Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
WKUWAJ Z GŁOWĄ – style uczenia się
Sprawdzian także dla rodziców
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Jak pisać pracę dyplomową?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Aby ortografia nie była trudna…
Jaki styl uczenia preferujemy?
Jak się uczyć - zasady.
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA INDYWIDUALNEGO STYLU NAUKI
INTELIGENCJE WIELORAKIE wg koncepcji H. Gardnera
Jaką funkcję odgrywa mózg?
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
dr Aldona Kopik mgr Monika Zatorska INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka.
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
Zasady efektywnego uczenia się
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Twórcza aktywność dziecka
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Jak uczyć się skutecznie?
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
WZROKOWCY, SŁUCHOWCY I KINESTETYCY, CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE?
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
INTELIGENCJE WIELORAKIE
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
PROJEKT „ ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM”
Jak dobrze i efektywnie się uczyć? część IV Czytanie ze zrozumieniem.
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
Leszek Rybicki Filip Piękniewski
Nowoczesne techniki uczenia się
TEST POZWALAJĄCY USTALIĆ ODPOWIADAJĄCY CI STYL UCZENIA SIĘ.
Jaki jest Twój dominujący zmysł?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
INNOWACJA METODYCZNA Z MATEMATYKI
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
…rozwijając umiejętności, otwieramy możliwości …
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Lubię czytać!.
Wszyscy jesteśmy zdolni!
Czytanie wspiera rozwój dziecka
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
WYMARZONY ZAWÓD.
Metoda stymulacji polisensorycznej
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Zapis prezentacji:

Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy?

Jak działa nasz umysł? Lewa półkula odpowiada za: Czytanie Pisanie Uczenie Podział czasu Rozumowanie logiczne Prawa półkula odpowiada za: Rytm Obrazy Kolory Muzyka Plastyka Wyobraźnia Pomysłowość

Typy inteligencji Inteligencja lingwistyczna – Osoby posiadające taką inteligencję mają umiejętność pisania,opowiadania, posługiwania się językiem oraz wzorami. Powinny uczyć się słuchając, czytając,dyskutując. Inteligencja matematyczno – logiczna – Osoby posiadające taką inteligencję lubią precyzję oraz myślenie abstrakcyjne, dążą do poszukiwania rozwiązań problemów, rozwiązują łamigłówki, wykazują uzdolnienia matematyczne. Inteligencja wizualno – przestrzenna - Osoby posiadające taką inteligencję mają zdolność odtwarzania w pamięci obrazów, są twórcze pomysłowe, umiejętnie korzystają z map,diagramów i tabel. Inteligencja muzyczna - Osoby z tą inteligencją są wrażliwe emocjonalnie,mają poczucie rytmu, rozumieją muzykę, lubią śpiewanie; najlepiej uczą się przy akompaniamencie muzyki, układając rymowanki.

Typy inteligencji Inteligencja interpersonalna– Osoby z tą inteligencją mają łatwy kontakt z ludźmi, są komunikatywne, lubią ćwiczenia w parach bądź grupach oraz ćwiczenia polegające na odgrywaniu ról, a także naukę wymagającą współpracy z innymi osobami. Lubią słuchać i reagować na poglądy innych oraz wywierać na nich wpływ. Inteligencja intrapersonalna – Osoby z tą inteligencją mają wysoki poziom wiedzy o sobie, silne poczucie wartości, potrafią pracować samodzielnie, podejmują próby poszukiwania odpowiedzi na pytania filozoficzne, mają wysoką automotywację. Inteligencja kinestetyczna - Osoby z tą inteligencją mają dobre wyczucie czasu i organizacji przestrzennej, są uzdolnieni manualnie, przy tym ruchliwi, dobrze czują się podczas symulacji i ćwiczeń z podziałem na role wymagających gry aktorskiej i mimiki, lubią wycieczki i zajęcia w terenie.

Style uczenia się Wzrokowcy – Lubią wykresy, tabele, teksty zorganizowane. Lubią się uczyć poprzez patrzenie lub obserwację pokazu. Lubią opisy, pamiętają twarze, zapominają imiona, lubią robić notatki, listy rozwiązań. Koncentrację zburzy im nieporządek i ruch. Lubią słowa: O ile dobrze widzę. Przyjrzyjmy się temu bliżej. Widzę co masz na myśli. Oko w oko. Mam wrażenie. Stracić z oczu. Mgliste pojęcie. Jasny, świetlisty. Rzucić światło. Ten pomysł wygląda dobrze!

Style uczenia się Słuchowcy – Lubią słuchać innych lub siebie. Lubią dialog i rozmowy, unikają długich opisów, nie zauważają ilustracji, poruszają ustami i czytają po cichu. Powtarzają głośno to co napisali, dobrze pamiętają imiona, zapominają twarze. Łatwo się dekoncentrują w wyniku hałasu, „głośno myślą”, nucą, rozmawiają ze sobą Lubią słowa: O ile dobrze słyszę. O ile mnie uszy nie mylą. To niesłychane. Trzymać język za zębami. Głośno i wyraźnie. Dźwięczny, grać. Nadawać na falach. Ten pomysł brzmi bardzo interesująco!

Style uczenia się Czuciowcy (kinestetycy)– Lubią się uczyć poprzez wykonywanie i bezpośrednie zaangażowanie, lubią emocje, ruch, zapachy, smaki. Czytanie nie jest ulubionym zajęciem, ale lubią wartkie akcje. Mają kłopoty z ortografią, najlepiej pamiętają to co sami wykonali, wyobraźnia ich pracuje w ruchu, muszą się poruszać, lubią coś trzymać, podskakują z zadowolenia, gestykulują. Lubią słowa: O ile dobrze czuję. Czuję w kościach. Położyć na tym łapę. Jednym gestem. Kiwnąć palcem. Ręka w rękę, mieć pod ręką. Świeża myśl Czuję to dobrze! To ma dobry smaczek!

Jak się uczyć żeby się nauczyć Rady: Zrób plan tego co masz do zrobienia. Zacznij pracę od tego co lubisz najbardziej i czego uczysz się najszybciej. To czego chcesz się nauczyć, wyraźnie przeczytaj. Wybierz z tekstu to co najważniejsze. Zawsze kończ to co rozpocząłeś. Przeplataj naukę przedmiotów trudnych łatwymi. Wyjaśniaj czego nie rozumiesz. Rób sobie przerwy. Powtórz z pamięci to co zapamiętałeś. Po kilku godzinach powtórz jeszcze raz.

Koniec