Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ośrodek powstał w marcu 1973 roku jako jeden z pierwszych w Polce.
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Zasady bezpiecznej pracy z urządzeniami techniki komputerowej
Metoda kierowanego nauczania
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO KOMPENSACYJNA
Od kilku lat w naszej szkole działają 2 oddziały przedszkolne, które liczą 50 dzieci. Dwie sale lekcyjne zaadaptowano.
przeciwdziałania wadom postawy ciała w województwie opolskim
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
Wady postawy Wieloletnie doświadczenia nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Dobrzeniu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
CELE GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Przedszkole nr 110 w krakowie SPRAWODANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDYKACYJNEGO „MAMO,TATO WOLĘ WODĘ” w roku szkolnym 2013/2014 przez filię Samorządowego.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Szkoła Podstawowa nr 289 Warszawa ul. Broniewskiego 99a
TRZYMAJ FORMĘ.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
SZKOŁA PODSTAWOWA Nr 133 im. Stefana Czarnieckiego
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe.
Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Projekt Nr 13 WYPOSAŻENIE W SPRZĘT SPORTOWO – KULTURALNY W SP NR 61 Warszawa r. Monika Cichocka Projekt ma charakter lokalny OBSZAR: Teren Szkoły.
Osoba niepełnosprawna
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
 w Międzyszkolnym Ośrodku Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej ćwiczy co roku około 120 uczniów  ćwiczący to uczniowie z poziomu różnych szkół czechowickich.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Łódź ul. Dąbrówki 1 tel
KONDYCJA PSYCHOFIZYCZNA BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW PODSUMOWANIE.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Przedmiot programu Założeniem programu jest realizacja 3-letniego programu profilaktyki wad postawy i schorzeń narządu ruchu w grupie dzieci uczęszczających.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
ul. Grzybowska Warszawa
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała Propozycja funkcjonowania ośrodka dr Karina Słonka

Cel powołania ośrodka Zapewnienie systematycznej diagnostyki postawy ciała. Zwiększenie dostępności do działań leczniczych dzieci wymagających specjalistycznej opieki fizjoterapeutycznej. Upowszechnienie uczestnictwa dzieci w ćwiczeniach leczniczych. Szerzenie edukacji zdrowotnej z uwzględnieniem kształtowania się prawidłowej postawy ciała.

Gdzie można utworzyć ośrodek Na terenie szkoły w sali gimnastycznej W hali sportowej W Domu Kultury lub innym miejscu do tego celu zaadaptowanym. Warunki jakie powinna spełniać sala do ćwiczeń zgodnie z obowiązującymi normatywami i przepisami –na jednego ćwiczącego powinno przypadać około 4,5 m2 przestrzeni ćwiczebnej, podłoga - gładka, bezpieczna i czysta najlepiej drewniana. Wskazane jest również zorganizowanie zaplecza Sali na sprzęt i szatni

WARUNKI TWORZENIA GRUP ĆWICZEBNYCH LICZEBNOŚĆ Grupy korekcyjne z zaburzeniami statyki ciała najlepiej o podobnych wadach – liczebność 5-10 osób Grupy kompensacyjne – otyłość , obniżona sprawność fizyczna grupy 10-15 osób Skoliozy najlepiej zajęcia indywidualne WIEK 3- 4 5-6 lat - 7-9 lat - 10-12 lat - 13-15 lat Do 9 roku życia osobno w grupach dziewczynki i chłopcy Czas trwania zajęć w grupach przedszkolnych powinien wynosić 30 min, w pozostałych 45 min. Zajęcia te powinny odbywać się 2-3 razy w tygodniu.

WYPOSAŻENIE umożliwiające ćwiczenia na obwodzie stacyjnym (SYNKOPA) umożliwiające stymulację sensomotoryczną, ( np. sprzęt THERA BAND) łatwe w przenoszeniu i bezpieczne dla dzieci Kocyki, szarfy, woreczki, lustro , płachty

DOKUMENTACJA Dziennik obecności z planem zajęć i dokładną diagnostyką dziecka Karta postawy ciała - uwzględniająca ocenę postawy oraz Ocenę funkcjonalną – przykurczy mięśniowych Ocena wykonywana co 3 miesiące Zeszyt ćwiczeń do domu dla każdego dziecka

ROZWIĄZANIA POŚREDNIE W związku z likwidacją gimnastyki korekcyjnej w klasach pierwszych oraz słabym poziomem zajęć ruchowych prowadzonych w ramach nauczania zintegrowanego należałoby 2 godziny zajęć ruchowych przekazać nauczycielom gimnastyki korekcyjnej, którzy w ramach tych godzin prowadziliby zajęcia kompensacyjne kształtujące prawidłowy nawyk postawy ciała