Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu Centre Consulaire de Formation Professionnelle/ CECOF/ de LAin w Amberieu en Bugey CEDEX Euro Train.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urząd Pracy m.st. Warszawy
Advertisements

dr Dominika Walczak Instytut Badań Edukacyjnych
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
w Zespole Szkół Gospodarczych w Rzeszowie im. Mikołąja Spytka Ligęzy
Zespół Szkół Gospodarczych im. M.Spytka Ligęzy w Rzeszowie
Program Leonardo da Vinci
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Publiczna Policealna Szkoła Nowoczesnych Technologii dla Dorosłych w Łodzi ŁÓDZKIE Urząd Marszałkowski w Łodzi.
Kształcenie zawodowe a kadra pedagogiczna
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
1 Sytuacja na małopolskim rynku pracy w kontekście dostosowania kompetencji mieszkańców do potrzeb pracodawców Kierunki rozwoju kształcenia i wychowania.
Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w powiecie radziejowskim – raport powiatowy za I półrocze 2010 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
Technik architektury krajobrazu
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
Podstawy prawne polityki rynku pracy
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Dynamika zmian istniejących na rynku pracy zawodów jest ściśle związana z tendencjami społeczno-gospodarczymi Europy i świata. Co kilka miesięcy pojawiają.
Gostynińskie Centrum Edukacyjne
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Animus” Kwiecień 2013.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
KLASA WIELOZAWODOWA. Wybierz zawód i kształć się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami!
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
NAUKA W RZEMIOŚLE – DOBRY WYBÓR. CZYM JEST RZEMIOSŁO  Rzemiosło to zawodowe wykonywanie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną z udziałem kwalifikowanej.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Edukacja a zmieniająca się koniunktura na współczesnym rynku pracy Jak zapewnić efektywność programów stypendialnych? Paweł Pawłowski Wojewódzki Urząd.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Diagnozowanie zapotrzebowania uczniów klas trzecich gimnazjum na informacje edukacyjne i zawodowe wyniki badania ankietowego Międzyszkolny Ośrodek Wspierania.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Między tablicą a smartphone”-
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Staże europejskie drogą do sukcesu
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
V Konferencja z cyklu „Łączy nas szkolnictwo zawodowe”
Zapis prezentacji:

Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu Centre Consulaire de Formation Professionnelle/ CECOF/ de LAin w Amberieu en Bugey CEDEX Euro Train Reinickendorf /Berlin

Mój partner – informacje o szkole, bazie dydaktycznej, funkcjonowaniu i prowadzeniu, rozwiązaniach organizacyjnych, logistycznych – ich wpływ na efektywność nauczania i kreowania aktywnych postaw młodych ludzi Rynek pracy i jego oczekiwania w wybranym kraju organizacji przyjmującej. Działania aktywne – formy inicjowania aktywności młodzieży.

Dydaktyka – jak to działa? Wiodące metody pracy z młodzieżą o różnych potrzebach edukacyjno – wychowawczych. Dominujące sposoby organizacji lekcji oraz środki wykorzystywane w dydaktyce Współpraca szkoły z zakładami pracy i odpowiedź na pytanie: Absolwent z pracą – jak tego dokonać

BERLIN (Euro Train Reinickendorf) 7 zawodów (kucharz, kelner, sprzedawca, mechanik urządzeń, stolarz, magazynier, malarz/ lakiernik) Szkoła finansowana z budżetu Państwa oraz Regionalnego Urzędu Pracy Kształcenie w systemie dualnym (szkoła wspomaga kształcenie od strony praktycznej) FRANCJA (Centre Consulaire de Formation Professionnelle) 6 zawodów (kucharz,ciastkarz, mechanik samochodowy, rzeźnik, stolarz, florecista ) Kształcenie w systemie dualnym SŁOWACJA (Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu)

BERLIN (Euro Train Reinickendorf) Rynek pracy czeka na pracowników wykwalifikowanych. Tak aby od razu po przyjęciu mogli sprostać potrzebom wynikającym z powierzonych im zadań Bardzo dobra znajomość języków obcych Radzenie sobie w trudnych, stresujących (niestendardowych) sytuacjach Pracodawcy cenią zdyscyplinowanych, kreatywnych fachowców FRANCJA (Centre Consulaire de Formation Professionnelle) Rynek pracy czeka na pracowników wykwalifikowanych. Tak aby od razu po przyjęciu mogli sprostać potrzebom wynikającym z powierzonych im zadań Radzenie sobie w trudnych, stresujących (niestendardowych) sytuacjach SŁOWACJA (Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu) Rynek oczekuje na pracowników wykwalifikowanych, potrafiących obsługiwać nowoczesne urządzenia. Pracodawca oczekuje znajomości języków obcych.

