Projekt uczniów Zespołu Szkół Politechnicznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przetworniki pomiarowe
Advertisements

DLA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Konkurs OZE Zespół Szkół Ochrony Środowiska w Lesznie
Alternatywne Źródła Energii
Alternatywne źródła energii - energia słoneczna
Samobieżny pojazd poszukiwawczy sterowany komputerowo. Mączka Paweł Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki Warszawa 2007 Promotor mgr inż. Dariusz Olczyk.
Instalacje fotowoltaiczne w Szkole Podstawowej nr 10
  Partner biznesowy   Partner biznesowy.   Partner biznesowy   Partner biznesowy.
Możliwości inwestycji i opłacalność instalacji
Uwaga!!! Nowy kierunek. Jeżeli chcesz: zdobyć wykształcenie w przyszłościowym zawodzie mieć pewną i ciekawą pracę zbudować własny kolektor słoneczny poznać
Warszawa 2013 ul. Kulczyńskiego 14, Warszawa Tel , Oszczędzanie energii.
FOTOWOLTAIKA -PRĄD ZE SŁOŃCA energia na dziś, energia na jutro
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Propozycje zadań wytwórczych
Wirujący tekst Lekcja fizyki projektu Comenius ul.Skłodowskiej 6
System VELOX na budowie Osiedla Energooszczędnego
mgr inż. Jerzy Korkowski
MAKIETA WIOSKI SPOŁECZNE GIMNAZJUM Lublin, r.
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
Opracowanie: Krzysztof Zegzuła
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Alternatywne Źródła Energii
Analiza działań w zawartych w Planie działań na rzecz zrównoważonej energii.
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
I ty możesz tworzyć roboty!
Energia słoneczna.
Inteligentne budownictwo mieszkaniowe
1 23 z 50 budynków szkół 18 z 23 budynków szkół Rys. 1. Lokalizacja budynków szkół na terenie miasta Częstochowy WYBÓR - PRZEDMIOT - MIEJSCE ASPEKTY ANALITYCZNEGO.
ENERGIA ODNAWIALNA. PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ GRUPĘ UCZNIÓW KLASY I GIMNAZJUM W ZESPOLE SZKÓŁ W BOLEWICACH.
Elektronika -wprowadzenie.
Od łuczywa do żarówki energooszczędnej
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
Energia wiatru.
GENERATOR ELEKTROWNI WIATROWEJ.  Generator wiatrowy przetwarza energię wiatru na światło diody LED. Wiatr popycha łopatki wirnika, dzięki czemu wirnik.
ZJAWISKO FOTOELEKTRYCZNE ZEWNĘTRZNE Monika Jazurek
Jak spełnić wymogi certyfikatu energooszczędności
Wiatrak na energię słoneczną
Energia odnawialna w gminie Korsze
Z energią zmieńmy źródła!
Lekcja 6: Równoległe łączenie diod
Bateria zespół składający się z jednakowych elementów na przykład ogniw, dział, oddziałów, zaworów, komór czy klatek.
JEDNOSTKA PROJEKTOWA: Pracownia Projektowa Archicon ul. Batorego Warszawa INWESTOR: Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. A. Kakowskiego 5,7a,
Kłodzka Grupa EME SP6JLW SP6OPN SQ6OPG
JEDNOSTKA PROJEKTOWA: Pracownia Projektowa Archicon ul. Batorego Warszawa INWESTOR: Wspólnota Mieszkaniowa przy ul. Kard. A. Kakowskiego 5,7a,11.
Budowa instalacji prosumenckich. Działanie 4.1. Odnawialne źródła energii (OZE) Cel: Zwiększenie udziału odnawialnych źródeł w ogólnej produkcji energii.
„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.
Strona 1 Osiedle mieszkaniowe budynków jednorodzinnych „Leśne Zacisze” w zabudowie szeregowej, bliźniaczej i wolnostojącej w Łaziskach Górnych Oferta dla.
W tym etapie liczyliśmy zapotrzebowanie energetyczne szkoły a następnie zapotrzebowanie sali komputerowej. Obliczyliśmy, że 4 ogniwa wystarczyłyby,
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH W CIESZYNIE im. gen. Stefana Grota Roweckiego Plac Dominikański 1, Cieszyn Jesteśmy w gronie szkół o.
O projektorach.
Jak to się dzieje ,że żarówka świeci?
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
Efekt fotoelektryczny
Wykonała : Katarzyna Bazga. Co to jest Alternatywne źródło energii?? Alternatywne źródło energii - rodzaj pozyskiwania energii niezależny od dużych, instytucjonalnych.
BUDOWA INSTALACJI PROSUMENCKICH. Działanie IV.1. Odnawialne źródła energii Cel: Zwiększenie produkcji energii ze źródeł odnawialnych Poziom dofinansowania:
MOJA SZKOŁA ZA 70 LAT AUTOR MIŁOSZ PLUCHA KLASA 6A.
dr inż. Łukasz Więckowski Wydział EAIiIB
Waga mierząca masę piórka:
Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie.
dr inż. Zbigniew Wyszogrodzki
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
BUDOWA INSTALACJI PROSUMENCKICH
Zakończenie inwestycji modernizacji energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Tymbarku Gmina Tymbark Zadanie modernizacji energetycznej finansowane z.
PRĄD ELEKTRYCZNY Bartosz Darowski.
Uroczystość otwarcia Pracowni Promocji Odnawialnych Źródeł Energii
Projekt pn. "Budowa mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii
TECHNOLOGIA ROBÓT BUDOWLANYCH
„Matematyka jest wszędzie”
Zapis prezentacji:

