Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku.
Advertisements

Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
I część 1.
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Znaki informacyjne.
Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
DEBATA 2013 Bezpieczna droga do szkoły
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Polacy i ich poczucie bezpieczeństwa. Przestępczość na Podkarpaciu
Stan bezpieczeństwa na małopolskich drogach w 2007 roku
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
Analiza bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie powiatu strzyżowskiego w latach mł. insp. Andrzej Wędrychowicz mł. insp. Andrzej Wędrychowicz.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
Stan bezpieczeństwa na drogach woj. podlaskiego w I półroczu 2009r. KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BIAŁYMSTOKU 15 – 003 Białystok, ul. H. Sienkiewicza 65,
ŻYCIE.
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE KSP (BEZPIECZEŃSTWO DZIECI I MŁODZIEŻY) Komendant Stołeczny Policji insp. Adam MULARZ.
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BYDGOSZCZY W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O STAN BEZPIECZEŃSTWA NA PRZEJAZDACH KOLEJOWYCH WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.

KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Pokaz strona internetowa.
jest zapewnienie bezpieczeństwa
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Stop piratom drogowym ! Kierowco przejrzyj na oczy !
ANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA MIASTA KRAKOWA
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005 STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005.
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Wypadki drogowe.
Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
„Jak moje miasto jeździ z głową ?” Grupa III KL. II c.

Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Elementy geometryczne i relacje
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
PRZECHODZENIE PRZEZ JEZDNIĘ.
WYDZIAŁ RUCHU DROGOWEGO KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GORZOWIE WLKP. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO W 2014r. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego na małopolskich drogach w 2014 roku WRD KWP w Krakowie.
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
Zapis prezentacji:

Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

BEZPIECZNY SENIOR NA DRODZE

W 2012 roku na terenie województwa małopolskiego odnotowano : 3901 ( 4368 ) wypadków drogowych - spadek o 467 tj. 10,7 %, 253 ( 313 ) ofiary śmiertelne - spadek o 60 tj. 19,2 %, 4774 ( 5427 ) osoby ranne - spadek o 653 tj. 18 %, 25803 ( 28481 ) kolizji drogowych - spadek o 2678 tj. 9,4 %. * dane w nawiasach za rok 2010. 3

4

Piesi uczestnicy ruchu drogowego

Co 2. ofiara śmiertelna to pieszy. W roku 2012 najbardziej zagrożoną grupą uczestników ruchu drogowego byli piesi. Wśród wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych 106 stanowili piesi, tj. 42 % wszystkich zabitych, natomiast 1127 zostało rannych, tj.23,6% wszystkich rannych w wypadkach drogowych. Co 2. ofiara śmiertelna to pieszy.

Co 2. pieszy, który zginął na drodze to osoba w wieku powyżej 60 lat. zabici do 6 lat 1 7 – 14 lat 3 15 – 17 lat 2 18 – 24 lat 7 25 – 39 lat 15 40 – 59 lat 27 60 i więcej 51 razem 106 Najwięcej pieszych zginęło w grupie wiekowej powyżej 60 roku życia. Co 2. pieszy, który zginął na drodze to osoba w wieku powyżej 60 lat. 7

Co 4 - 5. ofiara śmiertelna w wypadkach drogowych W 2012 roku piesi byli sprawcami 438 wypadków co stanowi 11,2%, 54 osoby poniosły śmierć (co stanowi 21,3 %), a 391 zostało rannych. Co 4 - 5. ofiara śmiertelna w wypadkach drogowych to pieszy, który poniósł śmierć z własnej winy. Błędy jakie popełniali piesi to : nieostrożne wejście na jezdnię przed jadący pojazd – 227 wypadków, 27 zabitych, 207 rannych. nieostrożne wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody – 76 wypadków, 4 zabitych, 72 rannych. przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym – 44 wypadki, 8 zabitych, 36 rannych. wejście na jezdnię przy czerwonym świetle – 40 wypadków, 2 zabitych, 38 rannych. Wśród pieszych, sprawców wypadków drogowych w grupie wiekowej powyżej 60 roku życia odnotowano 16 ofiar co stanowi prawie 30 % wszystkich zabitych pieszych sprawców. 8

„Bezpieczny senior na drodze” Współpraca z Uniwersytetem III Wieku przeprowadzenie serii spotkań o tematyce bezpieczeństwa w ruchu drogowym ze szczególnym uwzględnieniem problemu pieszych tzw. niechronionych uczestników ruchu drogowego najbardziej narażonych na niebezpieczeństwo na drodze. Najwięcej pieszych na drodze ginie w okresie jesienno – zimowym. Mając na uwadze to zagrożenie w miesiącach od X – XII planuje się przeprowadzić serię wykładów (w każdym miesiącu po jednym spotkaniu).

Na 45 minutowym spotkaniu przedstawiona zostanie prezentacja zawierająca: statystykę zdarzeń drogowych z udziałem pieszych w tym osób starszych, zagrożenia związane z ruchem drogowym na jakie narażeni są piesi, błędy jakie najczęściej na drodze popełniają piesi, wskazówki i porady jak bezpiecznie poruszać się po drodze w tym na szeroką skalę zachęcanie do noszenia elementów odblaskowych. W czasie wykładu proponuje się przeprowadzenie rozmów ze słuchaczami, wymiana spostrzeżeń oraz udzielanie odpowiedzi na pytania z zakresu aktualnych przepisów ruchu drogowego. Przekazywanie ulotek „Bezpiecznego Pieszego”. Przekazywanie słuchaczom elementów odblaskowych.

Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie! Koordynatorzy poszczególnych Uniwersytetów III Wieku chęć przystąpienia do projektu, mogą zgłaszać drogą e-mailową na adres wrdkwp@malopolska.policja.gov.pl lub telefonicznie pod nr tel. 12-61-54-175 , 12-61-54-179 lub 12-61-54-192. Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie!