Listopad 2006 – strona 1 Zastrzeżenie Niniejsza prezentacja nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych i ma wyłącznie charakter promocyjny. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o spółce FOTA S.A. i jej ofercie publicznej jest prospekt emisyjny, który został udostępniony do wiadomości publicznej w dniu 13 listopada 2006r. Prospekt jest dostępny w wersji elektronicznej na stronach internetowych: Emitenta ( Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. ( oraz ING Securities S.A. ( W wersji drukowanej prospekt jest dostępny w Punktach Obsługi Klientów ING Securities S.A., w Punktach Przyjmowania Zleceń prowadzonych przez DM Polonia Net S.A. i Nordea Bank S.A. oraz siedzibie Emitenta w Gdyni, ul. Stryjska 24. Niektóre dane liczbowe, w tym dane stanowiące informacje finansowe, zostały zaokrąglone. W związku z tym, w niektórych wypadkach suma liczb może nie odpowiadać dokładnie łącznej sumie wyliczonej.
Listopad 2006 – strona 2 Kluczowe dane o Ofercie Oferta Liczba oferowanych akcji Liczba akcji oferowanych w transzach transza indywidualna: transza instytucjonalna: Przedział cenowy 27 PLN - 34 PLN Free float: 30% Rynek podstawowy Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Lock-up 24 miesiące dla Akcjonariuszy 12 miesięcy dla Spółki Bookrunner ING Securities S.A.
Listopad 2006 – strona 3 Kluczowe daty Notowanie niezwłocznie po przydziale akcji (w zależności od decyzji GPW) Zapisy instytucji 23 listopada – 24 listopada Publikacja ceny najpóźniej 23 listopada Bookbuilding 15 listopada – 22 listopada w ostatnim dniu do godz Roadshow 15 listopada – 22 listopada w ostatnim dniu do godz Zapisy detalu
Listopad 2006 – strona 4 Profil Grupy Czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych - 8% polskiego rynku Największa w Polsce sieć dystrybucji - Centrum Logistyczne w Łodzi, 94 oddziały (w tym 8 magazynów regionalnych) Kompleksowa oferta – 170 tys. części zamiennych od ponad 200 dostawców Rosnąca sprzedaż produktów własnej marki KAGER Największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów Leader Service i Leader Service Truck Umacnianie pozycji rynkowej poprzez wzrost organiczny oraz przejęcia (w tym Behamot) Ekspansja rynkowa na Ukrainie oraz pozyskanie nowych rynków Europy Środkowo – Wschodniej (Węgry, Czechy) w ramach projektu Fota International Dotychczasowi Akcjonariusze – małżeństwo Bogdan i Lucyna Fota (100%) Bogdan Fota posiada doświadczenie w branży od początku lat siedemdziesiątych, od 1990r. koncentruje się na dystrybucji części samochodowych
Listopad 2006 – strona 5 Historia Grupy Powstanie warsztatu – naprawa samochodów marki Ford Sieć Leader Service i Centrum Logistyczne Leader Service Truck Powstanie marki KAGER Fota International Uruchomienie sprzedaży on-line Pierwsze filie Powstanie PH Fota – dystrybucja części samochodowych Ponad 30 lat doświadczenia na rynku
Listopad 2006 – strona 6 FOTA dzisiaj FOTA S.A. FOTA CzechyFOTA WęgryFOTA Ukraina 100% 70% Trzy spółki zależne FOTA S.A. – zarządzanie grupą kapitałową oraz prowadzenie działalności operacyjnej na polskim rynku FOTA Ukraina – 70% FOTA, 30% lokalny partner handlowy Udział eksportu w przychodach (2005): 9% Działalność za granicą (ekspansja w regionie Europy Środkowo – Wschodniej) Cel strategiczny: umocnienie pozycji na rynku krajowym oraz osiągnięcie pozycji znaczącego dystrybutora w regionie
Listopad 2006 – strona 7 Wzrost skali działalności Dynamiczny historyczny i prognozowany wzrost przychodów ze sprzedaży –przeciętny roczny wzrost przychodów ze sprzedaży (CAGR) na przestrzeni ostatnich 10 lat na poziomie 35,1% –prognozowany wzrost przychodów ze sprzedaży w latach : 40,2% (CAGR) Rozbudowa sieci dystrybucji – r.: 26 nowych oddziałów –2004 r.: 35 nowych oddziałów –2005 r.: 26 nowych oddziałów Nowe rynki działalności – Ukraina, Czechy, Węgry CAGR = 35,1% Wzrost przychodów ze sprzedaży *1995 – 2001, P.H. Fota (poprzednik FOTA) **2002 – 2004, FOTA ***2005, Grupa FOTA ****2006 – 2007, Grupa FOTA, prognozy
