Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Zespół Szkół w Dydni 2013
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Tematem projektu były: „Ruchome grafiki w Logo Komeniuszu”. Pomysł na realizację takiego działania zrodził się podczas zajęć informatycznych, na których uczniowie wykazywali bardzo duże zainteresowanie tematyką programowania. Projekt realizowała wspólna grupa uczniów z klas drugich i trzecich gimnazjum oraz klasy piątej i szóstej szkoły podstawowej. Liderami grup uczniowskich były uczennice kl. II gimnazjum: Magdalena Drozd i Karolina Toczek. Przed ustaleniem dokładnej tematyki projektu uczniowie podczas burzy mózgów określili czego chcą się nauczyć. Cel ogólny projektu: Poznanie przez uczniów sposobu tworzenia procedur z parametrami na przykładach z zastosowaniem figur geometrycznych. Uczniowie starsi swoją wiedzę i umiejętności przekazują uczniom młodszym.
Czym jest LOGO KOMENIUSZ? LOGO KOMENIUSZ jest komputerowym środowiskiem służacym do tworzenia figur geometrycznych, różnego typu rysunków, animacji, melodii. Umożliwia definiowanie pojęć matematycznych, figur geometrycznych, funkcji i badanie ich właściwości. LOGO KOMENIUSZ doskonale nadaje się do modelowania i symulowania procesów fizycznych, ekonomicznych, biologicznych. Język LOGO KOMENIUSZ tworzą procedury i funkcje pierwotne. Są to słowa, które system LOGO KOMENIUSZ rozumie i wie, jak wykonać.
PRZYKŁADY GRAFIK
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Plan działań podczas realizacji projektu polegał na przeprowadzeniu trzech lekcji o następującej tematyce: - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami.
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Lekcje odbyły się w marcu, kwietniu i maju. W okresie pomiędzy lekcjami uczniowie wykonali zadania domowe. Monitoring i ewentualna korekta błędów nastąpiła poprzez komunikatory internetowe oraz pocztę elektroniczną. Praca uczniów była oceniana poprzez wpisanie dodatkowych ocen cząstkowych z informatyki. Kryteria oceniania były takie same jak z przedmiotowego systemu oceniania z informatyki.
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ Podstawy teoretyczne
GRAFICZNE PROCEDURY PIERWOTNE Polecenie Skrót Znaczenie Naprzód np przesuwa zółwia do przodu o daną liczbę np. np 100 Wstecz ws cofa żółwia o daną liczbę np. ws 50 Prawo pw przesuwa żółwia o dany kąt w prawo np. pw 90 Lewo lw przesuwa żółwia o dany kąt w lewo np. lw 90 Podnieś pod podnieś pisak Opuść opu opuść pisak Czyść cs czyści cały ekran z wpisanych procedur i ustawia żółwia na środku Pż pż jeśli jest nie widoczny, pokazuje zółwia Sż sż chowa żółwia Ścieraj ścier przełącza żółwia w tryb mazania Dość dość zakończenie pracy i wyjście z programu Powtórz powtórz powtarza daną operację X razy np. powtórz 4 Kolor pisaka ukp ustala kolor pisaka Grubość pisaka ugp Ustala grubość pisaka
POLECENIE SKRÓT ZNACZENIE ustalkolorpisak n ukp n Zmienia kolor pisaka żółwia. n należy do przedziału od 0 do 15. Kolor czarny to numer 0, a biały to 15. ustaltło n Zmienia kolor tła pola graficznego. ustalgrubośćpisaka n ugp n Narzuca grubość pisaka. ustalwzórmalowania n Określa wzór malowania, który będzie użyty w poleceniu zamaluj. n należy do przedziału od 0 do 6. Malowanie na gładko ma numer 0.
Kod kolorów i okno wyboru kolorów
Okno grubości linii pisaka:
Proste rysunki
Poruszanie się w Logo Komeniuszu
Poruszanie się w Logo Komeniuszu
Procedury w Logo Komeniuszu KWADRAT PROSTOKĄT TRÓJKĄT pż pż pż np 100 np 50 np. 100 pw 90 pw 90 pw 120 np 100 np 100 np. 100 np 100 np 100 pw 90 pw 90
Poruszanie się w Logo Komeniuszu ROMB KOŁO pż np 1 pw 45 pw 1 np 100 ( i tak 360 razy !) pw 135 rozwiązanie za pomocą procedur! np 100 powtórz 360 [ np 1 pw 1 ] pw 45 np 100 pw 135
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. Oto kwadrat1 : bok Oto kwadrat3 : bok Powtórz 4 [np : bok pw 90] pod Już ws : bok/2 lw 90 np. : bok/2 pw 90 opu kwadrat1 : bok Oto kwadrat2 : bok pw 90 np : bok/2 lw 90 np : bok/2 Powtórz 4 [np : bok lw 90] już
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. Oto okrąg1 :bok Powtórz 36 [ np :bok pw 10] Już Oto okrąg2 :bok Pod np :bok pw 95 opu Okrąg1 :bok Pod lw 95 ws :bok opu
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami. Oto prostokąt :a :b Powtórz 2 [ np :a pw 90 np :b pw 90] Już Oto wielokąt :ile :bok Powtórz :ile [np. :bok pw 360/ :ile] już
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Efekty prac
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - moderator Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - moderator
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Źródła http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:GBq9oagLqAEJ:x1x.eu.interia.pl/LOGO.ppt+logo+komeniusz+ppt cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=plhttp://kosmok.republika.pl/komeniusz.html Materiały własne
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Dziękujemy za uwagę