Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Advertisements

WYNIKI ANKIETY PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ?. DNIA 11 MARCA W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZIŁYŚMY ANKIETĘ PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ? W ANKIECIE WZIĘŁO UDZIAŁ 199 UCZNIÓW.
Demokracja w szkole.
ZE SZKOLNEGO PIÓRNIKA …HISTORIA, OSIĄGNIĘCIA, DZIAŁALNOŚĆ ORAZ PLANY ROZWOJU NASZEJ GAZETKI SZKOLNEJ…
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Gazetki Szkolne Wczorajszy MieTEk Gazetka ekologiczna
Analiza wyników ankiety
Gazetka Szkolna LUZ Projekt realizowany w ramach programu wyrównywania
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Czy jesteś osobą otwartą?
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
JESTEŚMY TWÓRCAMI SZKOLNEJ GAZETKI „Echo Szkoły”.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
GAZETKA COMENIUSA Szkoła Podstawowa Nr 29 W Olsztynie.
Fotografia naszym życiem
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Jubileusz naszej gazetki Nasze czasopismo,,Pod Szkolną Ławką ma już 10 lat!
W klasach gimnazj alnych przeprowadziliśmy ankietę związaną z telefonem komórkowym. Ankieta zawierała 15 różnych pytań dotyczących użytku telefonu w życiu.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Dobry dziennikarz powinien by ć przede wszystkim dobrym cz ł owiekiem. Ryszard Kapuściński.
Wykonawcy prezentacji: Katarzyna, Sylwia i Inga
,,Szkoła demokracji” -czyli o działalności uczniów w szkole,
Starożytni Matematycy
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Gimnazjum im. Stanisława Staszica. .  Chciałyśmy sie dowiedzieć co inni myślą na temat wolontariatu dlatego ostatnio przeprowadziłyśmy lekcje w naszej.
Ankieta pt.: „Życie gimnazjalisty w Zespole Szkół nr 1 w Lubiczu Górnym” – projekt szkolny autorstwa Kacpra Klabana, Sylwii Bąk, Pawła Szczęśniaka i Roksany.
Idea oceniania kształtującego
“Szkoła w procentach”.
Ankieta nt. wolontariatu
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Czym jest MOZK? Międzyszkolny Ochotniczy Zespół Korepetytorów to organizacja zrzeszająca dobrych uczniów, którzy za pośrednictwem Internetu oraz spotkań.
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo.
Procenty wokół nas.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Nominacja w kategorii dziennikarstwo w plebiscycie Gala Róż Jadwigi.
Zapis prezentacji:

Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży

Nowiny dla chłopaka i dziewczyny W naszej szkole od 11 lat wydawana jest Gazetka Szkolna. Jej założycielem, a zarazem pierwszym redaktorem, był Arkadiusz Śnieżek. Na przestrzeni lat Gazetka zmieniała się. Coraz to nowi uczniowie wzbogacali ją różnymi, ciekawymi pomysłami. Od lat redakcja złożona jest z osób, które chcąc pracować dodatkowo, tworzą niewątpliwie doskonałe czasopismo gimnazjalne. 

Z czasem „wnętrze” Nowin zmieniało się. Nowi uczniowie wzbogacali je Z czasem „wnętrze” Nowin zmieniało się. Nowi uczniowie wzbogacali je. Z każdym rokiem dodawano nowe działy, czy też zmieniano już istniejące. W ostatnich numerach, ukazujących się w tym roku szkolnym, stałymi działami są m.in.: kronika, wywiady, sprawozdania, humor. Gazetki szkolne są roznoszone i rozsyłane do innych szkół i urzędów. Także wśród uczniów, przede wszystkim za sprawą „niepytanego numerku”, Gazetka cieszy się ogromną popularnością.

Ankieta Postanowiliśmy zapytać o zdanie nt. Gazetki naszych rówieśników. Dnia 23 marca br. wśród 104 osób, została przeprowadzona ankieta. Zadaniem uczniów, było udzielenie odpowiedzi na 4 pytania, dotyczące pisma „Nowiny dla chłopaka i dziewczyny”. W następnych slajdach prezentujemy wyniki ankiety.

Pierwsze pytanie brzmiało: „Nowiny dla chłopaka i dziewczyny to:”

Na drugie pytanie: „Co najbardziej podoba Ci się w Gazetce Na drugie pytanie: „Co najbardziej podoba Ci się w Gazetce?” najczęstszymi odpowiedziami były: humor, kupon, upoważniający do zwolnienia z pytania, galeria zdjęć. Pojawiały się także inne odpowiedzi, np. „W gazetce podoba mi się wszystko! Począwszy od składu a skończywszy na artykułach. Nic dodać nic ująć ” „Można przeczytać o różnych śmiesznych wydarzeniach i nie tylko” „Opracowanie graficzne”

Kolejne pytanie dotyczyło najbardziej atrakcyjnych działów naszych Nowin. Oto kilka ciekawszych odpowiedzi: „Wywiady, np. z absolwentami – można się dowiedzieć jakie są ich dalsze losy.” „Twórczość uczniowska” „Najbardziej podoba mi się humor, ponieważ kawały zawarte w nim brane są z naszych lekcji.” „Za najbardziej atrakcyjne uważam te działy, które opisują jakieś ważne wydarzenia ze szkoły” „Krzyżówka – nie można jej rozwiązać ” „Najbardziej atrakcyjne … wszystkie! Humor, wywiady, galeria, wiersze i te normalne sprawozdania, bo wszystkie są urozmaicone w coś śmiesznego i wyjątkowego.” „Wywiady, relacje z wycieczek, bo są ciekawe” „Humor – czasami nie wiem, czy się śmiać, czy płakać ”

W ostatnim pytaniu należało odpowiedzieć, czy jest potrzeba rozszerzania działów Gazetki, czy może powinno się tworzyć nowe. Poniżej prezentujemy kilka odpowiedzi: „Może jakiś dział, w którym będą porady, jak się uczyć.” „Plotki szkolne, coś o modzie, więcej prawdziwego humoru i zdjęć.” Można by było zrobić stronę dla klasy i tam klasa pisałaby co się wydarzyło. (…) Można by było pisać jakieś ciekawostki, np. o jakiejś osobie.” „Rozszerzać, dopracowywać, urozmaicać to, co jest. Nie wprowadzać niczego nowego, bo dotychczasowa jest naprawdę dobra!” „Nowe rzeczy jasne! Ale stare też są dobre. To ma być szkolna gazetka, czyli wszystko o szkole, nawet, jak kogoś nie było, ma wiedzieć co się działo.” Nie ma potrzeb rozszerzania działów Gazetki, ale można wydawać je częściej.” „Prace uczniów tj. opowiadania.” „Uważam, że powinno się utworzyć dział tzw. „tabu” – może to dotyczyć np. alkoholizmu, narkotyków. Na pewno większość to zaciekawi ”

Warto zaznaczyć, że wśród wielu ciekawych odpowiedzi, znalazły się również „mniej ambitne”. Były to odpowiedzi krótkie, mało rzeczowe, nawet wulgarne. Z uzyskanych wyników, możemy wywnioskować, że obecna Gazetka podoba się większości gimnazjalistów. Mamy nadzieję, że w przyszłości wynik ten będzie jeszcze lepszy. 