Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,

Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
XXI Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP Warszawa, maja 2011r.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
KODEKS 2.0.
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Gdańsk miastem wolności.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
opis projektu jednym zdaniem
Listopad 2008 Co właściciel małej firmy wiedzieć powinien, a o co nie ma czasu zapytać. Nowoczesne oprogramowanie w Twojej firmie Mała firma, szerokie.
LX POLSKA DYSTRYBUTOR IBM SOFTWARE Nagroda IBM Polska za największą sprzedaż oprogramowania w 2006 roku!
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Innowacje w sektorze usług
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
SEKTOR IT AKTYWIZATOREM SKUTECZNEJ KONKURENCJI BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH NA RYNKU BANKOWYM Jerzy Różyński Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Jak robić to efektywnie?
ResiPlus® idealne oprogramowanie dla sektora opieki.
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Od technologii do wartości Rafał Kołodziej, VALUEWISE CONSULTING.
British Polish Chamber of Commerce Usługa wsparcia polskich producentów Usługa Eksportowa – BPCC Export Marta Smolarek Konsultant ds. eksportu Brytyjsko.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Innowacja w planowaniu mediów
NAZWA WYNIKU (tytuł zgodnie z informacją podaną do ewidencji PK, nr ewid. PK) NAZWA PROJEKTU/WYNIKU (nienaukowy tytuł informujący o zastosowaniu.
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
Okno na Hooptymistyczny świat
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
Prezentacja biznesplanu
Ramowy program studiów
Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

Popytowe podejście do innowacji Willem Kruidhof 2011

Pozwólcie Państwo, że się przedstawię Willem Kruidhof (1950) Partner w ECORYS Netherlands/ Innowacja i Przedsiębiorczość Inżynier mechaniczny i środowiskowy Sektor publiczny i prywatny Przedsiębiorca w sektorze skierowanym do odbiorców

Struktura mojej prezentacji Moje pojmowanie innowacji Popytowe podejście do innowacji Najlepsze i najgorsze praktyki Studium Senseo

Moje pojmowanie innowacji Innowacja to tworzenie wartości, a nie wynalazczość Wliczają się w nią wszystkie kroki: od pomysłu po sukces rynkowy Może jest tym, czego chcesz? Może da się zastosować prostsze podejście? Źródło:

Możliwości innowacji Produkt Proces Modele biznesowe Popytowe podejście do innowacji vs otwarte podejście do innowacji

Tworzenie możliwości za pomocą otwartych innowacji Bądź otwarty na rynek: szukaj trendów i sukcesów na rynku Znajduj partnerów, którzy dodają coś nowego do twojego przypadku biznesowego (Nowe Kombinacje) Badaj możliwości innowacji nie tylko produktów/usług, ale też procesów i modeli biznesowych

Popytowe podejście do innowacji Czym się różni od otwartej innowacji? Komunikacja i współpraca kluczem do sukcesu Stosuj media używane przez klientów by ich znaleźć i nawiązać z nimi kontakt W jaki sposób wykorzystać te możliwości w trakcie wprowadzania innowacji?

Jak zaangażować użytkowników w Twój proces otwartej innowacji? Silne nakierowanie na użytkowników i trendy jako strategia biznesowa Nie zapomnij o możliwościach procesu i modelu biznesowego Media społecznościowe mogą pomóc w utrzymaniu kontaktu z klientami (i konkurentami) Wykorzystuj media społecznościowe i panele klientów aby testować nowe pomysły

Pułapki do uniknięcia Słuchaj użytkowników/klientów zanim zainwestujesz we wprowadzenie i produkcję Korzystaj partnerów na podstawie ich rzeczywistych mocnych stron, a nie obietnic! Spróbuj utrzymać własność intelektualną za pomocą patentu, modelu lub marki swojej innowacji Uważaj na przepisy i certyfikaty

Złe i dobre praktyki Modele składowe (roll models) są podstawą uzyskania klarownego obrazu innowacji, ale z drugiej strony: Statek na plaży jest latarnią dla morza

Przykład 1. : Xsens Inercyjne Jednostki Pomiarowe (Inertial Measurement Unit) stworzone dla klienta z Belgii Animation movie industry asked for hardware/software to copy/past movements from humans into animation movies. Przemysł filmów animowanych potrzebował sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do kopiowania ludzkich ruchów do filmów animowanych. Teraz silna więź z tymi klientami jest głównym zasobem dla dalszych innowacji.

Przykład 2. : LEGO Mindstorm Pierwsza próba wejścia na rynek robotyczny w 1998 r. Dla rozwoju trzeciego modelu zmobilizowano elitę fanów Model ten osiągnął ogromy sukces!

Przykład 3. : iPod Apple Pierwsza generacja naprawdę pokonała granice : łatwa w obsłudze dla konsumentów. Kombinacja ze sklepem Apple z muzyką otworzyła zupełnie nowy rynek. Następną fazą rozwoju było popytowe podejście: użytkownicy projektują swoje pomysły dotyczące gadżetów, a technologia podążą za nimi (User Created Content UCC). Interakcja z użytkownikami to także ciągłe badanie rynku.

Na użytkownikach się nie kończy… Jak zaangażować klientów/ użytkowników w proces innowacji produktów czy usług? W następnym przykładzie zaprezentujemy Senseo, jako rezultat otwartej innowacji i zbadamy możliwości popytowego podejścia do tworzenia innowacji jako sposobu na wyprzedzenie konkurencji.

Senseo: przykład holenderskiej otwartej innowacji

A konkurencja podąża tą samą ścieżką sukcesu

Więc co proponujecie…

Dziękuję za uwagę