EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOT Edukacja medialna/koło dziennikarskie Tytuł lekcjiee Cyberprzemoc Czas trwania lekcji 45 minut Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać Umiejętność krytycznego myślenia Radzenie sobie ze stresem Empatia SamoświadomośćZapobieganie sytuacjom problemowym
Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć Uczeń rozumie pojęcia: anonimowość, wolność słowa, cyberprzemoc. Wie jak radzić sobie w sytuacjach problemowych Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów KształtująceUczniowie odpowiadają na pytania w ankiecie i przechodzą do kolejnego etapu materiału filmowego [źródło
Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom Profilowanie - materiały z warsztatów IdentifEYE; profilowanie, anonimowość, język internetu, wolność słowa, cyberprzemoc, hejty Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zronić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). Przygotowanie tablicy multimedialnej, przygotowanie kartek [zielonych i różowych], zapisywanie na tablicy ciekawych wypowiedzi uczniów (np. dlaczego ich zdaniem dochodzi do agresji w internecie)
Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Posługują się nowym narzędziem – zielonymi i różowymi kartkami, dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z agresją online (np. na facebooku) Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. Tablica multimedialna, tablica, szkolna, mazaki, zielone i różowe kartki
(jak było w klasie) ZDJĘCIE
(mój wybór) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH ZAZNACZYĆ JAKIE DOBRE PRAKTYKI BYŁY WYBIERANE PRZEZ CIEBIE Np.USUŃ NIEWYKORZYSTANE, POZOSTAW WYBRANE;
(mój) WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy I przyznawać się do nich Niech zrozumieją wpływ zaufania Niech doświadczą ważność charakteru I kompetencji podczas budowania I podtrzymywania zaufania Niech doświadczą wartość etyki w budowaniu I podtrzymywaniu zaufania Zapewnić uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Przeprowadzanie dialogu – Zyskiwanie wspólnego zrozumienia – Zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów – Być w stanie uczyć się i reagować na nowe sytuacje
(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA 1.TEMPO LEKCJI (UCZEŃ POKAŻE CZERWONY KOLOR, GDY NIE ROZUMIE NAUCZYCIELA, NAUCZYCIEL PROSI INNEGO UCZNIA, ABY WYJAŚNIŁ)
(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): Dialog (rozmowy indywidualne i grupowe - społeczności) Stawianie wymagań i dawaniu wsparcia Budowanie klimatu grupy, atmosfery…
(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Proszę wpisz tu z listy „DOBRYCH PRAKTYK Nr IV” Obszar: Zarządzanie i dzielenie się informacjami Narzędzie: Fundacja Dzieci Niczyje Url:
(moje) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH OCENIAĆ SWOJE WYBRANE I STOSOWANE DOBRE PRAKTYKI – JAK POMAGAŁY/ PRZEZKADZAŁY OSIĄGNAĆ CEL PLANU LEKCJI, KTÓRY WYBIERAŁEŚ?
AUTO-EWALUACJA – (mój) TEMAT Temat wpisał się doskonale w potrzeby młodzieży gimnazjalnej [co drugi uczeń doświadczył kiedyś agresji w sieci; byli też tacy, którzy nie wiedzieli, że byli ofiarami przemocy]
AUTO-EWALUACJA – (moja) DYDAKTYKA Zastosowałam nową metodę dydaktyczną [zielone i różowe kartki]. Okazała się ona skuteczna przez 20 minut trwania lekcji. Po tym czasie zarówno nauczyciel, jak i uczniowie zapomnieli o niej[podnoszenie rąk do góry]
AUTO-EWALUACJA – (moja) PROFILAKTYKA Uczniowie otrzymali informację, w jaki sposób powinni bronić się przed cyberprzemocą. Poznali organizacje oraz numery telefonów, mogące pomóc im w rozwiązywaniu problemów
AUTO-EWALUACJA – (moja) TECHNOLOGIA Tablica multimedialna, z której korzystałam, jest narzędziem na którym pracuję od kilku lat.
Autorka planu lekcji Milena Misztal 9 października 2014 r.
Refleksje, uwagi Warto podzielić się z uczniem swoją historią.
POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: