PROJEKT WSPÓŁPRACY FESTIWAL SMAKU
PROJEKT NA ETAPIE PRZYGOTOWANIA : ZADANIA : 1.Analiza produktów tradycyjnych- (umowa zlecenie) 2. Cztery spotkania organizacyjne 3. Podpisanie umowy współpracy na realizację projektu Czas realizacji projektu 15 lipca 2011roku
CEL PROJEKTU WSPÓŁPRACY Aktywizacja społeczności lokalnej poprzez wyszukiwanie i promowanie kulinarnych produktów regionalnych. Budowa pakietu atrakcji turystycznych regionu – Sieć Dziedzictwa Kulinarnego na szlaku.
DZIAŁANIA DO REALIZACJI Archiwizacja produktów tradycyjnych Opracowanie wniosków na produkt tradycyjny do Urzędu Marszałkowskiego Budowanie Sieci Dziedzictwa Kulinarnego (oznakowanie produktów tradycyjnych) Kiermasze produktów tradycyjnych na obszarach objętych działaniem projektu Promocja Sieci Dziedzictwa Kulinarnego (podstrona Internetowa, książka kucharska, mapa Sieci wraz z przewodnikiem po tej Sieci, kampania medialna )
PROJEKT WSPÓŁPRACY Powołanie niezależnej kapituły do certyfikacji szlaku
Segment odbiorców projektu Rolnicy (ekolodzy, agroturystyka) Przedsiębiorcy (gastronomia, przetwórcy) Młodzież (szkoły gastronomiczne, rolnicze itp.) Osoby fizyczne Stowarzyszenia i organizacje nie posiadające osobowości prawnej
Podział produktów tradycyjnych Płody rolne (fasola, baranina itp.) Potrawy (gęsina Macieja itp.) Produkty przetworzone (przecier pomidorowy itp.) Napoje i nalewki
Archiwizacja produktów tradycyjnych Opracowanie wniosków wraz z ankietami etnograficznymi na produkty tradycyjne na zlecenie.
REALIZACJA PROJEKTU WSPÓŁPRACY Kiermasz produktów regionalnych (kulinarnych) Festiwal Smaków –
REALIZACJA PROJEKTU WSPÓŁPRACY Oprawa kiermaszu: produkt regionalny w teatrze i muzyce. Na zakończenie muzyczna gwiazda wieczoru. Podczas kiermaszu zostaną wydzielone miejsca do prowadzenia warsztatów rękodzielniczych: wikliniarskie, garncarskie, koronkarskie, papieroplastyczne, itp. Kiermasze organizowane będą na terenie każdej LGD.
Budowa Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Oznakowanie zarchiwizowanych produktów w terenie (truskawka Faworytka, śliwka Damacha, gęsina itp. ) Tworzenie szlaku kulinarnego
Promocja Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Kampania medialna ( artykuły, spoty) Wizyta dziennikarzy i przedstawicieli biur turystycznych Strona Internetowa Książka Kulinarna Mapa Sieci z przewodnikiem
PARTNERZY 12 gmin: Busko-Zdrój, Pacanów, Stopnica, Solec-Zdrój, Nowy-Korczyn, Wiślica, Bejsce, Czarnocin, Opatowiec, Skalbmierz, Mirzec, Skarżysko Kościelne.