Gwiazdy i plotki badanie użytkowników internetu - wyciąg z raportu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kochasz, Chronisz, Zapobiegasz - BADAJ SWOJE DZIECKO
Advertisements

D-Link Technology Trend Wyniki badania
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Krzyżówki Dodatek Super Expressu.
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Konsumpcja informacji
Internauci w grupach wiekowych
PORTRET STUDENTA 2011 Wyniki czerwiec Opracowanie: Dział Badań i Analiz 2 Portret studenta 2011 Demografia uczestników Łącznie wypełniono
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
Styl.fm Prezentacja serwisu © 2012 Goldbach Audience.
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport maj - czerwiec 2006.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport listopad-grudzień 2006.
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
Serwis internetowy tygodnika Polityka
Koncern Bauera.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Urządzenia wykorzystywane do łączenia się z Internetem.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
EDI NET - badania.
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Prezentacja ogólna – Grupa Styl.fm
SPORTS_ACTIVE_Wiosna/Lato2012 Rekreacyjna Oferta Specjalna.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Rozproszenie uwagi kierowcy
„Student jako konsument na rynku multimediów”
GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
PROMUJ SIĘ U NAS MĄDRZY RODZICE.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
Zapis prezentacji:

Gwiazdy i plotki badanie użytkowników internetu - wyciąg z raportu

Wprowadzenie

Wprowadzenie Treści informacyjne są wypierane przez rozrywkowe. Trend ten jest widoczny we wszystkich mediach, ze szczególnym uwzględnieniem internetu. W ciągu ostatnich dwóch lat powstało kilka znaczących internetowych serwisów plotkarskich. Nie zachwiało to rosnącym rynkiem tytułów prasowych o gwiazdach i plotkach. Również w telewizji pojawiają się nowe show i seriale z udziałem gwiazd. Agencje reklamowe chętnie wykorzystują wizerunek celebrities w kampaniach reklamowych. Firma Polskie Badania Internetu (PBI) zbadała stopień zainteresowania internautów życiem gwiazd oraz konsumpcję mediów o tematyce people. Raport „Gwiazdy i plotki” prezentuje informacje na temat popularności tytułów prasowych, jak i samych gwiazd, rodzaju poszukiwanych informacji o celebrities, oceny udziału znanych osób w reklamach i akcjach charytatywnych. Internet stanowi najpopularniejsze źródło informacji na temat celebrities. Deklaruje tak ponad 85% zbadanych internautów. Rzadziej wymieniana jest telewizja (45% wskazań) oraz kolorowe czasopisma, na które wskazuje 37% respondentów. Oglądanie multimediów to najchętniej wykonywana czynność podczas odwiedzin serwisów o gwiazdach. Galerie zdjęć odwiedza 67% badanych użytkowników, 34% - ogląda filmiki. Zdjęcia uznano za najważniejszą użyteczność serwisów WWW i może to być jeden z powodów popularności prasy, która zamieszcza dobrej jakości zdjęcia. 3

Wprowadzenie Od momentu pojawienia się w styczniu 2006 prekursora serwisów plotkarskich – Pudelka, powstało 12 kolejnych. Na debiut drugiego w historii serwisu internauci czekali dziewięć miesięcy – we wrześniu 2006 roku powstał Plotek. W samym 2007 roku liczba takich portali wzrosła o kolejnych dziewięć adresów www, rok później pojawiły się dwie nowe witryny. Niemalże co czwarty badany (23%) interesuje się życiem gwiazd codziennie. Grupę tę tworzą głównie osoby w wieku 15-24 lat, z wykształceniem średnim lub wyższym, mieszkający na wsi lub w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców. Prawie połowa (49%) wszystkich badanych śledzi informacje na temat znanych osób co najmniej raz w tygodniu. Głównymi powodami zainteresowania życiem gwiazd są przede wszystkim ciekawość i chęć rozrywki. Choć respondenci uznali, że o statusie gwiazdy decydują osiągnięcia na polu zawodowym, to tylko co trzeci badany śledzi tego rodzaju informacje. Ankietowanych najbardziej interesują plotki i ciekawostki oraz afery i skandale z życia gwiazd. Zapraszamy do lektury. 4

