DŹWIĘK KAMERTONY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hałas - niewidzialny wróg
Advertisements

i hałas ultradźwiękowy.
FIZYKA DŹWIĘKU ... zobacz co słyszysz..
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 6
Ruch drgający drgania mechaniczne
Ryszard Gubrynowicz Dwięk w multimediach Ryszard Gubrynowicz Wykład 3.
Efekt Dopplera i jego zastosowania.
ŚWIATŁO.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Jak jest zbudowane? Jak słyszymy?
Drgania.
Fale.
INSTRUMENTY MUZYCZNE. INSTRUMENTY MUZYCZNE wybrane RODZAJE INSTRUMENTÓW AEROFONY CHORDOFONY ELEKTROFONY IDIOFONY.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Fale dźwiękowe.
Fizyka instrumentów muzycznych
Fizyka – Transport Energii w Ruchu Falowym
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Pile
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
CHORDOFONY INSTRUMENTY STRUNOWE mgr inż. Marek Miller.
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
Fizyka – drgania, fale.
Fale dźwiękowe.
1.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: KATOLICKIE GIMNAZJUM IM. ŚW. S. KOSTKI
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Biofizyka Procesów Słyszenia i Widzenia
Temat: Powtórzenie wiadomości o falach
DŹWIĘK JAK POWSTAJE?.
WPŁYW HAŁASU I FAL ELEKTROMAGNETYCZNYCH NA CZŁOWIEKA
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Drgania punktu materialnego
Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu
MATEMATYKA … w muzyce  + +.
Historia Fortepianu Kuba Bronisz IV „a”.
CZYLI HISTORIA O DUCHACH…
Matematyka w muzyce.
Matematyka w muzyce.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM Z FIZYKI
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Daria Olejniczak, Kasia Zarzycka, Szymon Gołda, Paweł Lisiak Kl. 2b
dr inż. Monika Lewandowska
W okół każdego przewodnika, przez który płynie prąd elektryczny, powstaje pole magnetyczne. Zmiana tego pola może spowodować przepływ prądu indukcyjnego,
Dźwięk.
COACH Program COACH umożliwia wykonywanie pomiarów fizycznych, między innymi fal akustycznych. Poza tym pozwala na analizowanie i przetwarzanie (np. rozkład.
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Świat Dźwięków W naszym środowisku dźwięk pełni najrozmaitsze funkcje. Dostarcza przyjemności (szum morza, śpiew ptaków) lub przykrości (hałas). Może.
Zagrożenia wypadkowe i zagrożenia dla zdrowia występujące w zakładzie i podstawowe środki zapobiegawcze.
Instrumenty muzyczne - Gitara
Właściwości dźwięku.
Hałas. Hałas – dźwięk, który w określonym miejscu, czasie jest niepożądany lub szkodliwy dla zdrowia Hałas – wszelkie niepożądane, nieprzyjemne, dokuczliwe,
Podstawy akustyki i obróbka dźwięku
Przygotowała Marta Rajska kl. 3b
YETI NA TROPIE RICHTERA
Czym jest dźwięk ?.
Powtórzenie – drgania i fale sprężyste
D źwięk W tej prezentacji: D owiecie się, jak brzmi definicja dźwięku; P rzyjrzycie się budowie ucha; D owiecie się więcej na temat ruchu drgającego; Z.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Temat: Jak powstaje fala? Rodzaje fal.
Równanie różniczkowe fali liczba falowa długość fali częstość drgań okres drgań Rozwiązanie: Ruch falowy.
SKOK NA MOST struna W JAKI SPOSÓB MOŻNA ZE STRUNY WYDOBYĆ DŹWIĘK?
Fale dźwiękowe. Dźwięk ● Dźwięk to wrażenie słuchowe. Jest ono spowodowane falą akustyczną, która rozchodzi się w ośrodku sprężystym. Mogą to być ciecze,gazy,i.
Fala mechaniczna jest to rozchodzące się w ośrodku zaburzenie wywołane drganiem źródła. Ośrodkiem będziemy nazywać ciało materialne, np. powietrze, woda,
Elementy akustyki Dźwięk – mechaniczna fala podłużna rozchodząca się w cieczach, ciałach stałych i gazach zakres słyszalny 20 Hz – Hz do 20 Hz.
Drgania punktu materialnego Prowadzący: dr Krzysztof Polko
Rezonans to zjawisko wzbudzenie dużych drgań, gdy pobudzenie jest okresowe i ma częstotliwość bliską częstości własnej.
Klasyfikacja instrumentów muzycznych I. Instrumenty strunowe Instrumenty muzyczne, w których źródłem dźwięku jest drgająca struna nazywamy instrumentami.
Zapis prezentacji:

