O szkole i fundacji BGŻ Jeżdżę z głową Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich znalazło się pośród 100 szkół w Polsce, które.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
II edycja Małopolskiego Konkursu
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Fundacja BGŻ, od lat zaangażowana w działania edukacyjne kierowane do młodzieży z mniejszych miejscowości, uruchomiła ogólnopolski program edukacyjny.
OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ
Gimnazjum nr 9 w Gorzowie Wlkp.
Skuter. Bęczarka to mała miejscowość położona w województwie małopolskim, powiecie myślenickim i Gminie Myślenice. Choć jest niewielkiej powierzchni,
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
WYNIKI ANKIETY BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO MIESZKAŃCÓW POWIATU KŁODZKIEGO motto: „Pomagając Policji – pomagasz innym i sobie”
Jak moje miasto jeździ z głową !
Jak moje miasto je ź dzi z głow ą ?. PLAN 1.Wstęp 2.O programie a)Ankiety b)Deklaracje 3.Podsumowanie 4.Koniec.
Gimnazjum nr 4 im. Książąt Mazowieckich w Ciechanowie
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
jest zapewnienie bezpieczeństwa
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
Sprawozdanie z działalności Straży Miejskiej w Łęcznej za rok 2013
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
„Jak moje miasto jeździ z głową ?” Grupa III KL. II c.
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
JEŻDŻĘ Z GŁOWĄ.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ?. KKKKKJHDFRD Nasza szkoła Gimnazjum nr 3 im. Unii Europejskiej w Sieradzu, wzięła udział w programie edukacyjnym „Jeżdżę.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Październik-grudzień 2015 r. Rządowy program „Bezpieczna i przyjazna szkoła ” Uczeń w sieci program podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w Internecie szkołach.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Jak moje miasto jeździ bezpiecznie?. Komentarz:  Nie są zagrożeniem dla przechodni ó w.  Mogą jechać po chodniku.
BEZPIECZNA DROGA DZIAŁANIAREALIZOWANEW PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 15 W RADOMIU W ROKU 2015.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
Ocena efektów funkcjonowania mobilnego miasteczka ruchu drogowego oraz informacja o sieci miasteczek stacjonarnych przedstawiona przez WORD w Rzeszowie.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
Ocena efektów funkcjonowania mobilnego miasteczka ruchu drogowego oraz informacja o sieci miasteczek stacjonarnych przedstawiona przez WORD w Rzeszowie.
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
XI edycja programu Trzymaj Formę!
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawdź ile zapamiętałeś!
Działalność Straży Miejskiej w 2017 r.
Bezpieczeństwo w Dzielnicy Targówek 2017
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Zapis prezentacji:

O szkole i fundacji BGŻ Jeżdżę z głową Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Józefa Wybickiego w Ząbkowicach Śląskich znalazło się pośród 100 szkół w Polsce, które już po raz drugi, uczestniczy w programie Jeżdżę z głową dla świadomych rowerzystów, zmotoryzowanych i pieszych. Do uczestnictwa w Programie, zostały wybrane dwie klasy. Klasa I B- opiekun Stanisław Kurzyp i klasa II C- opiekun Tadeusz Pancerz.

Gimnazjaliści po realizacji 3 godzin zajęć według scenariuszy przekazanych przez organizatora jako eksperci ruchu drogowego rozpoczęli kampanię promującą przedstawione cele programu. W trakcie realizacji programu Jeżdżę z głową byliśmy współorganizatorami Dolnośląskiego Konkursu Jestem bezpieczny w domu, w szkole i na drodze. Korzystając z tak dużej liczby uczestników (99 uczniów), zorganizowaliśmy kampanię promującą nasz Program. Przedstawiliśmy założenia i cele programu oraz rozdaliśmy broszury ze zmianami w przepisach ruchu drogowego dotyczące rowerzystów. Uczniowie realizujący program czynnie uczestniczyli w konkursie, reprezentując naszą szkołę i szczególnie pomagając w przeprowadzeniu jazdy na torze przeszkód.

Młodzi gimnazjaliści sprawdzili swoją wiedzę, dotyczącą przepisów drogowych dla rowerzystów, rozwiązując test edukacyjny. Wyniki testu potwierdziły bardzo dobrą znajomość przepisów i młodzież przystąpiła do przeprowadzania Ankiet Eksperta Ruchu Drogowego wśród ząbkowiczan. Badanie to pozwoli określić rzeczywisty stan wiedzy na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wskaże stopień potrzeb w zakresie zmian sytuacji drogowych w mieście. Statystyki ankiet Zakres: grupa 1 Użytkownicy: wszyscy Grupa wiekowa: wszystkie Płeć: wszystkie Liczba ankiet dla wybranych kryteriów: 25