Gwiazdy w mediach

Badanie „Gwiazdy i plotki”

poznanie stopnia zainteresowania internautów tematyką gwiazd i plotek, Cel badania Celem badania było: poznanie stopnia zainteresowania internautów tematyką gwiazd i plotek, określenie kim są ulubione gwiazdy i jak są postrzegane, wytypowanie najbardziej lubianych witryn, czasopism i programów TV o gwiazdach, udzielenie odpowiedzi na pytanie w jakich przedsięwzięciach wypada brać udział gwiazdom. Ponadto, w części dotyczącej serwisów plotkarskich, sprawdzono: które z serwisów badani lubią odwiedzać, jak oceniają te serwisy na wybranych wymiarach, w jaki sposób korzystają z zamieszczanych tam treści.

Badanie przeprowadzono w dniach od 6 do 12 października 2008. Metodologia Badanie przeprowadzono w dniach od 6 do 12 października 2008. Respondentów rekrutowano przez zaproszenia w formie toplayerów i billboardów. Po kliknięciu w kreację, internauta był kierowany na stronę www z ankietą. Emisję zaproszeń prowadzono na największych polskich portalach: Gazeta.pl, Interia, o2, Onet i Wirtualna Polska, które docierają łącznie do 90% polskich internautów (zasięg w skali miesiąca). Zrealizowano 946 pełnych wywiadów.

1. Zainteresowanie tematyką gwiazd

Życie których gwiazd interesuje Cię najbardziej? O kim internauci lubią się dowiadywać? Największe zainteresowanie internautów wzbudzają aktorzy filmowi (57%) oraz muzycy i piosenkarze (54%), na których wskazuje ponad połowa badanych. Aktorzy serialowi - stale obecni na „małych” ekranach - bohaterowie tabloidów i serwisów plotkarskich, wzbudzają zainteresowanie u co trzeciego badanego (32%). Na czwartym miejscu znaleźli się politycy (28%), którymi ankietowani interesują się bardziej niż sportowcami. Najmniejszą uwagę internautów skupiają informacje na temat życia dziennikarzy, naukowców i showmanów (po 13%) oraz biznesmenów (9%). Życie których gwiazd interesuje Cię najbardziej? Podstawa procentowania: osoby interesujące się życiem gwiazd (N=801) Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł udzielić do trzech odpowiedzi.

Co Twoim zdaniem powoduje, że jakaś osoba jest gwiazdą? Kim jest gwiazda? Wybitne rezultaty na polu zawodowym uznane są za najważniejszy czynnik decydujący o tym, że dana osoba jest postrzegana jako gwiazda. Uważa tak połowa badanych (51%). Dla co trzeciego respondenta, o tym, czy dana osoba jest gwiazdą decyduje jej pojawianie się w mediach (37%) oraz to, że jest o niej głośno (34%). W najmniejszym stopniu o statusie gwiazdy decydują koneksje, a więc otaczanie się innymi znanymi osobami (8%) oraz posiadanie znanych osób wśród członków rodziny (6%) Co Twoim zdaniem powoduje, że jakaś osoba jest gwiazdą? Podstawa procentowania: wszyscy badani (N=938) Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł udzielić do trzech odpowiedzi.

Rzadziej niż raz na tydzień życie gwiazd śledzi 5% respondentów. Zainteresowanie gwiazdami Prawie połowa badanych (49%) interesuje się życiem gwiazd co najmniej raz w tygodniu. Rzadziej niż raz na tydzień życie gwiazd śledzi 5% respondentów. 14% badanych deklaruje, że wcale nie interesuje ich taka tematyka. Jak często interesujesz się życiem gwiazd i plotkami o gwiazdach (np. czytanie artykułów w internecie lub prasie, oglądanie w TV)? Podstawa procentowania: wszyscy badani (N=946)

Jakiego rodzaju informacje z życia gwiazd są dla Ciebie interesujące? Zainteresowanie gwiazdami Wśród informacji o gwiazdach badanych najbardziej interesują plotki i ciekawostki (45%) oraz afery i skandale (30%). Mimo, że sukcesy na polu zawodowym były wymieniane jako najważniejszy czynnik decydujący o statusie gwiazdy, to tego rodzaju informacji poszukuje co trzeci badany (30%). Najmniej interesującymi badanych tematami są udział gwiazd w imprezach (11%) oraz ich występowanie w reklamach i promocjach (4%). Jakiego rodzaju informacje z życia gwiazd są dla Ciebie interesujące? Podstaw procentowania: osoby interesujące się życiem gwiazd (N=812). Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł udzielić do trzech odpowiedzi.