DŹWIĘK KAMERTONY

Co to jest dźwięk? Dźwięk jest falą akustyczna, podłużną, która rozchodzi się w danym ośrodku, zdolna wytworzyć wrażenie słuchowe, które dla człowieka zawarte jest w paśmie miedzy częstotliwościami granicznymi od ok. 16Hz do 20 kHz. W potocznym znaczeniu dźwięk to każde rozpoznawalne przez człowieka pojedyncze wrażenie słuchowe.

Rezonans akustyczny Zjawisko wzmocnienia drgań akustycznych powstałych na strunach, membranach, słupach powietrza, jeżeli częstości drgań wymuszonych zbliża się do częstości drgań własnych układu. Rezonans akustyczny wykorzystuje się w pudłach rezonansowych instrumentów muzycznych, dzięki czemu lepiej słyszymy brzmienie instrumentu.

Kamertony Cel: Ukazanie rezonansu za pomocą kamertonów. Pomoce: dwa kamertony, młoteczek Czynności: Ustawiamy kamertony otwartymi częściami do siebie. Następnie młoteczkiem uderzamy w jeden kamerton. Czekamy chwile, po czym odsuwamy kamerton uderzany. Wynik: Dźwięk jest słyszalny na drugim kamertonie.

Wnioski: Zachodi tu rezonans akustyczny Wnioski: Zachodi tu rezonans akustyczny. Pierwszy kamerton przekazuje drgania drugiemu, po czym ten drugi zaczyna drgać, wydając dźwięk.

Ping – pong i kamertony Cel: Ukazanie rezonansu za pomocą kamertonów. Pomoce: dwa kamertony, młoteczek, ping – pong, statyw, nitka Czynności: Ustawiamy ping - ponga, tak aby dotykał jednego z kamertonów. Drugi kamerton ustawiamy pustym wnętrzem do drugiego. Uderzamy w drugi kamerton. Wynik: Widać jak ping - pong zaczął drgać.

Wnioski: Zachodzi tu rezonans akustyczny Wnioski: Zachodzi tu rezonans akustyczny. Kamerton uderzony przekazał pierwszemu drgania, po czym ping – pong przejął te drgania od pierwszego i zaczął się poruszać.

Brzdęk! Cel: Pokazanie wpływu długości drgającego przedmiotu na dźwięk przezeń wydawany. Pomoce: linijka Czynności: Połóż linijkę na stole, zostawiając jej część (20cm) poza stołem. Przyciśnij dłonią część linijki leżącą na stole. Drugą ręką naciśnij wystający kawałek linijki i puść go. Podczas gdy linijka drga, szybko wsuwaj ją na stół. Wsłuchaj się w dźwięk wydawany przez linijkę. Wynik: Wydawany dźwięk staje się coraz wyższy, w miarę jak zmniejsza się długość części linijki wystającej poza stół.

Wnioski: Dźwięk wytwarzany jest przez drgające przedmioty Wnioski: Dźwięk wytwarzany jest przez drgające przedmioty. Jest on tym wyższy, im częstsze są te drgania. Skracanie drgającej linijki powoduje, że porusza się ona coraz szybciej, wykonując coraz częstsze drgania. Dlatego też dźwięk stawał się coraz wyższy.

Marta Wieczorek Katarzyna Zając DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Marta Wieczorek Katarzyna Zając