Listopad 2006 – strona 1 Zastrzeżenie Niniejsza prezentacja nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych i ma wyłącznie charakter promocyjny. Jedynym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

PREZENTACJA DLA DZIENNIKARZY 1 PAŹDZIERNIKA
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
1 Szansa dla banków Konferencja Polskie regiony w Europie – szanse rozwoju Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
IKEA w Polsce.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
MISJA SPÓŁKI PROFIL DZIAŁALNOŚCI OPIS RYNKU DANE FINANSOWE STRATEGIA ROZWOJU PODSUMOWANIE.
Sosnowiec 17 października 2006 GRUPA KAP I TAŁOWA.
The Stanford Game X edycja, listopad kwiecień 2012
Działalność Spółki w 2012 NWZA 12 lutego Działalność w 2012 Skonsolidowane obroty wyniosły 894,7 miliona, czyli lekko spadły – o 1,7% (1,5% po.
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
1 Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA Spółka Akcyjna debiut na GPW w Warszawie 30 lipca 2007 DYNAMICZNA SPÓŁKA W PERSPEKTYWICZNEJ BRANŻY DYNAMICZNA.
Grupa Kapitałowa ZPC „Otmuchów”
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Konferencja Prasowa Polskiego Związku Faktorów.
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Asseco wczoraj….
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
FOTA S.A. Warszawa, 04 czerwca 2007.
FOTA S.A. prezentacja dla inwestorów Łódź, kwiecień 2008.
RAPORT ZA PIERWSZE PÓŁROCZE 2013 PODSUMOWANIE 1H SIERPNIA 2013.
Apolonia Medical S.A. Prezentacja dla Inwestorów Maj 2010 r. 1 1.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
NewConnect nowa perspektywa MakoLab S.A.
Kanlux S.A. to jedna z największych i najstarszych polskich firm z sektora oświetleniowego. Jej wyroby sprzedawane są od 1989 roku, a zatem już niemal.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
RAPORT ZA CZTERY KWARTALY 2013 PODSUMOWANIE 4Q MARCA 2014.
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
Lider wzrostowych rynków Konferencja WallStreet Karpacz, czerwiec 2014 r.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Prezentacja Grupy Impel 14 listopada 2003
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych. 2 KDPW KDPW_CCP KDPW KDPW_CCP Komisja Nadzoru Finansowego Główny Rynek GPW, Bondspot, Catalyst, New Connect, OTC.
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Zintegrowane systemy informatyczne
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
VIVID GAMES NOWOCZESNE STUDIO DEWELOPERSKIE, ZAJMUJĄCE SIĘ PRODUKCJĄ I PUBLIKACJĄ GIER WIDEO. 5-LETNIA OBECNOŚĆ NA RYNKU, PONAD 150 ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Firmy globalne.
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
SERWIS POJAZDÓW CIĘŻAROWYCH Lorenc Logistic Polska
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
25 lat firmy Z przyjemnością informujemy, iż firma TECHBUD obchodzi w tym roku 25-lecie swej działalności. Na przestrzeni tych 25 lat spółka.
Zapis prezentacji:

Listopad 2006 – strona 1 Zastrzeżenie Niniejsza prezentacja nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych i ma wyłącznie charakter promocyjny. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o spółce FOTA S.A. i jej ofercie publicznej jest prospekt emisyjny, który został udostępniony do wiadomości publicznej w dniu 13 listopada 2006r. Prospekt jest dostępny w wersji elektronicznej na stronach internetowych: Emitenta ( Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. ( oraz ING Securities S.A. ( W wersji drukowanej prospekt jest dostępny w Punktach Obsługi Klientów ING Securities S.A., w Punktach Przyjmowania Zleceń prowadzonych przez DM Polonia Net S.A. i Nordea Bank S.A. oraz siedzibie Emitenta w Gdyni, ul. Stryjska 24. Niektóre dane liczbowe, w tym dane stanowiące informacje finansowe, zostały zaokrąglone. W związku z tym, w niektórych wypadkach suma liczb może nie odpowiadać dokładnie łącznej sumie wyliczonej.

Listopad 2006 – strona 2 Kluczowe dane o Ofercie Oferta Liczba oferowanych akcji Liczba akcji oferowanych w transzach transza indywidualna: transza instytucjonalna: Przedział cenowy 27 PLN - 34 PLN Free float: 30% Rynek podstawowy Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Lock-up 24 miesiące dla Akcjonariuszy 12 miesięcy dla Spółki Bookrunner ING Securities S.A.

