Scenariusz zajęć prowadzonych wg Metody Dobrego Startu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Przyjaźnie z przedszkola do szkoły
Bezpieczna ewakuacja z budynku
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
TEMAT: Stolice Polski ZAKRES MATERIAŁU:
METODA DOBREGO STARTU.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Szko Ł a Podstawowa w K Ł ocku Nasz adres: Szkoła Podstawowa w Kłocku Kłocko Sieradz tel strona www
ZNAKI LICZEBNIKÓW GŁÓWNYCH
Praca z wersetem biblijnym
METODA DOBREGO STARTU.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Tydzień kultury słowa
Ćwiczenia dla umysłu.
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Malowanie spontaniczne
Analizator wzrokowy to:
6-LATEK W SZKOLE.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
Przedszkole Samorządowe w Gdowie współpraca z Rodzicami”
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Sowa Wioletta Laszczewska Iwona
KOORDYNAJCA WZROKOWO – RUCHOWA ORIENTACJA PRZESTRZENNA
Jak wspomagać pierwszoklasistę w nauce czytania i pisania
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może”
Przedszkole Samorządowe w Słupach „Książka Kucharska”
Od łuczywa do żarówki energooszczędnej
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
„Kocham czytać” Jagody Cieszyńskiej
Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu
Dźwiękoludki Junior Music Course. Kraje, w których działają Szkoły Muzyczne YAMAHA.
ĆWICZENIA SENSORYCZNE – karty pracy
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
METODA DOBREGO STARTU.
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA”
ŚWIETLICA SZKOLNA „PSZCZÓŁKI” PRZY PSP W POŁAŃCU ROK SZKOLNY 2015/2016.
METODA PROJEKTU BADAWCZEGO
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE PASOWANIE NA ŚWIETLICZAKA W związku z tym, że w tym roku szkolnym jednym z kierunków polityki oświatowej jest edukacja matematyczna.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Charakterystyka metody Glenna Domana
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Szkoły Podstawowej Nr 1 w Słupnie
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Staś i Zosia oraz litery i sylaby
Zapis prezentacji:

Scenariusz zajęć prowadzonych wg Metody Dobrego Startu Przygotowała i opracowała: mgr Małgorzata Kowalczyk

Temat: Zabawy i ćwiczenia w oparciu o gotowy wzór piosenki do rysowania pt. „Jedzie pociąg z daleka” Cele: kształcący – stymulowanie funkcji percepcyjno-motorycznych oraz kompetencji językowych, rozwijanie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni, dydaktyczny – utrwalanie kierunków (góra-dół, strona lewa-prawa), wychowawczy – wdrażanie do samodzielności i autokorekty, wdrażanie do współpracy w grupie. Metoda: Metoda Dobrego Startu, wykorzystanie materiałów z opracowań „Od piosenki do wzoru”. Formy: ćwiczenia ruchowe, ruchowo-słuchowe, ruchowo-słuchowo-wzrokowe Pomoce: Płyta CD, ilustracja pociągu, mapa Polski, plansze ukazujące zabytki Warszawy, kubki po jogurcie, wzory polisensoryczne, tacki z barwioną solą, kolorowa kreda, podłużne arkusze kolorowego papieru, papier szary

ZAJECIA WPROWADZAJĄCE Piosenka na powitanie: „W co się bawić” Marta Bogdanowicz; płyta I - piosenka nr 3 Nauczyciel: Czy (Karol) jest dziś z nami? Dziecko: Tak jestem dzisiaj z wami! Wszyscy: O (Karol) jest dziś z nami, witajmy go brawami! Ćwiczenia orientacji w schemacie ciała i przestrzeni: Stańcie prosto. Zetknijcie kciuk lewej dłoni z kolejnymi palcami tej dłoni. Podnieście wysoko lewą rękę. Naśladujcie lewą dłonią wykręcanie żarówki. Zamknijcie oczy. Potem wkręćcie nowe żarówki i otwórzcie oczy. W sali zrobiło się jasno – możecie biegać swobodnie. Pobiegnijcie jak najdalej przed siebie.

Rozwiązanie zagadki: Żelazną szosą koła go niosą , czerwone światło wstrzyma go łatwo Rozmowa na temat ilustracji przedstawiającej pociąg. Wyodrębnianie elementów składowych pociągu.

Przypomnienie piosenki „Jedzie pociąg z daleka”: Rozmowa na jej temat: Dokąd jedzie pociąg? Co to jest Warszawa? Co kojarzy się na ze stolicą Polski? (budynki, ludzie, przyroda) Ćwiczenia językowe: Dokończ zdanie z piosenki: Trudno, trudno (to będzie) Posłuchajcie - jakie słowo mogą tworzyć sylaby? (lo-ko-mo-ty-wa; pa-ro-wóz, po-ciąg, wa-go-nik) Jakie słowo ukryło się w wyrazie: Kon-duk-tor Posłuchajcie sylab wypowiedzianych w zmienionej kolejności, jakie słowo mogą tworzyć? gon wa (wagon), ry to (tory)

ZAJĘCIA WŁAŚCIWE Ćwiczenia ruchowe: Dzieci dobierają się w pary: lokomotywa i wagonik. Lokomotywa ma za zadanie bezpieczne przemieszczanie się z wagonikiem – dzieckiem które, ma zamknięte oczy. Na sygnał następuje zmiana.

Ćwiczenia ruchowo-słuchowe: Wszystkie wagoniki i lokomotywy zapinają duży pociąg za nauczycielem. W trakcie śpiewania piosenki pociąg stoi na stacji kolejowej, podczas refrenu jedzie do kolejnej stacji.

Pociąg dojeżdża do stacji docelowej, podróżni siadają przy stolikach i układają przed sobą do góry nogami dwa kubeczki po jogurcie. Śpiewają piosenkę i rytmicznie uderzają w nie – od strony lewej do prawej – najpierw prawą dłonią, a potem lewą.

Ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe Demonstracja wzoru graficznego do piosenki na tablicy (z jakich elementów się składa, co przypomina, zwróćcie uwagę, w którym miejscu należy zacząć rysowanie)

Odtwarzanie gotowego wzoru polisensorycznego palcem wskazującym wraz z jednoczesnym śpiewaniem piosenki

Odtworzenie wzoru w powietrzu.

Odtworzenie wzoru na tackach z barwioną solą

Reprodukcja wzoru kredą na podłużnej kolorowej kartce. Ozdabianie powstałego pociągu.

Prezentacja prac – kolorowych pociągów Udzielenie pochwały opisowej. ZAJĘCIA KOŃCOWE Prezentacja prac – kolorowych pociągów Udzielenie pochwały opisowej.

Słuchowisko „lokomotywa” Juliana Tuwima Relaksacja Słuchowisko „lokomotywa” Juliana Tuwima