Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T: Oddziaływania grawitacyjne
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
SPIS TREŚCI: DANE INFORMACYJNE…………………………………………3
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
GĘSTOŚĆ.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
1.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy: 98/20_MF_G2 Kompetencja: Matematyka i fizyka Temat projektowy: Gęstość materii Semestr/rok szkolny: Semestr II / 2009/2010

Co to jest materia ? Materia – w potocznym rozumieniu ogół obiektywnie istniejący przedmiotów fizycznych poznawalnych zmysłami W fizyce stosuje się termin „materia” na określenie, co najmniej, trzech różnych kategorii obiektów fizycznych.

Gęstość materii Gęstość to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości. ρ =

Jednostki w układzie SI Podstawową jednostką gęstości w układzie SI jest kilogram na metr sześcienny - . Inne jednostki to między innymi: gram na centymetr sześcienny kilogram na litr

Wpływ warunków na gęstość Gęstość większości substancji jest zależna od panujących warunków, w szczególności od temperatury i ciśnienia.

Naukowcy zajmujący się badaniem gęstości Rene Descarnes (Kartezjusz, 1596-1650) – wprowadził pojęcie materii. Isaac Newton (1642-1727) – odkrył prawo powszechnego ciążenia. Archimedes – odkrył środek ciężkości i sposoby jego wyznaczenia dla różnych figur.

Przeliczanie jednostek gęstości 1kg= 1000g 1g= 1m3= 1000000cm3 1cm3= m3

Przeliczanie jednostek gęstości kg= 1000 g m3= 1000000 cm3 np.

Wyznaczanie gęstości substancji o regularnych kształtach (prostopadłościan) Wzór: ρ = m =

ρ = 1,29 V = 650 x 680 x 296 V = 130832000 cm3 Przykładowe zadanie Oblicz masę powietrza znajdującego się w pomieszczeniu o wymiarach 6,5 m x 6,8m x 2,96m, wiedząc, że gęstość powietrza wynosi 1,29 . ρ = 1,29 V = 650 x 680 x 296 V = 130832000 cm3

ρ = / . V m = ρ . V m = 1,29 . 130832000 m = 168773280g m = 168773,28kg

Przykładowe zadanie na obliczanie gęstości ciał o regularnych kształtach Wyznacz gęstość bakelitu. a = 2,5 cm b = 4 cm c = 1,5 cm m = 20,55g V = 2,5 4,2 1,5 = 15 cm3 ρ = = 1,37 Odp: Gęstość bakelitu wynosi 1,37 grama na centymetr sześcienny. ρ =

Wyznaczanie gęstości ciał o nieregularnych kształtach Aby obliczyć objętość ciała o nieregularnych kształtach nalewamy wodę do menzury i odczytujemy wartość. Wrzucamy ciało i ponownie odczytujemy o ile podniósł się poziom wody. Od wartości końcowej odejmujemy wartość początkową i otrzymujemy objętość ciała. Objętość wypartej cieczy = Objętość zanurzonego ciała Aby otrzymać masę ciała należy je zważyć.

Przykładowe zadanie na obliczanie gęstości ciała o nieregularnych kształtach: Wyznacz gęstość kredy. m = 3,3 g V = 2 cm3 ρ = = 1,65 ρ =

Grawitacja Siła grawitacji ( siła ciężkości, w przybliżeniu ciężar)to siła z jaką Ziemia przyciąga każde ciało. Jednostką siły w układzie SI jest 1 N (Newton) Fc – symbol siły ciężkości Fc = m . g g = 9,81

Zależności między gęstościami Ciała, które mają mniejszą gęstość od wody unoszą się na powierzchni, te które mają większą gęstość od wody toną, a te które maja ta samą gęstość jak woda pływają w niej.

Przykładowe zadanie na obliczanie gęstości znając siłę ciężkości: Oblicz gęstość metapleksu. Dane: Wzory:

2. Podstawienie danych do wzorów i obliczenia: m = 30, 58

Tabela gęstości ciał stałych Gęstości ciał, które liczyliśmy na zajęciach NAZWA CIAŁA GĘSTOŚĆ Bakelit 1340 Żeliwo szare 6800 Ebonit 1100 Ołów 11300 Aluminium 2720 Stal 7500 Mosiądz 8400

NAZWA CIAŁA GĘSTOŚĆ Cynk 7130 Sód 980 Fosfor biały 1830 Srebro 10500 Cukier 1670 Platyna 21450 Magnez 1740

Czarna DZIURA (Obiekt astronomiczny) Czarna dziura jest tworem grawitacji, której podlegają zarówno cząstki o małych, jak i o dużych masach, a nawet światło. Największe i najjaśniejsze ciała mogą być niewidoczne, ponieważ przyciąganie jasnej gwiazdy o tej samej gęstości co Ziemia i średnicy 250 razy większej od Słońca, nie pozwoliłaby żadnemu promieniowi do nas dotrzeć. Prędkość ucieczki dla Ziemi wynosi 11,2 km/s, a zależy ona rozmiarów i masy obiektu, który ciało chce opuścić. Jeśli prędkość ucieczki przekraczałaby prędkość światła, światło takiej gwiazdy nie byłoby w stanie do nas dotrzeć.

Osoby uczestniczące w drugiej grupie projektowej Opiekun: p. Dagmara Kowalczyk Uczestnicy: Agnieszka Linkowska, Katarzyna Rumianek, Dawid Greguła, Dominika Krępeć, Emilia Łukowska, Dagmara Jaworska, Małgorzata Głowacka, Daria Fil, Dawid Kosiewicz i Maciej Miziołek.

Grupa II rok szkolny 2009/2010

GrupA ii

Grupa II

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