PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA
Advertisements

Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Wszystkie zwierzęta mają prawo żyć!
Drogi Rodzicu! Nie myśl, że Ciebie to nie dotyczy….
Nadużywanie alkoholu Przemysław Kowalik.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
OBCHODY DNIA PRAW CZŁOWIEKA
Konwencja Praw Dziecka
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
Nie jesteś samotną wyspą
WOLNOŚĆ OD ALKOHOLU.
PRAWA UCZNIA.
Prawa dziecka.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
PRAWA DZIECKA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Jakie prawa mają dzieci?
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
Prawa dziecka.
Konwencja Praw Dziecka
Rodzina - Źródłem życia, szacunku I miłości.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Prawa Dziecka.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Małe dziecko w systemie edukacji
„Świadome macierzyństwo” Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika w Porębie.
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
Jakie prawa mają dzieci?
Prawo Rodzinne w praktyce szkolnej
Godność ucznia a postawa nauczyciela
Zmiana imienia i nazwiska
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Prawa dziecka Prezentacja na podstawie książki „Twoje Prawa” opracowanej przez UNICEF Anna Rak.
Konwencja Praw Dziecka
P R E Z E N T U J Ą : B A R T O S Z B E Ś K A M A K S Y M I L I A N D A L E C K I M A T E U S Z L E W A N D O W S K I Z K L A S Y I I A P R A W A D Z.
20 listopada Ogólnopolskim Dniem Praw Dziecka
PRAWA dziecka.
Prawa człowieka, prawa dziecka.
Konwencja Praw Dziecka
20 Listopada -Powszechny Dzień Dziecka (Dzień Praw Dziecka) -pod egidą ONZ. Zgromadzenie Ogólne ONZ zaleciło wszystkim państwom organizowanie obchodów.
Konwencja Praw Dziecka. Co to jest ? Konwencja Praw Dziecka, dokument uchwalony przez Zgromadzenie ogólne ONZ w Dotyczy osób, które nie ukończyły.
KONWENCJA PRAW DZIECKA. Konwencja o prawach dziecka to: ● przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r międzynarodowa konwencja obowiązująca.
Prawa dziecka.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Poznaj swoje prawa – Prawa dziecka
O ochronie danych osobowych
Promowanie praw dzieci
Jakie prawa mają dzieci?
Ochrona danych osobowych
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
Prawa dziecka.
II Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
Jakie prawa mają dzieci?
Jakie prawa mają dzieci?
Zapis prezentacji:

PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)

1 Prawo do wyrażania własnych poglądów i występowania w sprawach dziecka dotyczących, w postępowaniu administracyjnym i sądowym

WYJAŚNIENIE Według mnie każde dziecko ma prawo do swobody myślenia i wyrażania własnych poglądów. Należy wysłuchać argumentów i sposobu myślenia każdego bez względu na wiek. Nie należy nikomu narzucać swojego sposobu myślenia. Oczywiste jest, że każdy ma swój sposób spostrzegania wielu spraw i nie powinniśmy negować kogoś o odmiennych poglądach a tym bardziej narzucać mu swoich. W takich sytuacjach każdy powinien być wysłuchany. Często słyszymy jako nastolatki, że my nic nie wiemy, nie rozumiemy bo jesteśmy młodzi. Uważam, że mimo młodego wieku i braku doświadczenia potrafimy myśleć i mieć swoje poglądy, które powinny być brane pod uwagę tak samo jak poglądy dorosłych. Wiadomo, że my nie będziemy myśleć tak jak dorośli a dorośli tak jak my. Przykładem może być fakt, że pisanie testów kompetencji, czy innych egzaminów powinny być brane pod uwagę zdanie tych, co je pisali , co by w nich zmienili. Takie spostrzeżenia i poglądy powinny być brane pod uwagę. Przedstawiciele administracyjno – sądowi mają obowiązek wysłuchać dziecko w sprawach, które go dotyczą.

2 Prawo do wychowywania w rodzinie i kontaktów z rodzicami w przypadku rozłączenia z nimi.

WYJAŚNIENIE Biorąc pod uwagę dobro dzieci w sytuacji, w której zostały one rozłączone od rodziców. Państwo powinno umożliwić dziecku jak najczęstszy i najbliższy kontakt z rodzicami, gdyż więź w rodzinie powinna być zachowana. Państwo powinno zapewnić dziecku możliwość do wychowywania w rodzinie. Jeżeli rodzice nie mają środków do utrzymania dziecka, a dziecko jest z nimi związane emocjonalnie państwo powinno zapewnić potrzebne środki do normalnego funkcjonowania rodziny i dziecka. Umożliwić doraźną pomoc finansową czy pomoc w znalezieniu pracy. W przypadku, kiedy rodzice nie spełniają swojej funkcji, np: są alkoholikami a dziecko nie ma więzi z rodzicami, państwo powinno zapewnić dziecku rodzinę zastępczą, która odpowiednio się nim zajmie. Każdy ma prawo do wychowania w rodzinie nie zawsze biologicznej.

3 Prawo do wolności od przemocy psychicznej lub fizycznej.

WYJAŚNIENIE Każdy człowiek powinien mieć prawo do wolności fizycznej i psychicznej, nikt nie ma prawa do znęcania się w jakikolwiek sposób na drugiej osobie. Nie można wyzyskiwać człowieka, stosować wszelkiego rodzaju nadużyć seksualnych i okrucieństwa. Nie wolno bić dziecka, stosować na nim kar cielesnych jak i kar psychicznych. Zastraszanie czy szantażowanie dziecka jest niedopuszczalne. Wykorzystywanie seksualne dzieci wpływa na ich psychikę do końca życia. Według mnie każde dziecko powinno mieć takie samo prawo jak dorośli, którzy we wszystkich przypadkach wyżej wymienionych mogą iść do sądu i domagać się ukarania winnych. Tak samo dziecko powinno mieć zapewnioną nietykalność fizyczną i psychiczną.

4 Prawo do nie rekrutowania do wojska poniżej 15 roku życia

WYJAŚNIENIE Uważam, że dzieci poniżej 15 roku życia nie powinny być poddawane rekrutacji wojskowej, nawet jeśli by wyraziły swoją zgodę. Udział w jakichkolwiek działaniach zbrojnych jest niedopuszczalna dla dzieci. Wymaga to dużej odpowiedzialności i dojrzałości psychicznej. W każdym innym przypadku może okazać się to tragiczne zarówno dla zdrowia fizycznego jak i psychicznego.

ŹRÓDŁA INFORMACJI www.ekoludek – prawa dziecka.pl www.Google.pl www.unicef.pl

Prezentację przygotowały: Aleksandra Suszczyńska Bogna Ochońska Wiktoria Mróz Aleksandra Ochońska