Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
Advertisements

AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Agresja i przemoc wśród uczniów
Hasło promujące życie bez agresji.
Drogi Rodzicu! Nie myśl, że Ciebie to nie dotyczy….
Opracowała: mgr Agnieszka Szymańska - Gunia pedagog szkolny
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Obcy na ulicy i w sieci.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Wpływ rozwodu rodziców na psychikę dziecka.
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA.
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
PRZEMOC W RODZINIE…… to sytuacja ,w której ktoś wykorzystuje to, że ma przewagę nad Tobą - jest silniejszy, starszy i ważniejszy a Ty czujesz.
13. Kontrolowanie agresji
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Zachowaj bezpieczeństwo w klasie
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
Nie rób drugiemu, co tobie nie mi ł o. Co znaczy przys ł owie : Nie rób drugiemu Nie rób drugiemu co tobie nie mi ł o? co tobie nie mi ł o?
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Agresja „Człowiek stosujący przemoc jest większym niewolnikiem od tego, który cierpi z jej powodu” Lew Tołstoj.
Zamiast ucieczki. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - polska fundacja mająca status organizacja pożytku publicznego, zajmująca się problemem.
Przemoc i agresja rówieśnicza
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Zachowania niepożądane
Sposoby radzenia sobie przez rodziców i nauczycieli
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Praca z dzieckiem agresywnym
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Przemoc i agresja wśród dzieci
Zasady bezpiecznego Internetu
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
przypadku prześladowania
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli. Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych.
wśród młodzieży gimnazjalnej
JAK RADZIĆ SOBIE Z EMOCJAMI?
PRZEMOC W SZKOLE PRZESTĘPSTWA NA TLE PRZEMOCY JAKO SZCZEGÓLNE ZAGROŻENIA DLA SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ KP Skwierzyna.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Agresji i przemocy mówię
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
PROCEDURA POMOCY DZIECKU KRZYWDZONEMU. RODZAJE PRZEMOCY Przemoc fizyczna - naruszenie nietykalności fizycznej - szarpanie, kopanie, popychanie, krępowanie.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Czym jest agresja i przemoc?
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
KINGA REJ V G.
PRZEMOC I AGRESJA.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
PRZEMOC I AGRESJA.
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
„Bezpieczny uczeń” cykl szkoleń zorganizowanych przez Policealną szkołę ochroniarzy i detektywów Ochicara oraz ROM-E Metis w Katowicach Magdalena Lipiak.
Zapis prezentacji:

Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie Przemoc wśród uczniów Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie

mgr Joanna Szczepaniak Szkoła Podstawowa Nr 5 im. I Armii Wojska Polskiego ul. Sadowa 5/7, 95-050 Konstantynów Łódzki autorzy: mgr Mariola Karpińska mgr Joanna Szczepaniak

Cele spotkania: Rodzice: Znają przyczyny agresywnego zachowania się dziecka. Potrafią wymienić i omówić rodzaje przemocy Wiedzą co to jest zachowanie agresywne Wiedzą co pomaga, a co przeszkadza w kontaktach z innymi ludźmi Potrafią rozmawiać ze swoim dzieckiem i słuchać go.

Ćwiczenie edukacyjne „DŁOŃ”.

Przyczyny agresywnego zachowania. Teorie. Tendencja wrodzona. Reakcja na frustrację – nabyta. Zachowanie wyuczone – rezultat norm społecznych, nagród, kar, modeli zachowań, z którymi zetknął się uczeń.

Rodzaje przemocy i agresji fizycznej. kopanie molestowanie gryzienie ciągnięcie za włosy Co boli ciało? popychanie szturchanie duszenie rozbój używanie broni bicie

Rodzaje przemocy psychicznej. przezywanie kłótnie wyśmiewanie wyłudzanie molestowanie Co boli duszę? łamanie norm społecznych i prawnych popychanie wandalizm poniżanie zastraszanie zawstydzanie grozić komuś grozić sobie

Cechy charakterystyczne ofiar agresji: sińce, zadrapania podarte ubrania, zniszczone podręczniki są odizolowane od środowiska rówieśników boją się uczęszczać do szkoły do i ze szkoły idą dłuższą drogą bez uzasadnienia mają kłopoty ze snem, koszmary senne obniżają się ich wyniki w nauce sprawiają wrażenie nieszczęśliwych, zdesperowanych zdarzają się zmiany nastroju, napady złości, poirytowanie proszą rodziców o pieniądze lub kradną płaczliwość

Co sprzyja agresji? Słowa utrudniające komunikację. (Np.: „Kiedy wreszcie zaczniesz słuchać?” „Ile razy mówiono Ci?” „A Twoja mama to…” „A jak byłem w Twoim wieku to…”) Słowa ironiczne i zniechęcające. (Np.: „Nie wysilaj się tak.” „Jak patrzę na Ciebie to płakać mi się chce”)

Co sprzyja agresji? Słowa poniżające, komentujące, uwagi (Np.: „Ale jesteś głupi.” „Skąd masz te ohydne buty?”) Brak reakcji na pozytywne zachowanie dziecka ze strony dorosłych i rówieśników. Ograniczenie możliwości ruchu – dłuższe przesiadywanie w jednym miejscu (Np.: telewizor, komputer)

Co osłabia agresję? Likwidowanie barier komunikacyjnych poprzez zachęcanie dziecka do rozmowy. (Np.: „Co u Ciebie?” „Słucham Cię.” „Ciekawie mówisz.”) Poświęcanie uwagi i uważne słuchanie. Kontakt wzrokowy – na poziomie dziecka. Okazywanie pozytywnych uczuć. Mobilizowanie do samodzielnej pracy i samokontroli. Konsekwencja.

Jak stłumić gniew? Co zrobić, aby nie wybuchła? Wybucha nagle i powoduje duże straty.

Jak stłumić gniew? Jak się przed nią uchronić? Nie wiadomo kiedy, gdzie i w kogo trafi. Może trafić w Ciebie i w Twoich bliskich.

Jak stłumić gniew? Jak go ugasić? Z małej iskry duży pożar.

Jak stłumić gniew? Co zrobić, aby się nie rozprzestrzenił? Stłumiony lekko się tli.