Jak uczyć się szybko i skutecznie?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
WKUWAJ Z GŁOWĄ – style uczenia się
Sprawdzian także dla rodziców
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
JAK UCZYĆ SIĘ JĘZYKÓW OBCYCH
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Aby ortografia nie była trudna…
Jaki styl uczenia preferujemy?
Dojrzałość szkolna dziecka
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
SZYBKIE CZYTANIE Opracowała: mgr Małgorzata Kaczyńska.
Jak się uczyć - zasady.
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA INDYWIDUALNEGO STYLU NAUKI
Jaką funkcję odgrywa mózg?
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Egzamin poziomowy - A2/B1
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
"Zapomnij o zapominaniu!"
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Zasady efektywnego uczenia się
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
ABY NAUKA BYŁA SKUTECZNA
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
ZDROWIE A KOMPUTER Karolina Iwanowska.
Jak uczyć się skutecznie?
Stres przed sprawdzianem
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
„Ortograffiti w mojej szkole”
Trening metodą Warnkego
WZROKOWCY, SŁUCHOWCY I KINESTETYCY, CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE?
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Metody sprawnego uczenia się.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Metody pracy samokształceniowej ucznia
Nowoczesne techniki uczenia się
Jak dobrze i efektywnie się uczyć? część IV Czytanie ze zrozumieniem.
Nowoczesne techniki uczenia się
TEST POZWALAJĄCY USTALIĆ ODPOWIADAJĄCY CI STYL UCZENIA SIĘ.
Jaki jest Twój dominujący zmysł?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
INNOWACJA METODYCZNA Z MATEMATYKI
…rozwijając umiejętności, otwieramy możliwości …
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Techniki efektywnego uczenia się
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
JAK ZACHĘCIĆ DZIECKO DO NAUKI
ROZPOZNAWANIE KŁAMSTWA
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Lubię czytać!.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
ZASADY ETYKIETY TOWARZYSKIEJ BUZANA (ZETB)
Czytanie wspiera rozwój dziecka
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
Metoda stymulacji polisensorycznej
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Mnemotechniki.
Zapis prezentacji:

Jak uczyć się szybko i skutecznie?

Jak działa nasz umysł? Lewa półkula Prawa półkula czytanie rytm obrazy kolory muzyka plastyka wyobraźnia pomysłowość pisanie poczucie czasu rozumowanie

Co to takiego pamięć? Pamięć to zdolność przechowywania wiedzy. Pojemność pamięci jest nieograniczona. Jej funkcje to rejestrowanie, przechowywanie i przywoływanie informacji, obrazów i wrażeń. Ucząc się każdy z nas preferuje jeden z rodzajów pamięci, a zatem jest : wzrokowcem, słuchowcem, dotykowcem

Co najlepiej pamiętamy? Według badań zapamiętujesz : 5-10% tego co słyszysz lub o czym czytasz, 30% tego co widzisz, 50% tego o czym dyskutujesz z innymi, 70-90% tego co stosujesz w działaniu.

Wzrokowcy Wzrokowcy – Lubią wykresy, tabele, teksty zorganizowane. Lubią się uczyć poprzez patrzenie lub obserwację pokazu. Lubią opisy, pamiętają twarze, zapominają imiona, lubią robić notatki, listy rozwiązań. Koncentrację zburzy im nieporządek i ruch.

Słuchowcy Słuchowcy – Lubią słuchać innych lub siebie. Lubią dialog i rozmowy, unikają długich opisów, nie zauważają ilustracji, poruszają ustami i czytają po cichu. Powtarzają głośno to co napisali, dobrze pamiętają imiona, zapominają twarze. Łatwo się dekoncentrują w wyniku hałasu, „głośno myślą”, nucą, rozmawiają ze sobą

Kinestetycy Czuciowcy (kinestetycy) Lubią się uczyć poprzez wykonywanie i bezpośrednie zaangażowanie, lubią emocje, ruch, zapachy, smaki. Czytanie nie jest ulubionym zajęciem, ale lubią wartkie akcje. Mają kłopoty z ortografią, najlepiej pamiętają to co sami wykonali, wyobraźnia ich pracuje w ruchu, muszą się poruszać, lubią coś trzymać, podskakują z zadowolenia, gestykulują.

Kim jestem? Nikt nie jest tylko słuchowcem, wzrokowcem, czy kinestetykiem. Wszyscy mają przynajmniej część tych cech, tylko że u każdego przeważają inne. Kim jestem?

O co warto zadbać przed przystąpieniem do nauki? Ćwiczenie 1 O co warto zadbać przed przystąpieniem do nauki? Praca metodą „burza mózgów” Pomysły zapisujemy na tablicy.

O co warto zadbać przed przystąpieniem do nauki? Motywacja Planowanie czasu nauki i przerw (przerwy co 30 – 60 minut) Odległość oczu od książki (40-60 cm) Porządek na biurku Skojarzenia (miejsce ma kojarzyć się z pracą, nie z odpoczynkiem) Dźwięki (nie mogą rozpraszać uwagi)

Zmierz swoją prędkość czytania. Ćwiczenie 2 Zmierz swoją prędkość czytania. Przeczytaj tekst znajdujący się na kartce, zmierz ile czasu zajęła Ci ta czynność. Teraz możesz zmierzyć swoją prędkość czytania stosując poniższy wzór. Porównaj swój wynik z kolegami i koleżankami. Ilość wyrazów w tekście x 60 SNM (ilość słów na min.) = Czas czytania w sekundach

Ćwiczenia relaksacyjne dla oczu. Ćwiczenie 3 Ćwiczenia relaksacyjne dla oczu. Zamknij oczy na kilkanaście sekund; Popatrz w dal; Zacznij szybko mrugać; „Narysuj oczami” kilka figur w powietrzu; Szybko na zmianę szeroko otwieraj i zaciskaj oczy.