2. Ulubione gwiazdy

Pytanie miało charakter otwarty. Ulubione gwiazdy Kto jest Twoją ulubioną gwiazdą, o której chętnie czytasz i rozmawiasz? Pytanie miało charakter otwarty. Zestawienie pokazuje silną pozycję polskich gwiazd. Dominują postaci z ekranu i estrady. Jedynie Robert Kubica jest sportowcem. Bardzo duże rozproszenie odpowiedzi - brak gwiazd, które byłyby wymieniane przez wiele osób. Na Dodę wskazało prawie 12% osób, które mają ulubioną gwiazdę. Najwięcej fanów Dody znajduje się w grupie młodych mężczyzn (15-34 lat). Na Kubicę częściej wskazywali mężczyźni. Ze względu na bardzo duże rozproszenie odpowiedzi na wykresie pokazano tylko część wskazań. Podstaw procentowania: respondenci mający ulubiona gwiazdę (N=325) Respondent mógł udzielić jedną odpowiedź.

3. Gwiazdy w mediach

Skąd najchętniej czerpiesz informacje o gwiazdach? Media: źródła informacji o gwiazdach Internet jest najpopularniejszym źródłem informacji o gwiazdach dla badanych internautów. Blisko połowa badanych (45%) wskazała na telewizję. Ponad jedna trzecia (37%) wskazała na kolorowe czasopisma, jako ulubione źródło informacji o gwiazdach. Skąd najchętniej czerpiesz informacje o gwiazdach? Dla wszystkich grup społeczno-demograficznych internautów, to właśnie internet jest najpopularniejszym źródłem informacji o gwiazdach. Biorąc pod uwagę inne media - wśród kobiet medium nr 2 są kolorowe czasopisma (wskazuje na nie 44% badanych kobiet), zaś wśród mężczyzn - telewizja (wskazuje na nią 55% badanych mężczyzn). Na telewizję wskazuje także 61% osób w wieku 55+, ale już tylko 37% osób w wieku 25 – 34. Podstaw procentowania: osoby interesujące się życiem gwiazd (N=808) Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł udzielić do trzech odpowiedzi.

Tylko 15% badanych nie wskazało ani jednego, ulubionego programu. Telewizja: ulubione programy TV z udziałem gwiazd Badanym przedstawiono listę programów telewizyjnych z udziałem gwiazd, z prośbą o wskazanie ulubionych. Wśród najchętniej oglądanych programów badani wskazywali przede wszystkim produkcje TVN, które zajęły sześć pierwszych miejsc. Tylko 15% badanych nie wskazało ani jednego, ulubionego programu. Które z poniższych programów telewizyjnych z udziałem gwiazd lubisz oglądać? TVN TVP Polsat/ TV4 Uwaga: zestawienie nie jest rankingiem oglądalności programów, lecz prezentuje stosunek emocjonalny badanych. Podstaw procentowania: wszyscy badani (N=946) Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł udzielić do pięciu odpowiedzi.

Należąca do G+J „Gala” na drugim miejscu. Prasa: ulubione gazety/ czasopisma z udziałem gwiazd Co czwarty badany wskazał, że jego ulubionym czasopismem jest „Viva” należąca do Edipresse. Należąca do G+J „Gala” na drugim miejscu. Na ostatniej pozycji „Show”, ale jest to efekt tego, że pierwszy numer ukazał się chwilę przed startem badania (29 września). Blisko połowa badanych, nie ma ulubionego czasopisma/gazety dotyczącej gwiazd. Które z poniższych gazet lub czasopism poruszających tematykę gwiazd lubisz czytać? Edipresse G+J Bauer Axel Springer Murator Burda Uwaga: zestawienie nie jest rankingiem czytelnictwa czasopism, lecz prezentuje stosunek emocjonalny badanych. Podstaw procentowania: wszyscy badani (N=945) Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł udzielić kilku odpowiedzi.