Projekt uczniów Zespołu Szkół Politechnicznych Szkoła przyszłości Projekt uczniów Zespołu Szkół Politechnicznych

Początki. Długo myśleliśmy wraz z opiekunami jak podsumować naszą pracę związaną z zajęciami z odnawialnych źródeł energii. Zależało nam by praca ta mogłaby być zaprezentowana całej szkole i nie tylko. Makieta z budynkiem naszej szkoły okazała się bardzo dobrym pomysłem. W czasie jej wykonania natrafialiśmy na pewne trudności, jednak efekt końcowy pozytywnie zaskoczył nie tylko nas, ale także uczniów i nauczycieli naszej szkoły…

Teoria i nauka w badaniach. Podczas zajęć zdobyliśmy wiedzę niezbędną przy wykonywaniu późniejszej makiety.

Wykonywanie makiety

Przeprowadzenie inwentaryzacji budynku Dziewczyny jako uczennice technikum budowlanego zajęły się inwentaryzacją budynku Zespołu Szkół Politechnicznych. Wykonały wstępny projekt makiety, stworzyły skale w jakiej przedstawiony zostanie model szkoły.

Wycięcie i złożenie ścian zewnętrznych Ściany zostały wykonane z płyty MDF.

Pomalowanie ścian oraz wykonanie klatki schodowej. Pomalowane zostały lakierem matowym. Klatka schodowa powstała z brystolu, a balustrada z wykałaczek, a następnie pomalowana.

Zamontowanie ścianek działowych oraz naklejenie drzwi i montaż okien. Ścianki działowe były wykonane z płyty pilśniowej, pomalowane farbą emulsyjną. Drzwi wycięte były z okleiny dębowej, a okna w otwartych klasach wykonane zostały z pleksi, a w zamkniętych z matowej folii.

Zaprojektowanie i wykonanie instalacji elektrycznej. W makiecie szkoły zastosowano zasilanie akumulatorowo-wiatrowo-słoneczne. Zmieniając położenie przełącznika odpowiedzialnego za źródło zasilania oświetlenia mamy możliwość wybrania oświetlenia bezpośrednio z akumulatora 12V bądź z ogniwa fotowoltaicznego połączonego równolegle z wiatrakiem. Ponieważ wytwarzają one nieco niższe napięcie niż docelowe, zastosowano układ podbicia napięcia, co wyraźnie widać już przy delikatnym oświetleniu ogniwa. Wraz ze wzrostem nasłonecznia (oświetlenia) rosło napięcie na wyjściu z układu podbijającego napięcie, lecz tylko i wyłącznie do 12V, by nie uszkodzić oświetlenia, jakim są diody LED połączone szeregowo w pakiety dwunasto woltowe. 

Zaprojektowanie i wykonanie instalacji elektrycznej. W wiatraku zostały zastosowane 3 śmigła, bo jak wykazały badania przeprowadzone na zajęciach, jest to najbardziej optymalna konfiguracja, wytwarzająca maksymalną ilość prądu oraz napięcia. Takie ustawienie pozwala także na zasilanie całego układu już za pomocą niewielkiego podmuchu wiatru.

Zaprojektowanie i wykonanie instalacji elektrycznej. Ciekawym układem jest także układ podążania za słońcem, ponieważ wraz z przemieszczeniem się źródła światła także zmienia swoje położenie by maksymalnie wykorzystać energie świetlną. Posiada on w swej strukturze mikroprocesor Atmela ATmega16 na który zostało napisane oprogramowanie w języku C, tak aby zawsze optymalnie dobierał swe położenie. W górnej części tego układu jest kopułka, w której znajdują się cztery czujniki światła pełniące rolę „oczu” dla serca układu, którym jest mikroprocesor. Całość poruszana jest za pomocą 2 serwomechanizmów, jednego do ruchu obrotowego ogniwa fotowoltaicznego oraz drugiego do ruchu pochylnego. Ich praca jest odpowiednio zsynchronizowana i dopasowana do tego stopnia, że nigdy nie doprowadzą one do kolizji np. poprzez zbyt szybką zmianę pochyłu, która mogła by zachwiać całą konstrukcją i ją przewrócić.

Wykończenie i wyposażenie makiety Wykonanie mebli z zapałek, pudełek, kartonu, przeciętej płyty HDF i papieru. Listwy przypodłogowe wycięte z okleiny dębowej.

Wykończenie i wyposażenie makiety

Zagospodarowanie terenu w koło budynku pod teren zielony Płyta, na której znajduje się makieta została wykonana z płyty wiórowej.

Zagospodarowanie terenu w koło budynku pod teren zielony Dookoła budynku szkoły została przyklejona trawa elektrostatyczna, parking został wyklejony brystolem, a na resztę terenu został przyklejony piasek. Zamocowano także jeden wiatrak.

Złożenie całej makiety. Złożenie poszczególnych kondygnacji, zamontowanie instalacji elektrycznej.

Prezentacja Makietę zaprezentowaliśmy uczniom na korytarzu głównym w naszej szkole.

Galeria

Coś na wesoło 