Jak pomóc dziecku i rodzinie. 1

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Advertisements

SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
13. Kontrolowanie agresji
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
19 lat pracy w oddziale ogólnopsychiatrycznym, w tym 7 lat kierowałam oddziałem Praca w poradni zdrowia psychicznego, również w PZP dla Szkół Wyższych.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Zachowania niepożądane
Sposoby radzenia sobie przez rodziców i nauczycieli
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Psychoterapia dziecka nadpobudliwego psychoruchowo z zaburzeniami koncentracji uwagi ADHD -Interwencja terapeutyczna wymaga pracy rodziców - program terapeutyczny.
Przyczyny zaburzeń nastroju, specyfika symptomów u dzieci i młodzieży
OPPOSITE DEFIANT DISORDER
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Nadpobudliwość psychoruchowa ADHD zaburzenia zachowania i emocji
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Indywidualny plan resocjalizacji
warsztaty dla rodziców
ROGRAMY PROFILAKTYCZNE realizowane przez TKOPD w Lesznie
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Problemy wychowawcze szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Szkoła Współpracy.
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
(terapia czytelnicza)
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Pracownia Terapii i Psychoedukacji
Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ASYSTENTURA RODZINY.
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem sobota 10
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Co pomaga nastolatkom w radzeniu sobie z depresją
Zapis prezentacji:

Jak pomóc dziecku i rodzinie. 1 Jak pomóc dziecku i rodzinie? 1. Szkolenia dla rodziców typu: - trening rodzicielski - trening umiejętności wychowawczych - trening kompetencji rodzicielskich - warsztaty dla rodziców 2. Terapia rodzinna w celu poprawy komunikacji 3. Terapia indywidualna lub grupowa dla dziecka nastawiona na poprawę samooceny, uczenie społecznie akceptowanych sposobów rozwiązywania problemów, nawiązywania kontaktów społecznych. - szkolenia w zakresie zdolności społecznych, aby nauczyć dziecko tolerancji i elastyczności - psychodramy - obozy terapeutyczno-rehabilitacyjne 4. Poradnie i przychodnie zdrowia psychicznego.

Kilka rad! Zastosuj metodę nagród, zasad i konsekwencji, podpisz obustronny kontrakt (rodzice-dzieci). Pozytywne wzmocnienia działają jeśli modyfikujemy je z upływem czasu. Zadaniem rodziców jest sprawowanie nadzoru nad zachowaniem dziecka w domu oraz PEŁNA WSPÓŁPRACA Z PEDAGOGAMI OPIEKUJACYMI SIĘ DZIECKIEM W SZKOLE. Leczenie zaburzeń zachowania jest bardzo trudne i długotrwałe. Metody leczenia przynoszą najlepsze efekty, jeśli są ze sobą połączone.

Martin Kutscher w książce: ”Dzieci z zaburzeniami łączonymi” proponuje kilka „zdroworozsądkowych” metod interwencji, które mogą wykorzystać rodzice i nauczyciele w celu łagodzenia objawów zaburzeń opozycyjno-buntowniczych: Diagnozuj i lecz zaburzenia towarzyszące, które mogą leżeć u podstaw problemów z zachowaniem dziecka albo je zaogniać; Nie okazuj negatywnych emocji w odpowiedzi na zachowanie dziecka, one tylko wzmacniają problemy. Staraj się albo ignorować komentarze dziecka, albo spokojnie stosować wcześniej ustalone kary. Decyduj w jaki sposób zareagujesz na problemy, jeszcze zanim się pojawią. Zaplanowana reakcja ma większą szansę powodzenia niż spontaniczne działanie podyktowane emocjami. Wybieraj rozsądne kary, które mogą dziecko czegoś nauczyć i które rzeczywiście da się zastosować.

Znajdź coś pozytywnego , co możesz pochwalić i wskazać Znajdź coś pozytywnego , co możesz pochwalić i wskazać. Nagradzaj dziecko za elastyczność i współpracę. Unikaj dużych kłótni, zanim się rozpoczną. Zachowaj spokój! Kiedy to osiągniesz negocjuj z dzieckiem. Nie wdawaj się w dyskusje z dzieckiem nie panującym nad sobą. Poczekaj ,aż atmosfera się uspokoi. Miej łagodzący, a nie zaogniający wpływ. Poważna dyskusja może się odbyć w poważnej atmosferze. ”Patrz na „prędkościomierz stresu”. Wyobraź sobie, że dziecko (bądź ty) jedziesz samochodem, w którym zamontowano prędkościomierz stresu. Kiedy licznik wskaże 100km/h,. tylne koła się urwą i nic nie uratuje auta przed wypadkiem. Próby interwencji podczas odpadania kół przedłużą katastrofę. ”Po prostu się zatrzymaj” - oto klucz zarówno dla dziecka, jak i dla ciebie. Kiedy się uspokoisz właściwa reakcja na zachowanie dziecka wyda ci się niemal oczywista.