Kryteria analizy systemów transportowych
wdrożenie systemu ERTMS / ETCS ODCINEK TESTOWY wdrożenie systemu ERTMS / ETCS
European Railway Train Management System European Train Control System Składniki systemu ERTMS / ETCS European Railway Train Management System European Train Control System ETCS - system sterowania pociągiem GSM-R - system łączności radiowej między pociągiem i centralą sterowania ETML - europejska warstwa zarządzania ruchem interface - pomiędzy narodowymi systemami zarządzania
ERTMS / ETCS - poziom 1 Dąbrowa-Bajon M.: Podstawy sterowania ruchem kolejowym. OW PW, Warszawa 2002
Składniki systemu ERTMS / ETCS MMI Dąbrowa-Bajon M.: Podstawy sterowania ruchem kolejowym. OW PW, Warszawa 2002
Główne obszary zobrazowania MMI (Man Machine Interface) droga hamowania prędkościomierz planowanie prędkość nadzór klawiatura maszynisty
M M I
ŚRODKI TRANSPORTU ŁĄCZNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ INFRASTRUKTURA KRYTERIA ANALIZY ŚRODKI TRANSPORTU ŁĄCZNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ INFRASTRUKTURA
POCIĄG ŁĄCZNOŚĆ LOKALIZACJA IDENTYFIKACJA INFRASTRUKTURA KRYTERIA ANALIZY POCIĄG ŁĄCZNOŚĆ LOKALIZACJA IDENTYFIKACJA INFRASTRUKTURA
REALIZACJA KRYTERIÓW w systemie ERTMS/ETCS ŁĄCZNOŚĆ GSM-R LOKALIZACJA balisy IDENTYFIKACJA numer pociągu
Są one trudne do ochrony i do utrzymania we właściwym stanie. Podsystem lokalizacji pociągu wykorzystuje balisy rozproszone równomiernie na obszarze poruszania się pociągów. Są one trudne do ochrony i do utrzymania we właściwym stanie. Oznacza to łatwość destrukcyjnego ingerowania w system sterowania pociągami, a tym samym zagrożenie życia pasażerów
Wdrożenie systemu może napotkać trudności związane nie tylko z uzyskaniem odpowiedniej funkcjonalności ale także ze spełnieniem kryteriów zapewniających integralność systemu i jego dalszy rozwój
Kolejny etap rozwoju systemu sterowania pociągami oparto na: pojedynczym systemie łączności, pojedynczym systemie lokalizacji tradycyjnym systemie identyfikacji. Na rozłącznie traktowane podsystemy nakłada się – trudny do spełnienia – postulat bardzo wysokiej niezawodności
- rezygnując z pomysłu sprzed lat, by zdalnie sterować pociągami System sterowania pociągami należałoby na nowo przeprojektować, z uwzględnieniem: współczesnych możliwości technicznych, zasadniczych cech systemów transportowych, - rezygnując z pomysłu sprzed lat, by zdalnie sterować pociągami
Kryteria analizy systemów transportowych