Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIELOKĄTY, KOŁA I OKRĘGI
Advertisements

Wielokąty foremne i obroty.
Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji .
Grafika komputerowa Wykład 2 Wykorzystanie podstawowych usług bibliotecznych (API) w operacjach graficznych.
MANDALA.
Lekcje informatyki w K.S.P. Lekcje informatyki w K.S.P. Wykonanie Pawe ł Majocha VB 2007r,
Wstęp do programowania obiektowego
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Wioleta Nowak Gimnazjum nr 20 w Poznaniu
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Edytor Graficzny Paint
Logo Komeniusz Gimnazjum w Tęgoborzy Mgr Zofia Czech.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Warsztaty programowania w języku Python
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Założenia PROJEKTU
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Opracowanie Dorota Libera
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Konstrukcje geometryczne
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Logo Środowisko pracy.
Logomocja Polska edycja Imagine.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
TARGI
EDYTOR GRAFIKI "PAINT" Prezentacja ma na celu zapoznanie uczniów z podstawowymi funkcjami edytora grafiki Paint.
Temat: PROCEDURY Z PARAMETRAMI W LOGO KOMENIUSZ
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
1.Przykłady prostych algorytmów opisujących codzienne czynności
KONKURS MATEMATYCZNY KLASA i – iii gb.
Otwórz sobie drzwi do kariery!
Program Logomocja.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Na Ziemi nie ma tych lądów, rzek i mórz! To sztuczne obrazy!
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
System edukacji w Polsce
Podstawowe narzędzia programu Paint
Logomocja - tworzenie procedur
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Temat: Wprowadzenie do programowania w środowisku LOGO KOMENIUSZ
Temat: LOGO KOMENIUSZ tworzenie grafik
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Wstęp do Podstawy Programowania
Lekcje z komputerem, 2006.
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Szkolenie realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE z EFS: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego.
Co to jest algorytm? Środowisko programu Logo Komeniusz
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
czyli geometria (i nie tylko) w sztuce. Fraktale w Logo Komeniuszu
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Grafika wektorowa Konrad Janiszewski, kl. 2 . Co to jest? jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą.
Programowanie dla każdego
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
POD - żółw przesuwa się po ekranie nie zostawiając za sobą śladu;
Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole”
Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury.
PROCEDURY Definicję procedury rozpoczynasz od słowa oto. Następnie podaj nazwę procedury (nie może ona zawierać spacji), potem dodaj treść procedury. Koniec.
3 lutego 2017 roku odbył się konkurs „Mistrz Bezpiecznego Internetu” dla klas 4 – 6, w którym wzięło udział 49 uczniów.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Zapis prezentacji:

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Zespół Szkół w Dydni 2013

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Tematem projektu były: „Ruchome grafiki w Logo Komeniuszu”. Pomysł na realizację takiego działania zrodził się podczas zajęć informatycznych, na których uczniowie wykazywali bardzo duże zainteresowanie tematyką programowania. Projekt realizowała wspólna  grupa uczniów z klas drugich i trzecich gimnazjum oraz klasy piątej i szóstej szkoły podstawowej. Liderami grup uczniowskich były uczennice kl. II gimnazjum: Magdalena Drozd i Karolina Toczek. Przed ustaleniem dokładnej tematyki projektu uczniowie podczas burzy mózgów określili czego chcą się nauczyć. Cel ogólny projektu: Poznanie przez uczniów sposobu tworzenia procedur z parametrami na przykładach z zastosowaniem figur geometrycznych. Uczniowie starsi swoją wiedzę i umiejętności przekazują uczniom młodszym.

Czym jest LOGO KOMENIUSZ? LOGO KOMENIUSZ jest komputerowym środowiskiem służacym do tworzenia figur geometrycznych, różnego typu rysunków, animacji, melodii. Umożliwia definiowanie pojęć matematycznych, figur geometrycznych, funkcji i badanie ich właściwości. LOGO KOMENIUSZ doskonale nadaje się do modelowania i symulowania procesów fizycznych, ekonomicznych, biologicznych. Język LOGO KOMENIUSZ tworzą procedury i funkcje pierwotne. Są to słowa, które system LOGO KOMENIUSZ rozumie i wie, jak wykonać.

