Jesteśmy tym, co powtarzamy. Więc perfekcja nie jest czynem, lecz przyzwyczajeniem. Arystoteles Anna Hejka Dyrektor Zarządzający H E Y KA C APITAL M ARKETS.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie projektem informatycznym
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA klucz do skutecznego partnerstwa
Jesteśmy tym, co powtarzamy. Więc perfekcja nie jest czynem, lecz przyzwyczajeniem. Arystoteles Anna Hejka Dyrektor Zarządzający H E Y KA C APITAL M ARKETS.
Jesteśmy tym, co powtarzamy. Więc perfekcja nie jest czynem, lecz przyzwyczajeniem. Arystoteles Anna Hejka Dyrektor Zarządzający H E Y KA C APITAL M ARKETS.
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Jesteśmy tym, co powtarzamy. Więc perfekcja nie jest czynem, lecz przyzwyczajeniem. Arystoteles Anna Hejka Dyrektor Zarządzający H E Y KA C APITAL M ARKETS.
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Zarządzanie projektami
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Szkolenia, Coaching, PR.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Finansowanie dla przedsiębiorstw - alternatywne źródła pozyskiwania finansowania
Specyfika Rynku Buyout-ów we Wschodzącej Europie
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ryzyko i niepewność w inwestycjach kapitałowych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
droga do sukcesu imprezy biegowej
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Prezentacja biznesplanu
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Specjalność Menedżer finansowy
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

Jesteśmy tym, co powtarzamy. Więc perfekcja nie jest czynem, lecz przyzwyczajeniem. Arystoteles Anna Hejka Dyrektor Zarządzający H E Y KA C APITAL M ARKETS G ROUP Jak Dobrze Kupować?

Zasady Zarządzania Strategią F&P Analiza wszystkich opcji przed zatwierdzeniem transakcji a potem szybka i zdyscyplinowana implementacja Skuteczne F&P - tylko metodą realizacji przemyślanej strategii korporacyjnej a nie jej celem (założenia kluczem, alternatywy) DD to > niż kwestie finansowe + strategi czne + kapitału ludzkiego + kultury korporacyjnej + integracji (np. IT) Integracja organizacyjna strategiczne cele transakcji (zasoby, procesy, wartości) Skuteczne zarządzanie komunikowaniem się z 7. grupami interesariuszy i spełnianie ich oczekiwań Integracja : zdyscyplinowana szacunek, szybka (wiarygodność) i skutecznie wykorzystująca zasoby wewn. (negocjatorzy) i zewnętrzne Proces wyciągania wniosków z transakcji - zarządzany, mierzony i zinstytucjonalizowany

Cykl Strategii F&P 1. Analizy Strategiczne Co się dzieje w moim sektorze? 2. Oszacowanie Strategii F&P Czy F&P są odpo- wiednie dla mnie? 3. Analiza Zdolności Czy jestem gotowy na strategię F&P? 4. Identyfikacja Celu i Ocena Kto jest najlepszym partnerem dla mnie? 5. Due Dilligence Skąd wiem, że to najlepszy partner dla mnie? 6. Wycena Ile jest warta ta transakcja? 7. Strukturyzowa- nie Transakcji Jak powinna być struktura transakcji? 8. Negocjacje Jak doprowadzić zamknięcia transakcji? 9. Akceptacja Jak uzyskać akceptację walnego? 10. Integracja Jak osiągnąć jej sukces? 11. Monitorowanie Postępów Jak nam idzie? 12. Informacja Zwrotna Czego się nauczyliśmy?

Wartość Due Diligence Caveat Emptor (ryzyko integracji, kultury, zasobów ludzkich) Potwierdź zdolność zrealizowania wartości dodanej Identyfikuj wcześnie ryzyka nie do zaakceptowania lub brak prawdziwej wartości Stwórz pozytywne relacje z przejmowaną firmą Wcześnie dowiedz się o zasobach, których nie możesz stracić przed przeprowadzeniem integracji Odpowiednio wyceń i jeszcze raz wyceń transakcję Przerzuć ryzyko w umowie albo ubezpiecz się od ryzyka Zrestukturyzuj (lub porzuć) transakcję Źródło: Martin Todd Dorris EHS due diligence overview for mergers & acquisitions & Laurie A. Lehmberg ESH due diligence in mergers & acquisitions

Kluczowe Kroki Nie przeprowadzaj transakcji, jeśli nie znajdziesz jej w pełni oddanego lidera Zaoferuj pakiety motywacyjne kluczowym pracownikom za pozostanie w firmie i osiągnięcie założonych celów Jak najszybciej odtwórz stabilność i przewidywalność Odpowiedzialnymi wyłącznie za integrację zrób szanowanych dyrektorów wysokiego szczebla Ustal kilka łatwych celów do szybkiego osiągnięcia morale Podejmuj decyzje szybciej niż zwykle, nie wolniej

Motywacja Premie nie powinny być jedynym narzędziem retencji Buduj warunki na tworzenie wartości dodanej Stwórz możliwości bardzo wysokich wygranych Przygotuj proste, jasne plany Nadzoruj i mentoruj na najwyższym poziomie zarządu Premie nie wystarczały do zatrzymania kluczowych pracowników w fuzjach TMT. Kluczowe okazały się w przejmowanej firmie: Jej autonomia Status jej kluczowych pracowników Zaangażowanie przejmującej firmy w przejmowaną Źródło: Spratt & Feldman, Ranft & Lord

Interesariusze w Integracji F&P Integracja F&P Pracownicy Klienci Dostawcy Rządy Inwestorzy Społeczności lokalne Konkurenci

Model Umiejętności Źródło: Zoptymalizowany Zarządzany Zdefiniowany Powtarzalny Początkowy

Wytyczne Okres krytyczny: 1 rok Kamień milowy po 100 dniach Procesy muszą być przeprowadzane szybko, obiektywne i skutecznie komunikowane Wykorzystaj tę szansę na zwiększenie, poprawienie zasobów Dostosuj tempo i stopień integracji do ustalonej strategii Dyrektorzy odpowiedzialni za integrację powinni być częścią zespołu negocjacyjnego Stwórz stały zespół do integracji po F&P, jeśli to możliwe krzywa uczenia