworzec kolejowy stanowił krańcówkę jednej z linii

Tramwaje obsługują dworzec tak blisko, jak to możliwe ...

... po czym robią wielki zawijas ...

... aby wjechać na Avenue Alsace Lorraine

Przejście między głównym wejściem do dworca a przystankami tramwajów

Podjazd pod dworzec widziany z drugiej strony peronów

Cours Berriat - detal nawierzchni na węźle linii A i B.

Rue Pierre Semard w Europole - po drugiej stronie dworca kolejowego

Przystanek przy gmachu sądów (Palais de Justice)

Linia przy osiedlu

Linia tramwajowa w południowych dzielnicach powojennych, wzniesionych w metropolitarnej skali - mała architektura na Avenue Général Champon

Boulevard Maréchal Joffre - w oddali Tour Perret

La Tronche - przystanek Grand Sablon z kompleksem użyteczności publicznej i parkingiem P+R

La Tronche - most tramwajowy linii B na Izerze

Miasteczko uniwersyteckie (Domaine Universitaire) na pograniczu gmin Saint- Martin-d'Hères i Gières, główny przystanek - Bibliothèques Universitaires

Jak zwykle we współcześnie projektowanych sieciach tramwajowych, linia bezpośrednio wchodzi do centrum zespołu, który jest właściwie strefą pieszą

Plan okolicy na przystanku na Rue d'Alsace w Échirolles Obsługa nowych osiedli na obrzeżach miasta polega również na "głębokim wejściu" w strukturę, które często znacznie wydłuża trasę tramwaju Plan okolicy na przystanku na Rue d'Alsace w Échirolles

Widok trasy na Rue de Normandie

Échirolles - przyjazne pieszym okolice przystanku na Rue d'Alsace

Échirolles, Avenue de 8 Mai 1945 - przykład urbanistyki zorientowanej na tramwaj (na dachach budynków po prawej znajdują się parkingi)

Częstotliwości na większości linii są imponujące (jak niemal wszędzie na współczesnych sieciach tramwajowych we Francji) - aż do trzech minut w dzień powszedni

Rue Poulat - tutaj tramwaj przejeżdża średnio co minutę

Plany rozwoju sieci tramwajowej