Kryteria analizy systemów transportowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
RADIOAUTOMATYKA Sp. z o.o. Dawniej: ÅKERSTRÖMS POLSKA Sp. z o.o.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Środki łączności przewodowej i bezprzewodowej.
Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Marketing w transporcie
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Analiza i ocena procesów wdrożeniowych systemów klasy MRP/ERP w firmie
Prof. dr hab. inż.. Janusz Dyduch Mgr inż., Joanna Nowakowska
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Doświadczalna Sieć Trójmiejskiej SKM
Elektroniczne Systemy Zabezpieczeń
Przygotowanie projektu technicznego
Stan i perspektywy rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Metodyki zarządzania projektami
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Systemy Informatyczne w Logistyce
Transport Tomasz A. Winiarczyk.
Analiza mechanizmów sterowania przepływem pakietów w protokole TCP
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Systemy informatyczne
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Wersja 2.0 Warszawa, 26 lutego 2015 r.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Odcinek zdalnego prowadzenia ruchu
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
niezawodności Z problemem jakości systemów informacyjnych wiąże się problem zapewnienia odpowiedniej niezawodności ich działania.
7.     PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM POCIAGÓW    Zasada bezpiecznej jazdy pociągu Ruch pociągów na liniach kolejowych odbywa się według ściśle określonych.
System Wczesnego Ostrzegania - aktualne informacje
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Komisja Torowa IGKM „Techniczne i środowiskowe aspekty rozwoju tramwaju i metra w Warszawie” System monitorowania zwrotnic tramwajowych sterowanych automatycznie.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Grzegorz Strączkowski. „podstawowe urządzenia i instytucje usługowe niezbędne do funkcjonowania gospodarki i społeczeństwa’’ Źródło Encyklopedia PWN.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Kpt. ż.ś dr Krzysztof Woś Potrzeby rozwojowe transportu wodnego śródlądowego w kontekście wymogów sieci TEN-T Szczecin 13 – 15 czerwca 2013r.
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Egzaminowanie i monitorowanie maszynistów
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
przejazdów kolejowo-drogowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale
Zapis prezentacji:

Kryteria analizy systemów transportowych

wdrożenie systemu ERTMS / ETCS ODCINEK TESTOWY wdrożenie systemu ERTMS / ETCS

European Railway Train Management System European Train Control System Składniki systemu ERTMS / ETCS European Railway Train Management System European Train Control System ETCS - system sterowania pociągiem GSM-R - system łączności radiowej między pociągiem i centralą sterowania ETML - europejska warstwa zarządzania ruchem interface - pomiędzy narodowymi systemami zarządzania

ERTMS / ETCS - poziom 1 Dąbrowa-Bajon M.: Podstawy sterowania ruchem kolejowym. OW PW, Warszawa 2002

Składniki systemu ERTMS / ETCS MMI Dąbrowa-Bajon M.: Podstawy sterowania ruchem kolejowym. OW PW, Warszawa 2002

Główne obszary zobrazowania MMI (Man Machine Interface) droga hamowania prędkościomierz planowanie prędkość nadzór klawiatura maszynisty

M M I

ŚRODKI TRANSPORTU ŁĄCZNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ INFRASTRUKTURA KRYTERIA ANALIZY ŚRODKI TRANSPORTU ŁĄCZNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ INFRASTRUKTURA

POCIĄG ŁĄCZNOŚĆ LOKALIZACJA IDENTYFIKACJA INFRASTRUKTURA KRYTERIA ANALIZY POCIĄG ŁĄCZNOŚĆ LOKALIZACJA IDENTYFIKACJA INFRASTRUKTURA

REALIZACJA KRYTERIÓW w systemie ERTMS/ETCS ŁĄCZNOŚĆ GSM-R LOKALIZACJA balisy IDENTYFIKACJA numer pociągu

Są one trudne do ochrony i do utrzymania we właściwym stanie. Podsystem lokalizacji pociągu wykorzystuje balisy rozproszone równomiernie na obszarze poruszania się pociągów. Są one trudne do ochrony i do utrzymania we właściwym stanie. Oznacza to łatwość destrukcyjnego ingerowania w system sterowania pociągami, a tym samym zagrożenie życia pasażerów

Wdrożenie systemu może napotkać trudności związane nie tylko z uzyskaniem odpowiedniej funkcjonalności ale także ze spełnieniem kryteriów zapewniających integralność systemu i jego dalszy rozwój

Kolejny etap rozwoju systemu sterowania pociągami oparto na: pojedynczym systemie łączności, pojedynczym systemie lokalizacji tradycyjnym systemie identyfikacji. Na rozłącznie traktowane podsystemy nakłada się – trudny do spełnienia – postulat bardzo wysokiej niezawodności

- rezygnując z pomysłu sprzed lat, by zdalnie sterować pociągami System sterowania pociągami należałoby na nowo przeprojektować, z uwzględnieniem: współczesnych możliwości technicznych, zasadniczych cech systemów transportowych, - rezygnując z pomysłu sprzed lat, by zdalnie sterować pociągami

Kryteria analizy systemów transportowych