Listopad 2006 – strona 3 Kluczowe daty Notowanie niezwłocznie po przydziale akcji (w zależności od decyzji GPW) Zapisy instytucji 23 listopada – 24 listopada Publikacja ceny najpóźniej 23 listopada Bookbuilding 15 listopada – 22 listopada w ostatnim dniu do godz Roadshow 15 listopada – 22 listopada w ostatnim dniu do godz Zapisy detalu

Listopad 2006 – strona 4 Profil Grupy Czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych - 8% polskiego rynku Największa w Polsce sieć dystrybucji - Centrum Logistyczne w Łodzi, 94 oddziały (w tym 8 magazynów regionalnych) Kompleksowa oferta – 170 tys. części zamiennych od ponad 200 dostawców Rosnąca sprzedaż produktów własnej marki KAGER Największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów Leader Service i Leader Service Truck Umacnianie pozycji rynkowej poprzez wzrost organiczny oraz przejęcia (w tym Behamot) Ekspansja rynkowa na Ukrainie oraz pozyskanie nowych rynków Europy Środkowo – Wschodniej (Węgry, Czechy) w ramach projektu Fota International Dotychczasowi Akcjonariusze – małżeństwo Bogdan i Lucyna Fota (100%) Bogdan Fota posiada doświadczenie w branży od początku lat siedemdziesiątych, od 1990r. koncentruje się na dystrybucji części samochodowych

Listopad 2006 – strona 5 Historia Grupy Powstanie warsztatu – naprawa samochodów marki Ford Sieć Leader Service i Centrum Logistyczne Leader Service Truck Powstanie marki KAGER Fota International Uruchomienie sprzedaży on-line Pierwsze filie Powstanie PH Fota – dystrybucja części samochodowych Ponad 30 lat doświadczenia na rynku

Listopad 2006 – strona 6 FOTA dzisiaj FOTA S.A. FOTA CzechyFOTA WęgryFOTA Ukraina 100% 70% Trzy spółki zależne FOTA S.A. – zarządzanie grupą kapitałową oraz prowadzenie działalności operacyjnej na polskim rynku FOTA Ukraina – 70% FOTA, 30% lokalny partner handlowy Udział eksportu w przychodach (2005): 9% Działalność za granicą (ekspansja w regionie Europy Środkowo – Wschodniej) Cel strategiczny: umocnienie pozycji na rynku krajowym oraz osiągnięcie pozycji znaczącego dystrybutora w regionie

Listopad 2006 – strona 7 Wzrost skali działalności Dynamiczny historyczny i prognozowany wzrost przychodów ze sprzedaży –przeciętny roczny wzrost przychodów ze sprzedaży (CAGR) na przestrzeni ostatnich 10 lat na poziomie 35,1% –prognozowany wzrost przychodów ze sprzedaży w latach : 40,2% (CAGR) Rozbudowa sieci dystrybucji – r.: 26 nowych oddziałów –2004 r.: 35 nowych oddziałów –2005 r.: 26 nowych oddziałów Nowe rynki działalności – Ukraina, Czechy, Węgry CAGR = 35,1% Wzrost przychodów ze sprzedaży *1995 – 2001, P.H. Fota (poprzednik FOTA) **2002 – 2004, FOTA ***2005, Grupa FOTA ****2006 – 2007, Grupa FOTA, prognozy

Listopad 2006 – strona 8 Sieć dystrybucji Najbardziej rozbudowana sieć dystrybucji w Polsce Nowoczesne centrum logistyczne w Łodzi –dogodne położenie w centrum Polski –20 tys. m² powierzchni –najnowsze rozwiązania techniczne, kody kreskowe –dostawy 6 x w tygodniu w trybie nocnym –ponad 200 m³ produktów wysyłanych każdego dnia –8 magazynów regionalnych, 3 magazyny za granicą 94 oddziały, docelowo: ok. 100 oddziałów w Polsce Zaawansowany, efektywny system informatyczny Sieć dystrybucji Gdynia Łódź miasta, w których znajdują się oddziały prowadzące sprzedaż do samochodów ciężarowych