Internet: ulubione serwisy www gwiazdach (dzienniki/ czasopisma) Respondenci chętniej odwiedzają internetowe witryny czasopism typu „people” („Gala”, „Viva”, „Party”), niż witryny „tabloidów” (dział plotki „Super Expressu”, czy „eFakt”). 70% badanych nie wskazuje żadnej z wymienionych witryn, jako ulubionej. Które z poniższych internetowych wersji gazet lub czasopism poruszających tematykę gwiazd lubisz odwiedzać? Internetowe witryny czasopism częściej wskazują jako ulubione osoby starsze (ponad 45 lat), mieszkańcy wsi i małych miasteczek oraz z wykształceniem podstawowym, zawodowym i średnim. Uwaga: zestawienie nie jest rankingiem oglądalności witryn, lecz prezentuje stosunek emocjonalny badanych. Podstaw procentowania: wszyscy badani (N=945) Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł udzielić kilku odpowiedzi.

Które z poniższych witryn internetowych o gwiazdach lubisz przeglądać? Internet: ulubione serwisy www gwiazdach (plotka) „Pudelek” najbardziej lubianym serwisem o plotkach, z dużym dystansem do drugiego, należącego do Agory serwisu - „Plotek”. Na trzecim miejscu „Plejada”, która nie szuka sensacji i gwiazdy traktuje życzliwiej. Listę zamykają niezależne, niezwiązane z portalami czy koncernami, serwisy. Które z poniższych witryn internetowych o gwiazdach lubisz przeglądać? Serwisy należące do portalu o2 Uwaga: zestawienie nie jest rankingiem oglądalności witryn, lecz prezentuje stosunek emocjonalny badanych. Podstaw procentowania: wszyscy badani (N=945) Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł udzielić do trzech odpowiedzi.

Internet: sposoby korzystania z witryn o gwiazdach Odwiedzając serwisy o gwiazdach i plotkach badani najchętniej oglądają multimedia (galerie zdjęć, filmy wideo) Co piąty respondent ocenia komentarze innych internautów, zaś co siódmy sam komentuje artykuły i wpisy. Które z możliwości dostępnych na serwisach o gwiazdach wykorzystujesz? Aktywne korzystanie z treści i funkcjonalności stron o celebrities wyróżnia głównie osoby młode (do 24 lat). Podstaw procentowania: wszyscy badani (N=945) Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł udzielić kilku odpowiedzi.

6. Metryczka

Wielkość miejsca zamieszkania Metryczka: profil respondentów Płeć Wiek Wykształcenie Wielkość miejsca zamieszkania Podstaw procentowania: wszyscy badani (N=945)

Trzy czwarte badanych korzysta z internetu na komputerze stacjonarnym. Metryczka: profil respondentów Trzy czwarte badanych korzysta z internetu na komputerze stacjonarnym. Co piąty badany przegląda internet na telefonie komórkowym lub smartfonie. Które z urządzeń w ostatnim miesiącu wykorzystywałeś do przeglądania internetu? Podstaw procentowania: wszyscy badani (N=941) Odpowiedzi nie sumują się do 100%. Respondent mógł podać kilka odpowiedzi.

Korzystamy z rozwiązań: O firmie Polskie Badania Internetu Polskie Badania Internetu (PBI) - organizacja powołana w celu stworzenia standardu badań Internetu w Polsce przez czołowych wydawców internetowych w Polsce, właścicieli największych krajowych witryn: Gazeta.pl, INTERIA.PL, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita OnLine. Polskie Badania Internetu jest firmą badawczą, prowadzącą badania internetu w Polsce oraz promującą wiarygodne i rzetelne badania, jako nieodzowne narzędzia dla podmiotów korzystających z reklamy on-line. Misją PBI jest przyczynienie się do rozwoju polskiego internetu, jako medium zbadanego i tym samym wiarygodnego dla reklamodawców, agencji reklamowych inwestorów oraz firm, których działalność jest związana z internetem. PBI prowadzi badanie Megapanel PBI/Gemius, stanowiące standard pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce. Badanie jest prowadzone na zlecenie PBI przez firmę Gemius SA. PBI prowadzi również badania marketingowe typu: ad-hoc, syndykatowe oraz badania niekomercyjne, promujące wiedzę na temat rynku i medium, jakim jest Internet. Korzystamy z rozwiązań: Interaktywny system wspomagania pracy badawczej (MRPro) Monitoring treści newsów w internecie