Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Demokracja w szkole.
Jak przygotować konkurs Matematyczny spacer po Nowym Sączu? Grupa SP-M-I w Nowym Sączu.
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Uczniowie online w Zespole Szkół w Ropicy Polskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt i implementacja aplikacji wspomagającej testowanie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY
Klubie ludzi mówiących płynnie r. Podsumowanie roku akademickiego w:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:
Oj, działo się, działo....
Planowanie szkolenia „Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji” Mark Twain.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
9. Wszystkie ważne informacje z życia szkoły publikujemy na stronie internetowej szkoły.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Współpraca w naszej szkole
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Smolenia w Bytomiu
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
- uczymy się marzyć, myśleć i tworzyć. …czyli jak być inicjatorem, nie imitatorem; ryzykantem, nie replikantem; pomysłodawcą, nie podwykonawcą.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
KREATYWNE METODY PRACY ZESPOŁÓW W PROCESACH REWITALIZACJI SPOŁECZNEJ część 1 Dorota Bazuń.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Marzymy. Myślimy. Tworzymy
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
”Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Podziel się z nami swymi marzeniami
„Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza.” [Albert Einstein – noblista, geniusz] Potrzeba :: Idea :: Metoda :: Efekty :: Odyseja w Polsce.
Praca w zespole.
SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK ZESPÓŁ SZKÓŁ W STRACHOSŁAWIU.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
„Człowiek – najlepsza inwestycja” Komiks promujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE. I. Utworzenie Zespołu 2.0 Ewa Darwicz – dyrektor Urszula Cygan – koordynator Beata Adasik – nauczyciel Izabela Koczkodaj – nauczyciel.
◙ PROPOZYCJE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁAMI PONADGIMNAZJALNYMI
Konkurs Matematyczno – Przyrodniczy „Dlaczego tak
czwarte spotkanie Zespołu
HANIA SKORUPKA.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Drużyna mistrzów polski „Odysei Umysłu”
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska

Czym jest Odyseja umysłu??? Odyseja to międzynarodowy konkurs kreatywnego myślenia. Odyseusze pracują w drużynach, reprezentujących szkoły. Zespół działa pod okiem przeszkolonego trenera, który integruje uczestników, koordynuje ich pracę, ale nie sugeruje, ani nie narzuca własnych pomysłów. Wszelkie rozwiązania wypływają od samych Odyseuszy. Co roku publikowanych jest pięć problemów długoterminowych. Każda drużyna wybiera jeden problem długoterminowy. Nad rozwiązaniem wybranego problemu pracują od jesieni do wiosny. Zadaniem ich jest przygotowanie 8- minutowej inscenizacji dotyczącej rozwiązania problemu. Muszą też zmierzyć się z zadaniami spontanicznymi, których treści nie znają do ostatniej chwili, a rozwiązanie tworzą w kilka minut.

Czego uczy Odyseja umysłu? Szukania różnych rozwiązań jednego problemu, Szukania różnych rozwiązań jednego problemu, Podejmowania ryzyka badawczego, Podejmowania ryzyka badawczego, Odwagi we wprowadzeniu nowych rozwiązań Odwagi we wprowadzeniu nowych rozwiązań Pracy w zespole i szacunku dla jej efektów, komunikacji w grupie i budowy zgranego zespołu Pracy w zespole i szacunku dla jej efektów, komunikacji w grupie i budowy zgranego zespołu Umiejętności wychwycenia sedna problemu Umiejętności wychwycenia sedna problemu Perspektywicznego planowania Perspektywicznego planowania Strategicznego i operacyjnego zasobów ludzkich i czasowych Strategicznego i operacyjnego zasobów ludzkich i czasowych

Jak to się zaczęło, czyli początki Odysei w Gimnazjum.... Wybór drużyny rozpoczął się od cyklu spotkań dla chętnych uczniów, w konsekwencji których wyłonione zostały osoby, które chciały zmierzyć się z nieznanym, a jednocześnie wykazały się twórczym podejściem do rozwiązania problemów.... Skład drużyny: 1. Gabriela Górecka 2.Katarzyna Warmusz 3.Izabela Stykowska 4. Kinga Grzeczyńska 5.Marta Adamczyk 6. Dominika Szulik

Wybór problemu długoterminowego Po opublikowaniu przez organizatorów Odysei umysłu pięciu problemów długoterminowych, nasza drużyna dokonała wyboru problemu w kategorii teatralno – humorystycznej: Szczwana przemiana; Po opublikowaniu przez organizatorów Odysei umysłu pięciu problemów długoterminowych, nasza drużyna dokonała wyboru problemu w kategorii teatralno – humorystycznej: Szczwana przemiana; Zadaniem naszego Zespołu jest stworzenie, zaprezentowanie oryginalnego 8- minutowego przedstawienia, w którym coś zmieni formę lub wygląd co najmniej trzykrotnie, po czym ulegnie ostatecznej przemianie, wracając do swego pierwotnego wyglądu lub formy. Każdą ze zmian zespół zasygnalizuje w jakiś sposób sędziom. W prezentacji pojawi się również postać bardzo poważna, postać bardzo niepoważna, piosenka, taniec, niespodziewane zakończenie. Zadaniem naszego Zespołu jest stworzenie, zaprezentowanie oryginalnego 8- minutowego przedstawienia, w którym coś zmieni formę lub wygląd co najmniej trzykrotnie, po czym ulegnie ostatecznej przemianie, wracając do swego pierwotnego wyglądu lub formy. Każdą ze zmian zespół zasygnalizuje w jakiś sposób sędziom. W prezentacji pojawi się również postać bardzo poważna, postać bardzo niepoważna, piosenka, taniec, niespodziewane zakończenie.

No i się zaczęło W trakcie zajęć drużyna rozwiązywała wiele problemów spontanicznych Budowała konstrukcje Tworzyła wieże....

Tworzyła mosty nad przepaściami....

Rozwiązywaliśmy spontaniczne problemy manualne.... Dononywaliśmy przemian w drużynie....;)

Staraliśmy się być coraz bardziej kreatywni.....

Generowaliśmy jak najlepsze pomysły......;)

Tworząc, dobrze się bawiliśmy....

Współpracowaliśmy.....

Odkryliśmy tajemnicę: Bez współpracy nie znajdziemy rozwiązania!

Kreowaliśmy wizerunki różnych postaci...

Cd.....

Pomysłów nie ma końca....

Praca, praca....

, Nasza drużyna Odyseuszy została zaproszona na eliminacje, które odbędą się 12 marca w Warszawie..... Tam będzie mogła zmierzyć się z innymi drużynami, zaprezentować swoje pomysły podczas konkursu, ale przede wszystkim będzie miała okazję do zdobycia wielu ekscytujących i kształcących doświadczeń Nasza drużyna Odyseuszy została zaproszona na eliminacje, które odbędą się 12 marca w Warszawie..... Tam będzie mogła zmierzyć się z innymi drużynami, zaprezentować swoje pomysły podczas konkursu, ale przede wszystkim będzie miała okazję do zdobycia wielu ekscytujących i kształcących doświadczeń