Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Architektura SAP R/3 Wybrane zagadnienia.
Advertisements

X Ogólnopolska Konferencja Automatyzacja Bibliotek Publicznych Modele współpracy bibliotek publicznych – czy razem możemy więcej, szybciej, lepiej? Warszawa.
Czym jest HotSpot w Hotelu ?
Analiza ryzyka projektu
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
Systemy dla przedsiębiorstw
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Copyright © 2009 Quest Software Quest Access Manager Demonstracja funkcjonalności produktu Quest Polska Proszę nacisnąć Shift-F5 aby rozpocząć pokaz slidów.
Pomiary w inżynierii oprogramowania
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
© SA2 Worldsync 14/01/14 1 Spotkanie Grupy ECR IT/GDSN 25/11/2009.
Typy systemów informacyjnych
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
InfinitERP prezentacja systemu.
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Innowacje organizacyjne w usługach
Dotcom Projektowanie systemów CCTV Projektowanie sieci LAN
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
GRC.
Przeznaczenie produktu Opis funkcjonalności
Quest Software Case klienta Migracja Lotus Notes do Exchange
Microsoft Solution Framework
Czy wdrożenie systemu ERP spełnia pokładane w nim nadzieje.
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Zaprojektowanie i wykonanie prototypowego systemu obiegu dokumentów (workflow) dla Dziekanatu Wydziału z wykorzystaniem narzędzi open-source i cloud computing.
Rynek tłumaczeń i lokalizacji w Polsce, Wrocław marca 2009r. Małgorzata Haas-Tokarska Maksymilian Nawrocki MORAVIA IT.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Dr Karolina Muszyńska Na podst.:
Zarządzanie projektem w czasie restrukturyzacji
Internetowego Biura Rachunkowego
XI FORUM FIRM INFORMATYCZNYCH
Jak robić to efektywnie?
Dni Użytkowników Aplikacji QAD 2013 Trzebieszowice 3-4 października OFERTA DSR 2013&2014.
Service Oriented Architecture
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Ocena projektów inwestycyjnych
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Ergonomia procesów informacyjnych
Wdrożenie Foglight w Urzędzie Dozoru Technicznego
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Wykluczenie cyfrowe.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Architektura Rafał Hryniów. Architektura Wizja projektu systemu, którą dzielą twórcy Struktura komponentów systemu, ich powiązań oraz zasad i reguł określających.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ARCHITEKTURA SOA JAKO KLUCZ DO CYFROWEJ TRANSFORMACJI Agata Kubacka, Poczta Polska Tomasz Gajewski, Poczta Polska Jerzy Niemojewski, Savangard © 2016 Software.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Warszawa 27 Luty 2014 Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wykonał: Michał Boczek Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak.
(c) InMoST 2006 Plan szkolenia ▪ Wprowadzenie (9:00-10:30): Czym jest szacowanie? (MO) Systematyczne podejście do planowania (ŁO) Planowanie, a kalendarz.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
DEBATA TRANSPORTOWA CYFRYZACJA LĄDOWYCH TERMINALI KONTENEROWYCH
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Przemysław Wierzbicki
Zapis prezentacji:

wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys

Zalecane podejście metodyczno - organizacyjne Plan: Zalecane podejście metodyczno - organizacyjne Kryteria wyboru rozwiązania Przyczyny poniechania zmian Poziomy integracji Źródła oddziaływań Geneza problemu

Geneza problemu Ctrl-C Ctrl-V Ctrl-C Ctrl-V Użytkownik Narzędzia pomocnicze

Jaką liczbę operacji obsługuje typowe stanowisko w ciągu dnia? Statystyki Jaką liczbę operacji obsługuje typowe stanowisko w ciągu dnia? Z ilu niepowiązanych aplikacji użytkownik korzysta równolegle podczas obsługi pojedynczego zadania (maksymalnie)? Ile rożnych danych (pól) trzeba wprowadzić wielokrotnie do różnych systemów?

