Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 22 ID grupy: 98_1_G_P1 Opiekun: Małgorzata Nadolska-Zduńska Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Znaczenie środków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Telewizja.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
DANE SZKOŁY Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
KULTURA OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO
Technologia informacyjna
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Telewizja, komputer, Internet
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Gimnazjum im
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Mass media, publikatory
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Dobre strony Internetu
Podział i funkcje mass mediów
Wpływ komunikacji poprzez media na współczesny obraz świata
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
INTERNET Wykonawcy: Stanisław Staszczuk, Igor Poprawka i Adam Stankiewicz.
Sposoby Komunikacji.
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
PRASA.
Zapis prezentacji:

Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 22 ID grupy: 98_1_G_P1 Opiekun: Małgorzata Nadolska-Zduńska Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Znaczenie środków masowego przekazu Semestr/rok szkolny: V/2011/2012

Znaczenie ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU

SPIS TREŚCI WSTĘP CEL PREZENTACJI PODSTAWOWE POJĘCIA ZADANIA GRUPY ANKIETA WYNIKI ANKIETY WNIOSKI WYNIKAJĄCE Z WYNIKÓW PRZEPROWADZONEJ ANKIETY POZYTYWNY I NEGATYWNY WPŁYW ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU NA ŻYCIE GOSPODARCZE, POLITYCZNE I SPOŁECZNE WPŁYW TELEWIZJI WPŁYW PRASY WPŁYW RADIA WPŁYW INTERNETU PODSUMOWANIE ŹRÓDŁA

Czy człowiek zastanawia się jaki wpływ mają na niego mass media? WSTĘP Środki masowego przekazu towarzyszą ludziom w każdej dziedzinie ich życia. Czy człowiek zastanawia się jaki wpływ mają na niego mass media?

CEL projektu Poznanie rodzajów środków masowego przekazu, ich znaczenia oraz wpływu na życie gospodarcze, polityczne i społeczne

PODSTAWOWE POJĘCIA środki masowego przekazu - środki społecznego komunikowania o szerokim zasięgu, czyli prasa, telewizja, radio, Internet, a w szerszym znaczeniu także książka, film, plakat, kino. manipulacja – w psychologii oraz socjologii to celowo inspirowana interakcja społeczna mająca na celu oszukanie osoby lub grupy ludzi, aby skłonić je do działania sprzecznego z ich dobrem, interesem. Zazwyczaj osoba lub grupa ludzi poddana manipulacji nie jest świadoma środków, przy użyciu których wywierany jest wpływ. Autor manipulacji dąży zwykle do osiągnięcia korzyści osobistych, ekonomicznych lub politycznych kosztem poddawanych niej osób.

Środki masowego przekazu Gazeta Radio Środki masowego przekazu Telewizja Internet

Zadania grupy Poznanie podstawowych pojęć i zagadnień związanych z środkami masowego przekazu Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów Analiza wyników ankiety Przedstawienie negatywnych i pozytywnych wpływów mass mediów Wyciągnięcie wniosków

Gazeta Powstała prawdopodobnie w 1609. Pierwszą gazetą wydawaną w języku polskim powstałą 3 stycznia 1661 roku był "Merkuriusz Polski Ordynaryjny".

Radio Za wynalazcę radia uważa się powszechnie Guglielmo Marconiego , który rozpoczął doświadczenia z przesyłaniem i odbiorem fal radiowych w 1894 roku. 27 lipca 1896 roku zainstalowano sprzęt nadawczy na dachu Poczty Głównej w Londynie. Odbiornik z drukarką Morse'a umieszczono na dachu odległego o kilometr budynku. Sam Guglielmo operował kluczem telegraficznym, a widzowie przy drukarce mogli odczytać przekazywany tekst. Zdarzenie to uznane zostało za pierwszą publiczną próbę radia.

Pierwsza transmisja telewizyjna, z Londynu do Nowego Jorku, odbyła się 27 stycznia 1928 roku. W dniu 3 lipca 1928 roku w Londynie odbyła się transmisja telewizyjna w kolorze. Telewizja

Początki Internetu sięgają końca lat 60 Początki Internetu sięgają końca lat 60. XX wieku, gdy amerykańska organizacja badawcza RAND Corporation prowadziła badania studyjne nad możliwościami dowodzenia w warunkach wojny nuklearnej. Na podstawie uzyskanych raportów podjęto prace projektowe nad skonstruowaniem sieci komputerowej mogącej funkcjonować mimo jej częściowego zniszczenia. Internet

ANKIETA Ankieta dotyczy preferencji uczniów klas trzecich gimnazjum w korzystaniu z poszczególnych środków masowego przekazu. Ankieta została przeprowadzona na grupie 50 uczniów klas trzecich Gimnazjum nr 22 w Szczecinie. Ankieta składała się z 6 pytań. Ankietowany mógł wybrać tylko 1 odpowiedź na każde pytanie.

