Budowa wiaduktu Ataturka w Turcji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaki informacyjne.
Advertisements

METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.
Znaki informacyjne.
PREZENTACJA PROJEKTU.
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
SPOTKANIE INFORMACYJNE
POLSKO NIEMIECKA WSPÓŁPRACA MŁODZIEŻY (PNWN) DEUTSCH POLNISCHES JUGENDWERK (DPJW)
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Jak zwiększyć zatrudnienie w Polsce?
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
SZLAK DROGOWY VIA CARPATHIA SZANSĄ NA WZMOCNIENIE PRZEWAG KONKURENCYJNYCH WSCHODNICH REGIONÓW UE XI 2012 ŁAŃCUT - RZESZÓW.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Natalia Latoch klasa 6b Warszawskie mosty.
Warszawskie mosty Jakub Cheredis kl.4a.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
ZNAKI INFORMACYJNE TEST.
Czyli mosty na Wiśle w Warszawie
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Zamawiający / Inwestor:
Najważniejsze zadania inwestycyjne we Wrocławiu
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Seniorzy Lata 1959 – mistrzostw - 43 medale ś rednia 3,58 11 medali z ł otych 19 medali srebrnych 13 medali br ą zowych.
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Jednostki długości i ich zamiana
ZDW Kraków Orawska droga Maj 2011 r.. ZDW Kraków Projekt Orawska droga jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Dokąd doszliśmy, dokąd zmierzamy Przyszłość inwestycji w szczecińskim Skolwinie Szczecin,
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
TRZEBNICA Centrum Pobytowe dla Drużyn – Finalistów UEFA EURO 2012.
ZAMEK W MALBORKU.
INWESTYCJA pn. Modernizacja Szpitala – budynek F Warszawa 8 lutego 2011 r.
Historia kolei na terenach południowej Polski
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
„Modernizacja linii kolejowej E30,
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Łukasz Wojas Zespół Szkół Specjalnych nr 41 w Zabrzu Styczeń 2013r.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Spotkanie dotyczące realizacji zadania
„Ścieżki rowerowe na terenie Dorzecza Parsęty”
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Zapis prezentacji:

Budowa wiaduktu Ataturka w Turcji Opracowano na podstawie referatu „AUTOSTRADA TARSUS - ADANA - GAZ Ý ANTEP”, dotyczącego budowy jednego z największych projektów komunikacyjnych w Turcji, przedstawionego na 14 Światowym Kongresie IRF w Paryżu 11-15 czerwiec 2001

Projekt autostrady TAG (TARSUS - ADANA - GAZ Ý ANTEPI) obejmował wybudowanie 41 km odcinka z planowanych do wybudowania 258 km. Projekt był gotowy w 1987 r. Odcinek ten miał połączyć drogi Europy z krajami Bliskiego Wschodu, dlatego jego znaczenie mogło przyczynić się do wzrostu handlu w tym regionie. Autostrada miała być wykonywana etapami w latach 1991,1993,1994,1995 i 2000. Autostrada była zaprojektowana i wybudowana zgodnie z najwyższymi istniejącymi standardami międzynarodowymi, dopuszczającymi do maksymalnego natężenia ruchu, tj. 80 000 P/24h.

Projekt autostrady TAG obejmował wybudowanie: 12 wiaduktów i 2 specjalnych wiaduktów, 4 podwójnych tuneli, 58 estakad, 23 mostów i 94 przejść podziemnych. Dodatkowo jeszcze budowa obejmowała wykonanie 8 parkingów, 4 stacji benzynowych z motelami i 5 rejonów zaplecza eksploatacyjnego. Dodatkowym utrudnieniem były warunki geologiczne. Trasa znajduje się w rejonie o najwyższej sejsmicznej strefy (kategoria D wg AASTO).

Pierwszy ze specjalnych wiaduktów nosi imię Ataturka, założyciela Republiki Tureckiej ma długość całkowitą 801 metrów i ma 8 przęseł. Techniczna nazwa wiaduktu to SV1. Dalsze zdjęcia z lat 1995 i 1997 dotyczą budowy właśnie tego wiaduktu. Drugi ze specjalnych wiaduktów nosi imię Turguta Ozala, ósmego Prezydenta Republiki, ma długość 424 metrów i ma 5 przęseł. Techniczna nazwa wiaduktu to SV2.

Budowa podstawy podpory wiaduktu

Budowa podstawy podpory wiaduktu

Zbrojenie podstawy podpory wiaduktu

Zbrojenie podstawy podpory wiaduktu

Zbrojenie podstawy podpory wiaduktu

Budowa podstawy podpory wiaduktu

Montaż elementów

Podpory wiaduktu

Podpora wiaduktu

Widok podpór wiaduktu

Prace na przyczółkach

Budowa przęseł wiaduktu

Przekrój poprzeczny przęsła

Montaż przęseł wiaduktu

Montaż przęseł wiaduktu

Montaż przeseł wiaduktu

Przęsło wiaduktu

Przęsło wiaduktu

Widok wiaduktu

Widok wiaduktu