Ile % operacji ma błędy w danych, które trzeba wyjaśniać i poprawiać? Statystyki Ile % operacji ma błędy w danych, które trzeba wyjaśniać i poprawiać? O ile % można poprawić wydajność pracy użytkownika poprzez automatyzację rutynowych czynności? Czy firma rozważa zainwestowanie w wymianę oprogramowania na zintegrowane rozwiązanie całościowe?

Przyczyny i uwarunkowania zmian zewnętrzne biznesowe behawioralne techniczne

Przyczyny i uwarunkowania zmian zewnętrzne zmiany wymagań formalno – prawnych obowiązkowych ewidencji udział w łańcuchu logistycznym

Przyczyny i uwarunkowania zmian zewnętrzne biznesowe fuzje, przejęcia, restrukturyzacje wzrost świadomości znaczenia kosztów obsługi procesów biznesowych aplikacje klasy ERP obejmują podstawowe obszary funkcjonowania firmy, ale nie zapewniają wsparcia dla jej specyficznych produktów ani procesów

Przyczyny i uwarunkowania zmian zewnętrzne biznesowe behawioralne nacisk na bardziej ergonomiczne rozwiązania: liczba niepowiązanych aplikacji , które przełącza użytkownik podczas obsługi pojedynczego zadania liczba danych (pól) przenoszonych między systemami

Przyczyny i uwarunkowania zmian zewnętrzne biznesowe behawioralne techniczne problemy z obsługą równoległe eksploatowanych aplikacji zbudowanych w różnej technologii koszt utrzymania złożonych i rozbudowanych aplikacji ocena podatności na (a nawet możliwości) modyfikowanie eksploatowanych aplikacji

Konsekwencje decyzji wymiana integracja efekt czas koszt wymiana teoria praktyka integracja

total solution provider network systems integrator Poziomy integracji biznesowy total solution provider kompleksowe usługi doradczo – biznesowe, mające na celu przebudowę organizacji aplikacji solution provider kompleksowe usługi, mające na celu doprowadzenie do wdrożenia oprogramowania biznesowego systemowy systems integrator usługi z zakresu instalacji oprogramowania komunikacyjnego, biurowego, systemów operacyjnych itp. sieciowy network systems integrator usługi z zakresu instalacji sieci

Integracja – dlaczego się nie robi? za duże ryzyko – im więcej aplikacji tym większe brak praw do ingerencji w aplikacjach brak dokumentacji eksploatowanych aplikacji brak wiedzy o systemach i dostępu do ich twórców zbyt wysoki koszt integracji projekt trwałby nieakceptowalnie długo

Czy pełna integracja to jedyna droga? biznesowy total solution provider aplikacji solution provider automatyzacja czynności wykonywanych przez operatora systemowy systems integrator sieciowy network systems integrator

warsztat tworzenia rozwiązania Czego oczekują: inwestor manager użytkownik wewnętrzny zespół IT warsztat tworzenia rozwiązania

Wymagania, czyli czego oczekuje: racjonalnego kosztu nabycia rozsądnego czasu wdrożenia akceptowalnej skali „zamieszania” podczas wdrożenia inwestor:

Wymagania, czyli czego oczekuje: łatwości modyfikacji przebiegu procesu biznesowego umożliwienia pomiaru parametrów obsługi procesu manager:

Wymagania, czyli czego oczekuje: intuicyjności (najlepiej własny, znany układ ekranu) automatyzacji uodpornionej na błędy ludzkie braku barier językowych użytkownik

Wymagania, czyli czego oczekuje: samodzielności użytkowników możliwości zmian bez udziału dostawcy wewnętrzny zespół IT

warsztatu tworzenia rozwiązania Wymagania w zakresie: bez ingerowania w kod aplikacji bez odwoływania się do bazy danych niezależnie od technologii warsztatu tworzenia rozwiązania

Sugerowany scenariusz integracji wspólne zdefiniowanie oczekiwań: biznesowych, behawioralnych i technicznych przygotowanie zespołu do analizy ofert rynkowych opracowanie kryteriów oceny ofert, wyboru rozwiązania oraz jego dostawcy asysta wdrożeniowa

danuta@kajrunajtys.com