BERLIN (Euro Train Reinickendorf) Realizacja projektów zaliczeniowych Praca pod nadzorem najlepszych specjalistów System wynagrodzeń finansowych Możliwość pracy w przyszłym miejscu zatrudnienia Poszukiwanie miejsca do odbycia części praktycznej nauki zmusza do poznania rynku pracy i reguł na nim panujących FRANCJA (Centre Consulaire de Formation Professionnelle) Realizacja projektów zaliczeniowych Praca pod nadzorem najlepszych specjalistów SŁOWACJA (Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu) Nauka w szkole pod nadzorem bardzo dobrze przygotowanych nauczycieli teoretyków a na zajęciach praktycznych pod nadzorem Mistrzów zawodu Realizacja projektów zaliczeniowych Praca pod nadzorem najlepszych specjalistów System wynagrodzeń finansowych Możliwość pracy w przyszłym miejscu zatrudnienia Poszukiwanie miejsca do odbycia części praktycznej nauki zmusza do poznania rynku pracy i reguł na nim panujących

BERLIN (Euro Train Reinickendorf) Realizacja projektów zaliczeniowych Praca pod nadzorem najlepszych specjalistów System wynagrodzeń finansowych Możliwość pracy w przyszłym miejscu zatrudnienia Poszukiwanie miejsca do odbycia części praktycznej nauki zmusza do poznania rynku pracy i reguł na nim panujących FRANCJA (Centre Consulaire de Formation Professionnelle) Realizacja projektów zaliczeniowych Praca pod nadzorem najlepszych specjalistów SŁOWACJA (Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu) Nauka w szkole pod nadzorem bardzo dobrze przygotowanych nauczycieli teoretyków a na zajęciach praktycznych pod nadzorem Mistrzów zawodu Realizacja projektów zaliczeniowych Praca pod nadzorem najlepszych specjalistów System wynagrodzeń finansowych Możliwość pracy w przyszłym miejscu zatrudnienia Poszukiwanie miejsca do odbycia części praktycznej nauki zmusza do poznania rynku pracy i reguł na nim panujących

BERLIN (Euro Train Reinickendorf) Realizacja projektów zaliczeniowych Praca pod nadzorem najlepszych specjalistów System wynagrodzeń finansowych Możliwość pracy w przyszłym miejscu zatrudnienia Poszukiwanie miejsca do odbycia części praktycznej nauki zmusza do poznania rynku pracy i reguł na nim panujących FRANCJA (Centre Consulaire de Formation Professionnelle) Realizacja projektów zaliczeniowych Praca pod nadzorem najlepszych specjalistów SŁOWACJA (Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu) Nauka w szkole pod nadzorem bardzo dobrze przygotowanych nauczycieli teoretyków a na zajęciach praktycznych pod nadzorem Mistrzów zawodu Realizacja projektów zaliczeniowych Praca pod nadzorem najlepszych specjalistów System wynagrodzeń finansowych Możliwość pracy w przyszłym miejscu zatrudnienia Poszukiwanie miejsca do odbycia części praktycznej nauki zmusza do poznania rynku pracy i reguł na nim panujących

Dualny system kształcenia 4 dni w zakładzie pracy1 dzień w szkole zawodowej

Zajęcia w osobowych grupach Realna praca w uczniem słabym i zdolnym Nauczyciel posiada własny program nauczania dostosowany do zapotrzebowania rynku pracy

Wynagrodzenie dla ucznia za pracę w systemie dualnym

Dyscyplina i porządek Wymierne, realnie dotkliwe kary dla ucznia za łamanie regulaminu Zmniejszenie wynagrodzenia miesięcznego ucznia (lub całkowita utrata)

Rynek pracy czynnie zaangażowany w proces kształcenia przyszłych kadr Reagowanie instytucji zajmujących się rynkiem pracy na aktualne zapotrzebowanie Stały monitoring efektów kształcenia (NIEMCY)