Listopad 2006 – strona 8 Sieć dystrybucji Najbardziej rozbudowana sieć dystrybucji w Polsce Nowoczesne centrum logistyczne w Łodzi –dogodne położenie w centrum Polski –20 tys. m² powierzchni –najnowsze rozwiązania techniczne, kody kreskowe –dostawy 6 x w tygodniu w trybie nocnym –ponad 200 m³ produktów wysyłanych każdego dnia –8 magazynów regionalnych, 3 magazyny za granicą 94 oddziały, docelowo: ok. 100 oddziałów w Polsce Zaawansowany, efektywny system informatyczny Sieć dystrybucji Gdynia Łódź miasta, w których znajdują się oddziały prowadzące sprzedaż do samochodów ciężarowych
Listopad 2006 – strona 9 Dostawcy i odbiorcy Szeroka baza klientów –około stałych odbiorców –w 2005 r. udział żadnego z odbiorców Spółki nie przekroczył 1% przychodów ze sprzedaży Koncentracja na kliencie ostatecznym Obsługa on-line Bliskie relacje, zindywidualizowane podejście do klienta, różnorodne, efektywne programy wsparcia stałych klientów Współpraca z wiodącymi producentami części oryginalnych oraz producentami części o tzw. porównywalnej jakości Zdywersyfikowana baza dostawców –ponad 200 dostawców –w 2005 r. udział największego dostawcy nie przekraczał 7% KlienciDostawcy Struktura odbiorcówKluczowi dostawcy
Listopad 2006 – strona 10 Rozwój własnych marek Największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów samochodowych Samochody osobowe Blisko 600 warsztatów na koniec 2005 r. Sieć niezależnych warsztatów samochodowych obsługujących floty samochodów ciężarowych 25 warsztatów na koniec 2005 r. Części samochodowe o jakości porównywalnej z jakością części produkowanych na pierwsze wyposażenie 22 tys. produktów 47 linii produktów Wiodąca marka spółek FOTA International Akademia Techniczna FOTA S.A. Szkolenia dla mechaników w ramach programu Leader Service Szkolenia marketingowe w zakresie obsługi klienta Zespół sal konferencyjnych, wzorcowy warsztat Leader Service, najnowocześniejsze wyposażenie, zaplecze hotelowe
Listopad 2006 – strona 11 KAGER Własna marka części zamiennych, jednolicie skatalogowana oferta produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie Na rynku od 2003 roku Wygodny i czytelny system katalogów drukowanych i elektronicznych Części samochodowe wytwarzane przez renomowanych producentów (Bosch, Goodyear) Konsekwentne umacnianie pozycji marki –prestiżowe targi Equip Auto 2005 w Paryżu –targi Auto Mechanika we Frankfucie, wrzesień 2006 –obecność w najbardziej prestiżowym katalogu części zamiennych TecDoc Wyższa marża na sprzedaży (KAGER: 33%, pozostałe części: 24%) Cel: 50% wartości sprzedaży części zamiennych do samochodów osobowych w 2009 r. (sierpień 2006: 20,7%)
Listopad 2006 – strona 12 Asortyment Cel – pozyskanie nowych kompetencji w zakresie: nowego asortymentu (opony, karoserie) dystrybucji części do samochodów japońskich, włoskich, francuskich wyposażenia i sprzętu warsztatowego Ponad 170 tys. części zamiennych od ponad 200 dostawców Szeroka oferta pozwalająca zaspokoić zróżnicowane potrzeby –części markowe –tańsze produkty mniej znanych producentów Wysoka jakość oferowanych towarów Współpraca z czołowymi producentami części oryginalnych oraz producentami części o tzw. porównywalnej jakości Poszerzanie oferty –wprowadzenie opon do oferty Spółki –wzmocnienie oferty do samochodów azjatyckich –zwiększenie asortymentu marki KAGER Struktura sprzedaży Grupy (I poł. 2006)
Listopad 2006 – strona 13 Rynek dystrybucji części zamiennych Przeciętne tempo wzrostu na przestrzeni ostatnich lat: 5-10% Znaczne rozdrobnienie rynku –Polska: kilkanaście podmiotów kontroluje ok. 50% rynku Spadek sprzedaży nowych samochodów, wzrost importu samochodów używanych Szacowana wielkość poszczególnych rynków (2005) Procent rynku kontrolowany przez pięciu największych dystrybutorów części samochodowych (2005) Struktura rynku (2005) Źródło: Spółka, szacunki ING Źródło: szacunki Spółki * uwzględniając grupy zakupowe
