EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przekształcenia geometryczne.
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Spis treści Geometria Algebra Koło, okrąg Zbiory liczbowe
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Funkcja liniowa – - powtórzenie wiadomości
mgr inż. Ryszard Chybicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
Temat: Ruch jednostajny
MATEMATYKA Ministerstwo Edukacji Narodowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
KINEMATYKA Kinematyka zajmuje się związkami między położeniem, prędkością i przyspieszeniem badanej cząstki – nie obchodzi nas, skąd bierze się przyspieszenie.
Rozwiązywanie układów
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 5 w Poznaniu ID grupy: 98/30_mf_g2 Opiekun: Olga Jakubczyk Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Konferencja metodyczna z matematyki
Układ równań stopnia I z dwoma niewiadomymi
Wykresy funkcji jednej i dwóch zmiennych
Matematyka wokół nas Równania i nierówności
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Ministerstwo Edukacji Narodowej
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Co to jest układ równań Układ równań – koniukcja pewnej liczby (być może nieskończonej) równań. Rozwiązaniem układu równań jest każde przyporządkowanie.
Funkcje matematyczne Copyright © Rafał Trzop kl.IIc.
KROK PO KROKU DO MATURY Z MATEMATYKI
i trudności z nimi związane...
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
część matematyczno-przyrodnicza - matematyka
Najczęstsze błędy w zadaniach otwartych na maturze próbnej z matematyki Opracowali Barbara i Jerzy Herud.
Analiza współzależności cech statystycznych
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
TWIERDZENIE O STYCZNEJ I SIECZNEJ
Próbna matura z matematyki listopad 2009
Funkcja liniowa Wykonała: Dżesika Budzińska kl. II A.
Informator egzaminie maturalnym od 2010 roku
dla klas gimnazjalnych
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Przypomnienie wiadomości o figurach geometrycznych.
FUNKCJE Opracował: Karol Kara.
Zadania z indywidualnością
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
FUNKCJE Pojęcie funkcji
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Rozwiązywanie układów równań liniowych różnymi metodami
Cele kształcenia wymagania ogólne
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Metody matematyczne w Inżynierii Chemicznej
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
Matematyka na studiach technicznych w Politechnice Wrocławskiej
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Autor: Marcin Różański
Klasa 3 powtórka przed egzaminem
Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI.
DALEJ Sanok Spis treści Pojęcie funkcji Sposoby przedstawiania funkcji Miejsce zerowe Monotoniczność funkcji Funkcja liniowa Wyznaczanie funkcji liniowej,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Nierówności liniowe.
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
Rozwiązywanie nierówności I-go stopnia z jedną niewiadomą
Metody matematyczne w Inżynierii Chemicznej
Symetrie w życiu codziennym
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.) i w Krakowie (3-4 grudnia 2008 r.) Marcin Karpiński