Listopad 2006 – strona 9 Dostawcy i odbiorcy Szeroka baza klientów –około stałych odbiorców –w 2005 r. udział żadnego z odbiorców Spółki nie przekroczył 1% przychodów ze sprzedaży Koncentracja na kliencie ostatecznym Obsługa on-line Bliskie relacje, zindywidualizowane podejście do klienta, różnorodne, efektywne programy wsparcia stałych klientów Współpraca z wiodącymi producentami części oryginalnych oraz producentami części o tzw. porównywalnej jakości Zdywersyfikowana baza dostawców –ponad 200 dostawców –w 2005 r. udział największego dostawcy nie przekraczał 7% KlienciDostawcy Struktura odbiorcówKluczowi dostawcy

Listopad 2006 – strona 10 Rozwój własnych marek Największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów samochodowych Samochody osobowe Blisko 600 warsztatów na koniec 2005 r. Sieć niezależnych warsztatów samochodowych obsługujących floty samochodów ciężarowych 25 warsztatów na koniec 2005 r. Części samochodowe o jakości porównywalnej z jakością części produkowanych na pierwsze wyposażenie 22 tys. produktów 47 linii produktów Wiodąca marka spółek FOTA International Akademia Techniczna FOTA S.A. Szkolenia dla mechaników w ramach programu Leader Service Szkolenia marketingowe w zakresie obsługi klienta Zespół sal konferencyjnych, wzorcowy warsztat Leader Service, najnowocześniejsze wyposażenie, zaplecze hotelowe

Listopad 2006 – strona 11 KAGER Własna marka części zamiennych, jednolicie skatalogowana oferta produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie Na rynku od 2003 roku Wygodny i czytelny system katalogów drukowanych i elektronicznych Części samochodowe wytwarzane przez renomowanych producentów (Bosch, Goodyear) Konsekwentne umacnianie pozycji marki –prestiżowe targi Equip Auto 2005 w Paryżu –targi Auto Mechanika we Frankfucie, wrzesień 2006 –obecność w najbardziej prestiżowym katalogu części zamiennych TecDoc Wyższa marża na sprzedaży (KAGER: 33%, pozostałe części: 24%) Cel: 50% wartości sprzedaży części zamiennych do samochodów osobowych w 2009 r. (sierpień 2006: 20,7%)

Listopad 2006 – strona 12 Asortyment Cel – pozyskanie nowych kompetencji w zakresie: nowego asortymentu (opony, karoserie) dystrybucji części do samochodów japońskich, włoskich, francuskich wyposażenia i sprzętu warsztatowego Ponad 170 tys. części zamiennych od ponad 200 dostawców Szeroka oferta pozwalająca zaspokoić zróżnicowane potrzeby –części markowe –tańsze produkty mniej znanych producentów Wysoka jakość oferowanych towarów Współpraca z czołowymi producentami części oryginalnych oraz producentami części o tzw. porównywalnej jakości Poszerzanie oferty –wprowadzenie opon do oferty Spółki –wzmocnienie oferty do samochodów azjatyckich –zwiększenie asortymentu marki KAGER Struktura sprzedaży Grupy (I poł. 2006)

Listopad 2006 – strona 13 Rynek dystrybucji części zamiennych Przeciętne tempo wzrostu na przestrzeni ostatnich lat: 5-10% Znaczne rozdrobnienie rynku –Polska: kilkanaście podmiotów kontroluje ok. 50% rynku Spadek sprzedaży nowych samochodów, wzrost importu samochodów używanych Szacowana wielkość poszczególnych rynków (2005) Procent rynku kontrolowany przez pięciu największych dystrybutorów części samochodowych (2005) Struktura rynku (2005) Źródło: Spółka, szacunki ING Źródło: szacunki Spółki * uwzględniając grupy zakupowe

Listopad 2006 – strona 14 Rynek dystrybucji części zamiennych – potencjał wzrostu Niski poziom nasycenia rynku samochodowego Postępująca konsolidacja (wg Spółki docelowo 3-4 główni gracze koncentrujący 50% rynku w Polsce) Liberalizacja polskiego rynku części samochodowych związana z przystąpieniem Polski do UE –możliwość używania do obsługi i napraw w okresie gwarancji części o jakości porównywalnej z oryginałem –zniesienie ograniczeń w produkcji widocznych części zamiennych przez niezależnych producentów (tzw. klauzula napraw) Znaczący wzrost importu samochodów używanych związany z wstąpieniem Polski do UE Rozwój sprzedaży na rynki zagraniczne – znaczący udział sprzedaży eksportowej w przychodach Inter Cars (ok. 20%) i JC Auto (ok. 40%) Potencjał demograficzny i ekonomiczny Ukrainy Przewidywane utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu rynku Samochody osobowe na 1000 mieszkańców (2004) Pozostałe pojazdy użytkowe na 1000 mieszkańców (2004) Źródło: European Motor Vehicle Parc 2004, szacunki ING