Listopad 2006 – strona 14 Rynek dystrybucji części zamiennych – potencjał wzrostu Niski poziom nasycenia rynku samochodowego Postępująca konsolidacja (wg Spółki docelowo 3-4 główni gracze koncentrujący 50% rynku w Polsce) Liberalizacja polskiego rynku części samochodowych związana z przystąpieniem Polski do UE –możliwość używania do obsługi i napraw w okresie gwarancji części o jakości porównywalnej z oryginałem –zniesienie ograniczeń w produkcji widocznych części zamiennych przez niezależnych producentów (tzw. klauzula napraw) Znaczący wzrost importu samochodów używanych związany z wstąpieniem Polski do UE Rozwój sprzedaży na rynki zagraniczne – znaczący udział sprzedaży eksportowej w przychodach Inter Cars (ok. 20%) i JC Auto (ok. 40%) Potencjał demograficzny i ekonomiczny Ukrainy Przewidywane utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu rynku Samochody osobowe na 1000 mieszkańców (2004) Pozostałe pojazdy użytkowe na 1000 mieszkańców (2004) Źródło: European Motor Vehicle Parc 2004, szacunki ING
Listopad 2006 – strona 15 Pozycja rynkowa – obecna i planowana Duże rozdrobnienie – kilkanaście podmiotów kontroluje około 50% rynku Główni konkurenci –Polska: Inter Cars, AD Polska, JC Auto, Grupauto –Ukraina: ESO, Valmi, Elit, Inter Cars –Węgry: Bardi, Unix Trade, Lang, Meteor –Czechy: Elit, Auto Stangl, Auto Kelly, Meteor –dystrybutorzy lokalni i niszowi Szacowany obecny udział Spółki: –Polska: około 8% –Ukraina: około 2% Docelowy udział Spółki (2009 r.): –Polska: 15-20% –Ukraina: 4-6% –Węgry: 3 -5 % –Czechy: 3-5 % Szacowane udziały rynkowe (2005) Szacunkowa wielkość obrotów (2005) (1) (1) Grupa zakupowa Źródło: MotoFocus, dane spółek (1) Grupa zakupowa, brak wyłączenia sprzedaży zagranicznej Źródło: MotoFocus (1)
Listopad 2006 – strona 16 Strategia Aktywna konsolidacja dystrybutorów części zamiennych Rozbudowa sieci Leader Service i Leader Service Truck Umacnianie i rozwój marki KAGER Ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Umocnienie pozycji na rynku krajowym Wysoka efektywność prowadzonej działalności
Listopad 2006 – strona 17 Narzędzia realizacji strategii Nowe kompetencje Przejęcie podmiotów o ugruntowanej pozycji na wybranych rynkach Prowadzenie sprzedaży bezpośrednio do klientów ostatecznych Rozwój spółek zależnych na wybranych rynkach zagranicznych Rozwijanie programów lojalnościowych i wsparcia dla klientów ostatecznych Optymalizacja potencjału logistycznego KAGER jako wiodący produkt spółek FOTA International
Listopad 2006 – strona 18 Wybrane dane finansowe (1) Dane skorygowane o wpływ różnic kursowych na marżę (2) Dane skorygowane o wpływ różnic kursowych z aktualizacji wyceny
Listopad 2006 – strona 19 Prognozy wyników finasowych Prognozowany systematyczny wzrost wyników finansowych Okres I – IX vs I – IX.2005 –polepszenie wyników finansowych, –wzrost marży Wybrane prognozowane wyniki finansowe Grupy Wyniki za okres styczeń – wrzesień 2006 (1) Systematyczny wzrost wyników Grupy (1) Wg wstępnych, niezbadanych danych finansowych PLN mln
Listopad 2006 – strona 20 Wykorzystanie wpływów z emisji Pozyskanie nowych rynków Aspekt geograficzny i produktowy Konsolidacja rynku dystrybucji części samochodowych w Polsce i na wybranych rynkach Europy Środkowo – Wschodniej Sfinansowanie rosnącej sprzedaży Zasilenie kapitału obrotowego
Listopad 2006 – strona 21 Silne strony Silna i ustabilizowana pozycja Spółki w Polsce Rozpoznawalna marka FOTA Wieloletnia współpraca z kluczowymi producentami części zamiennych na świecie KAGER – własna marka gwarancją niezależności od dostawców, ponadprzeciętna marża Najbardziej rozbudowana sieć dystrybucji w Polsce Największa w Polsce sieć warsztatów samochodowych (Leader Sevice i Leader Service Truck) Szeroka i atrakcyjna oferta Nowoczesny system informatyczny Bliskie relacje z dostawcami i klientami Aktywne zaangażowanie twórcy biznesu w działalność operacyjną Doświadczony management Sprawdzony model biznesowy
Listopad 2006 – strona 22 Podsumowanie Drugi największy dystrybutor części samochodowych w Polsce Aktywny konsolidator polskiego rynku dystrybucji części samochodowych Ekspansja na wybranych rynkach regionu Europy Środkowo – Wschodniej Stała dynamika przychodów ze sprzedaży zdecydowanie powyżej średniej rynkowej Prognozowany wzrost wyników finansowych poparty danymi historycznymi za okres pierwszych 9 miesięcy 2006 roku Sprzyjające uwarunkowania rynkowe wynikające z przystąpienia Polski do UE oraz ogólnych warunków makroekonomicznych na rynkach działalności Spółki