Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Advertisements

Znaki informacyjne.
Znaki drogowe informacyjne i nakazu
Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Polacy i ich poczucie bezpieczeństwa. Przestępczość na Podkarpaciu
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Prezentacja – Daria Staś
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
Prędkość i hamowanie.
Stan bezpieczeństwa na drogach woj. podlaskiego w I półroczu 2009r. KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BIAŁYMSTOKU 15 – 003 Białystok, ul. H. Sienkiewicza 65,
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Wypadki drogowe z udziałem motocyklistów
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Jak moje miasto jeździ z głową !
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY MOTOROWEREM
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY ROWEREM
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
Stop piratom drogowym ! Kierowco przejrzyj na oczy !
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Główne grzechy kierowców
Wypadki drogowe.
Znaki drogowe!.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Wypadek Drogowy.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
WYMIJANIE, OMIJANIE I WYPRZEDZANIE.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
5.Samochód osobowy był o 100m za ciężarowym. Po 20s ruchu znalazł się w tej samej odległości, ale przed ciężarowym. Jaka była prędkość względna obu pojazdów?
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
DEFINICJA WYPADKU DROGOWEGO WYPADKIEM DROGOWYM JEST KAŻDE ZDARZENIE NA DRODZE PUBLICZNEJ DOTYKAJĄCE UCZESTNIKA RUCHU DROGOWEGO, Z KTÓREGO TO ZDARZENIA.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Bydgoszcz,
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
ZASADY PIERWSZEŃSTWA PRZEJAZDU NA SZKRYŻOWANIACH
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Zapis prezentacji:

Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska anna.zielinska@its.waw.pl OKRĄGŁY STÓŁ TRANSPORTU DROGOWEGO Wypadki z udziałem samochodów ciężarowych w Polsce w latach 2001-2006 Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska anna.zielinska@its.waw.pl

WYPADKI Z UDZIAŁEM SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH W POLSCE Rok wypadki z udziałem sam.ciężarowych zabici w wypadkach z udziałem sam. ciężarowych ranni w wypadkach z udziałem sam. ciężarowych Liczba samochodów ciężarowych* w tys. Ciężkość wypadków ogółem(zabici na 100 wypadków) Ciężkość wypadków sam. ciężarowych (zabici na 100 wypadków) liczba % ogółu % ogółu poj. 2001 8436 16% 1489 27% 11197 1981 13% 10 18 2002 8124 15% 1523 26% 10476 2164 11 19 2003 8311 1527 10701 17% 2315 14% 2004 8490 1551 11049 2392 2005 7660 1479 9974 2306 2006 7314 1408 9403 2393 06/05 -5%   -6% 4%

2006 rok 7340 wypadków z udziałem sam. ciężarowych (16%) Spadek o 5% (dla ogółu wypadków o 2,5%) Zginęło 1408 osób (27%) Spadek o 5% (dla ogółu wypadków o 3,7%) 9403 osób zostało rannych (16%) Spadek o 6% (dla ogółu wypadków o 3,4%)

ZABICI W WYPADKACH Z UDZIAŁEM SAM. CIĘŻAROWYCH W 2006 roku 1408 osób 236 kierowców i pasażerów sam. ciężarowych 683 kierowców i pasażerów sam. osobowych (28%) 309 pieszych (17%) 155 rowerzystów, motocyklistów, motorowerzystów (21%) 25 innych

KIEROWCY SAM. CIĘŻAROWYCH UCZESTNICZĄCY W WYPADKACH DROGOWYCH POPEŁNIAJĄ ZNACZNIE MNIEJ BŁĘDÓW NIŻ POZOSTALI KIEROWCY: • rzadziej niż inni kierowcy: nie dostosowywali prędkości do warunków w ruchu (14% przy 16% ogółem) nie udzielali pierwszeństwa przejazdu (10% przy 13% ogółem) nieprawidłowo przejeżdżali przejścia dla pieszych (3% przy 5% ogółem) prowadzili samochód będąc pod wpływem alkoholu (2% przy 6% ogółu) • częściej niż inni kierowcy: nieprawidłowo wyprzedzali, omijali, wymijali (7% przy 6% ogółem) nie zachowali bezpiecznej odległości od pojazdu (5% przy 2% ogółem) byli zmęczeni lub zasnęli podczas jazdy (1,2% przy 0,6% ogółem)

LOKALIZACJA WYPADKÓW Z SAM. CIĘŻAROWYMI 45% WYPADKÓW Z UDZIAŁEM SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH WYDARZYŁO SIĘ NA DROGACH KRAJOWYCH, KTÓRE STANOWIĄ 7% CAŁEJ SIECI DROGOWEJ A SAMOCHODY CIĘŻAROWE TO 19% RUCHU NA DROGACH KRAJOWYCH. WYPADKACH TYCH ZGINĘŁO 65% OFIAR ŚMIERTELNYCH TYCH WYPADKÓW WYPADKACH SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH NA DROGACH KRAJOWYCH SĄ WYJĄTKOWO CIĘŻKIE NA KAŻDE 100 WYPADKÓW GINIE 30 OSÓB A POZA OBSZARAMI ZABUDOWANYMI 38 OSÓB BARDZO CIĘŻKIE SĄ TAKŻE WYPADKI SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH NA AUTOSTRADACH, DROGACH EKSPRESOWYCH I DWUJEZDNIOWYCH (28 zabitych na 100 wypadków)

WNIOSKI WYPADKI Z UDZIAŁEM SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH SĄ ZNACZNIE CIĘŻSZE W SKUTKACH SZCZEGÓLNIE DUŻE ZAGROŻENIE WYPADKAMI Z UDZIAŁEM SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH WYSTĘPUJE NA DROGACH KRAJOWYCH, CO TYLKO W CZĘŚCI MOŻNA WYTŁUMACZYĆ ICH DUŻYM UDZIAŁEM W RUCHU NA NAJLEPSZYCH DROGACH (AUTOSTRADY I DROGI DWUJEZDNIOWE) SKUTKI WYPADKÓW SĄ RÓWNIEŻ BARDZO CIĘŻKIE JAK NA ZWYKŁYCH DROGACH CZYLI WARUNKI RUCHU NIE MAJĄ DECYDUJĄCEGO WPŁYWU NA ZAGROŻENIE OBCIĄŻANIE ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ZA WYPADKI KIEROWCÓW SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH JEST NIE CAŁKIEM UZASADNIONE, JAKO ŻE POPEŁNIAJĄ ONI MNIEJ BŁĘDÓW NIŻ INNI KIEROWCY, A BŁĘDY KTÓRE POPEŁNIAJĄ SĄ CZĘSTO ZWIĄZANE Z OGRANICZONĄ WIDOCZNOŚCIĄ Z KABINY KIEROWCY O CZYM SZCZEGÓLNIE POWINNI PAMIĘTAĆ POZOSTALI UCZESTNICY RUCHU DROGOWEGO