Listopad 2006 – strona 15 Pozycja rynkowa – obecna i planowana Duże rozdrobnienie – kilkanaście podmiotów kontroluje około 50% rynku Główni konkurenci –Polska: Inter Cars, AD Polska, JC Auto, Grupauto –Ukraina: ESO, Valmi, Elit, Inter Cars –Węgry: Bardi, Unix Trade, Lang, Meteor –Czechy: Elit, Auto Stangl, Auto Kelly, Meteor –dystrybutorzy lokalni i niszowi Szacowany obecny udział Spółki: –Polska: około 8% –Ukraina: około 2% Docelowy udział Spółki (2009 r.): –Polska: 15-20% –Ukraina: 4-6% –Węgry: 3 -5 % –Czechy: 3-5 % Szacowane udziały rynkowe (2005) Szacunkowa wielkość obrotów (2005) (1) (1) Grupa zakupowa Źródło: MotoFocus, dane spółek (1) Grupa zakupowa, brak wyłączenia sprzedaży zagranicznej Źródło: MotoFocus (1)

Listopad 2006 – strona 16 Strategia Aktywna konsolidacja dystrybutorów części zamiennych Rozbudowa sieci Leader Service i Leader Service Truck Umacnianie i rozwój marki KAGER Ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Umocnienie pozycji na rynku krajowym Wysoka efektywność prowadzonej działalności

Listopad 2006 – strona 17 Narzędzia realizacji strategii Nowe kompetencje Przejęcie podmiotów o ugruntowanej pozycji na wybranych rynkach Prowadzenie sprzedaży bezpośrednio do klientów ostatecznych Rozwój spółek zależnych na wybranych rynkach zagranicznych Rozwijanie programów lojalnościowych i wsparcia dla klientów ostatecznych Optymalizacja potencjału logistycznego KAGER jako wiodący produkt spółek FOTA International

Listopad 2006 – strona 18 Wybrane dane finansowe (1) Dane skorygowane o wpływ różnic kursowych na marżę (2) Dane skorygowane o wpływ różnic kursowych z aktualizacji wyceny

Listopad 2006 – strona 19 Prognozy wyników finasowych Prognozowany systematyczny wzrost wyników finansowych Okres I – IX vs I – IX.2005 –polepszenie wyników finansowych, –wzrost marży Wybrane prognozowane wyniki finansowe Grupy Wyniki za okres styczeń – wrzesień 2006 (1) Systematyczny wzrost wyników Grupy (1) Wg wstępnych, niezbadanych danych finansowych PLN mln

Listopad 2006 – strona 20 Wykorzystanie wpływów z emisji Pozyskanie nowych rynków Aspekt geograficzny i produktowy Konsolidacja rynku dystrybucji części samochodowych w Polsce i na wybranych rynkach Europy Środkowo – Wschodniej Sfinansowanie rosnącej sprzedaży Zasilenie kapitału obrotowego

Listopad 2006 – strona 21 Silne strony Silna i ustabilizowana pozycja Spółki w Polsce Rozpoznawalna marka FOTA Wieloletnia współpraca z kluczowymi producentami części zamiennych na świecie KAGER – własna marka gwarancją niezależności od dostawców, ponadprzeciętna marża Najbardziej rozbudowana sieć dystrybucji w Polsce Największa w Polsce sieć warsztatów samochodowych (Leader Sevice i Leader Service Truck) Szeroka i atrakcyjna oferta Nowoczesny system informatyczny Bliskie relacje z dostawcami i klientami Aktywne zaangażowanie twórcy biznesu w działalność operacyjną Doświadczony management Sprawdzony model biznesowy

Listopad 2006 – strona 22 Podsumowanie Drugi największy dystrybutor części samochodowych w Polsce Aktywny konsolidator polskiego rynku dystrybucji części samochodowych Ekspansja na wybranych rynkach regionu Europy Środkowo – Wschodniej Stała dynamika przychodów ze sprzedaży zdecydowanie powyżej średniej rynkowej Prognozowany wzrost wyników finansowych poparty danymi historycznymi za okres pierwszych 9 miesięcy 2006 roku Sprzyjające uwarunkowania rynkowe wynikające z przystąpienia Polski do UE oraz ogólnych warunków makroekonomicznych na rynkach działalności Spółki