WYNIKI ANKIETY DOTYCZĄCEJ ZNACZENIA ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU

Wnioski wynikające z analizy odpowiedzi ankiety Najbardziej popularne wśród młodzieży są Internet i telewizja. Zarówno dziewczęta jak i chłopcy najczęściej korzystają z Internetu. Największy wpływ według ankietowanych, na życie gospodarcze i społeczne ludzi ma Internet. Życie polityczne kraju, według respondentów, kształtowane jest przede wszystkim poprzez telewizję.

Pozytywny i negatywny wpływ środków masowego przekazu na życie gospodarcze, polityczne i społeczne

Wpływ prasy

pozytywy Zapoznawanie nas z ofertami firm Przekazywanie informacji o notowaniach giełdowych Rozpowszechnianie informacji na temat promocji w danym sklepie Oferty pracy Ogłoszenia nieruchomości Informacje na temat wyborów Informacje na temat wprowadzanych ustaw Przedstawienie programów wyborczych kandydatów

pozytywy Informacje na temat konkretnych imprez w mieście Rozpowszechnianie plotek Horoskopy Informacje na temat prognozy pogody Informacje na temat odbudowy miasta Informacje na temat zaginionych osób Informacja o katastrofach Wyniki meczów Programy telewizyjne

Wpływ radia

Cele prasy pozytywy Reklamy Dzięki prognozie pogody, rolnikom jest lepiej wykonywać swoje zajęcia Waluty Relaksuje Dowiadujemy się informacji ze świata Ogłaszanie konkursów Prognoza pogody

pozytywy Hity muzyczne Promocje Programy polityczne Informacje o wyborach

Wpływ telewizji

Cele prasy pozytywy Znamy sytuację gospodarczą i finansową w kraju i na świecie Możliwość reklamowania produktów Aktualne kursy walut Informacje na temat notowań giełdowych

pozytywy Dowiadujemy się o nowych ustawach, które mają wejść w życie Politycy przedstawiają swoje programy i cele wyborcze Wiemy w jakiej chwili jaka partia cieszy się największym poparciem Dowiadujemy się o życiu codziennym polityków

pozytywy Wiadomości Programy rozrywkowe i filmy Programy muzyczne Programy popularno – naukowe Programy rozrywkowe, w których ludzie mają szansę zaistnieć w show biznesie

Wpływ Internetu

pozytywy W Internecie można zobaczyć co się sprzedaje, a co nie Można zobaczyć listę dłużników Nieruchomości Można załatwić wiele spraw przez Internet Politycy się reklamują Możemy się dowiedzieć różnych informacji o polityce, o tym co się w kraju i na świecie Przedstawienie programów wyborczych

pozytywy Komunikacja z ludźmi Rozrywka Zakupy Internetowe Ogłoszenia o pracę Znalezienie partnera Serwisy plotkarskie Informacje o zaginionych osobach

negatywy Małe dzieci narażone na pornografię Hackerstwo Oszuści i naciągacze Internetowi

podsumowanie Środki masowego przekazu(mass media) Wpływają na rozwój i postępowanie człowieka , na wszystkie dziedziny życia (szczególnie politycznego) . Pełnią również pożyteczną rolę narzędzi najszerszej edukacji społecznej i kulturalnej . Wpływ ten ma charakter masowy, obejmuje całe społeczeństwo i dotyczy tylko niektórych środowisk, jednostek. Wśród funkcji, jakie odgrywają media we współczesnym społeczeństwie wyróżniana jest funkcja informacyjna i opiniotwórcza. Środki masowego przekazu można sklasyfikować ze względu na ich niejednolitą siłę oddziaływania Wśród środków masowych można wyróżnić takie, które oddziałują na odbiorców za pośrednictwem: wzroku (gazeta), słuchu (radio), słuchu i wzroku ( telewizja i Internet ).

źródła www.wikipedia.pl www.ściąga.pl www.odn.zce.szczecin.pl www.bryk.pl www.masscomm.pl www.publikacje.edu www.mass-media.net.pl www.mojeopinie.pl