Kształtowanie bezpieczeństwa na przykładzie dobrych praktyk w szkole Wejherowo 2010
Próba badawcza /liceum/ Badania przeprowadzono na losowo wybranej grupie uczniów dwóch szkół ponadgimnazjalnych w powiecie wejherowskim. W badaniach udział wzięło 127 uczniów.
Badania przeprowadzono w szkołach gimnazjalnych powiatu wejherowskiego. W ankiecie wzięło udział 484 uczniów, w tym 232 chłopców i 252 dziewczynki. Próba badawcza /gimnazjum/
1. Płeć /liceum/
1. Płeć /gimnazjum/
2. Czy czujesz się w szkole bezpiecznie? /liceum/
2. Czy czujesz się w szkole bezpiecznie? /gimnazjum/
3. Czy umiesz sobie radzić w sytuacjach kryzysowych? /liceum/
3. Czy umiesz sobie radzić w sytuacjach kryzysowych? /gimnazjum/
4. Moja szkoła to miejsce: /liceum/
4. Moja szkoła to miejsce: /gimnazjum/
5. Czy możesz w szkole rozwijać swoje umiejętności związane z bezpieczeństwem? /liceum/
5. Czy możesz w szkole rozwijać swoje umiejętności związane z bezpieczeństwem? /gimnazjum/
W jaki sposób uczniowie rozwijają swoje umiejętności związane z bezpieczeństwem: /liceum/ Szkolne koło ratownictwa przedmedycznego PCK Lekcje przysposobienia obronnego Ćwiczenia próbnej ewakuacji Pogadanki z pedagogiem i psychologiem Akcje związane z bezpieczeństwem np. stop przemocy Pogadanki z policją
W jaki sposób uczniowie rozwijają swoje umiejętności związane z bezpieczeństwem: /gimnazjum/ Lekcje wychowawcze Warsztaty z pedagogiem i psychologiem Ćwiczenia próbnej ewakuacji Apele związane z bezpieczeństwem Pokazy i kursy pierwszej pomocy przedmedycznej Działalność Szkolnego Koła PCK
6. Jeżeli czujesz się w szkole bezpiecznie, to dlatego że: /liceum/
6. Jeżeli czujesz się w szkole bezpiecznie, to dlatego że: /gimnazjum/ w szkole jest dobry klimat uczniowie mają dobry kontakt z nauczycielami nauczyciele pełnią dyżury w pobliżu szkoły często widać Policję, Straż Miejską
7. Jakie elementy najlepiej oddają charakter Twojej szkoły w zapewnieniu bezpieczeństwa? /liceum/
7. Jakie elementy najlepiej oddają charakter Twojej szkoły w zapewnieniu bezpieczeństwa? /gimnazjum/
8. Jakie zajęcia i akcje prowadzone w szkole kształtują według Ciebie bezpieczeństwo? /liceum/
8. Jakie zajęcia i akcje prowadzone w szkole kształtują według Ciebie bezpieczeństwo? /gimnazjum/
Doskonałe bezpieczeństwo i nietykalność własności oraz osoby: oto prawdziwa wolność społeczna Antoine de Rivarol
Dziękujemy za uwagę Lucyna Oglęcka Halina Klajnszmit