Poprawne odpowiedzi A, C

Droga nr 8 w Ząbkowicach Śląskich

Ząbkowice Śl. Skrzyżowanie ulic: Kusocińskiego, Staszica, Powstańców Warszawy

Spotkanie z policjantem w Publicznym Gimnazjum nr 1 W ramach realizowanego przez naszą szkołę programu Jeżdżę z głową, w spotkaniu z przedstawicielem Komendy Powiatowej Policji w Ząbkowicach Śląskich uczestniczyli uczniowie klasy II C i I B, którzy są bezpośrednio zaangażowani w projekt. Aspirant Tomasz Myśliński w sposób rzeczowy przedstawił zagrożenia w ruchu i skutki wynikające z niewłaściwych sposobów zachowania się uczestników ruchu drogowego. Funkcjonariusz zwrócił szczególną uwagę na zasady, jakich powinien przestrzegać każdy uczestnik ruchu drogowego. Duże wrażenie na naszych uczniach wywarł film pt. Masz jedno życie. Pan Tomasz omówił też zmiany w przepisach ruchu drogowego dotyczące rowerzystów

Diagnoza stanu obecnego oraz doświadczenia wzorcowych krajów Unii Europejskiej prowadzą do przyjęcia dwóch priorytetów w filarze Bezpieczny człowiek: Priorytet 1 – Kształtowanie bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego, Priorytet 2 –Ochrona uczestników ruchu drogowego. Kształtowanie bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego ma na celu wychowanie świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, respektującego i szanującego prawa innych. Cel ten będzie osiągnięty głównie przez kierunki działań związane z edukacją oraz nadzorem nad ruchem drogowym. Należy podkreślić, że w tym priorytecie nadzór nad zachowaniami uczestników ruchu drogowego ma charakter działań prewencyjnych, czyli zniechęcających do niebezpiecznych zachowań (np. świadomość nieuchronności kary) (tabl. 4.3). Obie kategorie działań mają na celu zmianę zachowań wszystkich uczestników ruchu drogowego. Są to: piesi(w tym dzieci i osoby starsze), kierowcy i pasażerowie pojazdów, rowerzyści, motocykliści i motorowerzyści.

Podstawowymi warunkami powodzenia w realizacji działań związanych z bezpieczeństwem uczestników ruchu drogowego są działania legislacyjne i wsparcie wynikające z badań i wymiany doświadczeń. Działania legislacyjne Nowelizacja aktów prawnych związanych z zagadnieniem kształtowania bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego. W tym: Zapewnienie bezpieczeństwa rowerzystów (w tym wprowadzenie jednolitego systemu edukacji komunikacyjnej w szkołach). Zapewnienie bezpieczeństwa młodych kierowców (poprzez wprowadzenie tzw. okresu próbnego wiążącego się z: zerowym dopuszczalnym poziomem alkoholu w organizmie, obowiązkiem dodatkowego szkolenia praktycznego i teoretycznego, wyższymi sankcjami za wykroczenia drogowe).

Nowelizacja aktów prawnych w zakresie ochrony uczestników ruchu drogowego, w tym: Wzmocnienie ochrony pieszych (m.in. weryfikacja zasad pierwszeństwa na przejściach dla pieszych). Wprowadzenie zerowego dopuszczalnego poziomu alkoholu w organizmie dla zawodowych kierowców oraz obowiązku stosowania urządzeń blokujących rozruch pojazdu przez osoby pod wpływem alkoholu. Badania i wymiana doświadczeń Monitorowanie trendów zmian zachowań pieszych, rowerzystów i motocyklistów oraz wpływu na bezpieczeństwo tych grup uczestników ruchu drogowego (prędkość, pasy, kaski, wjazd na czerwonym świetle). Ocena skuteczności działań i zastosowanych środków w osiąganiu celów związanych z ochroną poszczególnych grup uczestników ruchu drogowego. Budowa systemu zbierania danych o zachowaniach w ruchu drogowym.

Bezpieczeństwo ruchu drogowego na poziomie gmin i miast. W gminach miejskich i wiejskich, odpowiednio delegowana osoba, powinna zajmować się problemem bezpieczeństwa ruchu drogowego na poziomie lokalnym. Taka osoba, powinna współpracować z jednostkami powiatowymi jak i z mieszkańcami. Powinna znać lokalne zagrożenia i potrzeby. Taką osobą może być np. inspektor odpowiedzialny za bezpieczeństwo ruchu drogowego wyznaczony w urzędzie lub też lokalny lider. Dodatkowo możliwe jest stworzenie przy radzie danej gminy odpowiedniej komisji zajmującej się Problemem bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W Ząbkowicach Śląskich dużo osób nie zna przepisów ruchu drogowego i popełnia wiele zasad prawidłowego przemieszczania się po drodze. Mam nadzieje, że dzięki rozprzestrzenianiu programu "Jeżdżę z głową" wiele osób przypomni sobie wszystkie przepisy i będzie poruszać zgodnie z prawidłowymi zasadami poruszania się po drodze.