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Jak i kiedy zmieniała się podstawa? Rok 1999 Rok 2007 Rok 2009 We wszystkich klasach od razu. W pierwszej i czwartej klasie szkoły podstawowej oraz w pierwszej klasie gimnazjum. W pierwszej klasie szkoły podstawowej i w pierwszej klasie gimnazjum.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Co z tego wynika? Przez sześć lat (od roku do 2014.) do pierwszej klasy gimnazjum trafiać będą uczniowie uczeni według podstawy z 2007 r.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Okres przejściowy Aż do 2014 roku absolwenci szkoły podstawowej nie muszą: wiedzieć, co to jest procent, umieć obliczać wartość bezwzględną. Mimo, że podręczniki napisane do nowej podstawy mogą tę wiedzę zakładać.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Okres przejściowy Ale za to: Posługują się cyframi rzymskimi dla liczb większych od 30. Rozwiązują równania pierwszego stopnia, nie tylko wtedy, gdy niewiadoma występuje tylko po jednej stronie równania. Mimo, że podręczniki nie będą zakładać tych umiejętności.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Reforma w liceum, technikum i szkołach zawodowych Wchodzi w 2012 roku i trafiają na nią absolwenci gimnazjum uczeni według nowej podstawy.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Zmiany w 2007 r. Szkoła podstawowa Zakładano, że do pierwszej klasy trafią sześciolatki. Weszły w życie dla starszych, niż zakładano dzieci.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Zmiany w 2007 r. Zapisy kolejnych podstaw trudno porównywać: – są sformułowane na różnym poziomie ogólności, Podstawa z roku 1999: figury podobne. Podstawa z roku 2007: twierdzenie Talesa; cechy podobieństwa trójkątów. – znaczenie mają nie tylko zapisy podstawy, ale też praktyka szkolna i treści aktualnych podręczników. szkolna i treści aktualnych podręczników.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Zmiany treści nauczania w 2007 r. Szkoła podstawowa Usunięto: obliczanie procentu danej liczby, przykłady przyporządkowań, układ współrzędnych, odbicia lustrzane, oś symetrii figury. Dodano: zadania typu droga-prędkość-czas, ostrosłupy – ich siatki i modele, walce, stożki, kule, a także wszystkie treści, które przesunięto z klas I-III, np. porównywanie ilorazowe.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Zmiany treści nauczania w 2007 r. Gimnazjum Gimnazjum Usunięto: wzory skróconego mnożenia, funkcje inne, niż liczbowe, funkcję liniową, geometryczną interpretację układu równań, przekształcenia geometryczne, pierwiastek sześcienny z liczby ujemnej, twierdzenie Talesa, cechy podobieństwa trójkątów, prostopadłość i równoległość w przestrzeni. Dodano: graniastosłupy pochyłe. Zapis w podstawie dla gimnazjum: przekształcanie wyrażeń algebraicznych i wzorów. Zapis w standardach egzaminacyjnych dla liceum, poziom podstawowy: uczeń posługuje się wzorami skróconego mnożenia: (a ± b) 2, (a ± b) 3, a 2 – b 2, a 3 ± b 3.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Zmiany treści nauczania w 2007 r. Liceum i technikum. Zakres podstawowy Usunięto: logikę i zbiory, trygonometrię dla kątów innych, niż ostre, dzielenie wielomianów, funkcję homograficzną, wzory kombinatoryczne. funkcję wykładniczą, logarytmy, Dodano: pojęcie cotangensa, miarę łukową kąta, treści, które przeszły z gimnazjum, np. funkcję liniową i twierdzenie o związku między kątem środkowym i wpisanym.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Zmiany treści nauczania w 2007 r. Liceum i technikum. Zakres rozszerzony Usunięto: logikę i zbiory, granice ciągów, granice funkcji i pochodne, prawdopodobieństwo warunkowe, zdarzenia niezależne, schemat Bernoullego. twierdzenie o związkach miarowych między odcinkami stycznych i siecznych, twierdzenie o trzech prostych prostopadłych. Dodano: szereg geometryczny, pojęcie cotangensa,

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Główne zmiany treści nauczania w obecnej reformie Szkoła podstawowa: powrót procentów, ale w mniejszym zakresie. Gimnazjum: usunięcie nierówności pierwszego stopnia, usunięcie twierdzenia Talesa, usunięcie cech podobieństwa trójkątów, dodanie hasła o zapisie liczb w systemie rzymskim, dodanie hasła o posługiwaniu się wzorami funkcji. Obliczenia praktyczne. Uczeń: interpretuje 100% pewnej wielkości jako całość, 50% – jako połowę, 25% jako jedną czwartą, 10% – jako jedną dziesiątą, a 1% – jako setną część pewnej wielkości liczbowej; w przypadkach osadzonych w kontekście praktycznym oblicza procent danej wielkości, w stopniu trudności typu 50%, 10%, 20%.

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA

EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Zapisy obecnej podstawy dotyczące funkcji Wykresy funkcji: 1) układ współrzędnych kartezjańskich, 2) funkcja liczbowa i jej wykres, 3) Przykłady zależności funkcyjnych występujących w przyrodzie, gospodarce i życiu codziennym, m. in. proporcjonalność prosta, gospodarce i życiu codziennym, m. in. proporcjonalność prosta, 4) Odczytywanie informacji z wykresu funkcji opisującej sytuację praktyczną. praktyczną. powrót