PRZYKŁADY GRAFIK

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Plan działań podczas realizacji projektu polegał na przeprowadzeniu trzech lekcji o następującej tematyce: - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami.

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Lekcje odbyły się w marcu, kwietniu i maju. W okresie pomiędzy lekcjami uczniowie wykonali zadania domowe. Monitoring i ewentualna korekta błędów nastąpiła poprzez komunikatory internetowe oraz pocztę elektroniczną. Praca uczniów była oceniana poprzez wpisanie dodatkowych ocen cząstkowych z informatyki. Kryteria oceniania były takie same jak z przedmiotowego systemu oceniania z informatyki.

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Podstawy teoretyczne

GRAFICZNE PROCEDURY PIERWOTNE Polecenie Skrót Znaczenie Naprzód np przesuwa zółwia do przodu o daną liczbę np. np 100 Wstecz ws cofa żółwia o daną liczbę np. ws 50 Prawo pw przesuwa żółwia o dany kąt w prawo np. pw 90 Lewo lw przesuwa żółwia o dany kąt w lewo np. lw 90 Podnieś pod podnieś pisak Opuść opu opuść pisak Czyść cs czyści cały ekran z wpisanych procedur i ustawia żółwia na środku Pż pż jeśli jest nie widoczny, pokazuje zółwia Sż sż chowa żółwia Ścieraj ścier przełącza żółwia w tryb mazania Dość dość zakończenie pracy i wyjście z programu Powtórz powtórz powtarza daną operację X razy np. powtórz 4 Kolor pisaka ukp ustala kolor pisaka Grubość pisaka ugp Ustala grubość pisaka

POLECENIE SKRÓT ZNACZENIE ustalkolorpisak n ukp n Zmienia kolor pisaka żółwia. n należy do przedziału od 0 do 15. Kolor czarny to numer 0, a biały to 15. ustaltło n Zmienia kolor tła pola graficznego. ustalgrubośćpisaka n ugp n Narzuca grubość pisaka. ustalwzórmalowania n Określa wzór malowania, który będzie użyty w poleceniu zamaluj. n należy do przedziału od 0 do 6. Malowanie na gładko ma numer 0.

Kod kolorów i okno wyboru kolorów

Okno grubości linii pisaka:

Proste rysunki

Poruszanie się w Logo Komeniuszu

Poruszanie się w Logo Komeniuszu

Procedury w Logo Komeniuszu KWADRAT PROSTOKĄT TRÓJKĄT pż pż pż np 100 np 50 np. 100 pw 90 pw 90 pw 120 np 100 np 100 np. 100 np 100 np 100 pw 90 pw 90

Poruszanie się w Logo Komeniuszu ROMB KOŁO pż np 1 pw 45 pw 1 np 100 ( i tak 360 razy !) pw 135 rozwiązanie za pomocą procedur! np 100 powtórz 360 [ np 1 pw 1 ] pw 45 np 100 pw 135

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. Oto kwadrat1 : bok Oto kwadrat3 : bok Powtórz 4 [np : bok pw 90] pod Już ws : bok/2 lw 90 np. : bok/2 pw 90 opu kwadrat1 : bok Oto kwadrat2 : bok pw 90 np : bok/2 lw 90 np : bok/2 Powtórz 4 [np : bok lw 90] już

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. Oto okrąg1 :bok Powtórz 36 [ np :bok pw 10] Już Oto okrąg2 :bok Pod np :bok pw 95 opu Okrąg1 :bok Pod lw 95 ws :bok opu

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.

Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami. Oto prostokąt :a :b Powtórz 2 [ np :a pw 90 np :b pw 90] Już Oto wielokąt :ile :bok Powtórz :ile [np. :bok pw 360/ :ile] już

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ

Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet

Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet

Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet

Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi

Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi

Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - moderator Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - moderator

Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Źródła http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:GBq9oagLqAEJ:x1x.eu.interia.pl/LOGO.ppt+logo+komeniusz+ppt cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=plhttp://kosmok.republika.pl/komeniusz.html Materiały własne

Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Dziękujemy za uwagę