Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Advertisements

CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE –
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
ZESPÓŁ SZKÓŁ ul. MIŁA WOŁOMIN tel
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Propozycje tematów prac magisterskich
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
OBÓZ LETNI – Łeba 2014 CHŁOPCY
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Akademia Piłkarska Sukces
Prezentacja programu „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w gminie Chodów.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Dokumentacja realizacji projektu „Jesteś-my wolni od nałogów”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Akademia Piłkarska Sukces
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
Szkoła Promująca Zdrowie
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu

Plan wystąpienia Program szkoleń trenerów zajęć sportowych w szkołach podstawowych Cel ogólny Cele szczegółowe Plan szkolenia Program zajęć sportowych dla uczniów szkół podstawowych z klas 4-6 Cele ogólne Charakterystyka poszczególnych bloków Kontakt

Program szkoleń trenerów zajęć sportowych w szkołach podstawowych Cel ogólny kursu jest ukierunkowany na przygotowanie nauczycieli wychowania fizycznego do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych oraz organizacji i prowadzenia obozów integracyjno- sportowych.

Program szkoleń trenerów zajęć sportowych w szkołach podstawowych Cele szczegółowe Po kursie uczestnik szkolenia powinien posiąść umiejętności: wspierania dzieci; organizowania zajęć pozalekcyjnych; organizowania zajęć na obozach; diagnozowania potrzeb dzieci; doboru metod i środków dydaktycznych.

Plan szkolenia (22 godziny zajęć) organizacja zajęć pozalekcyjnych – 2 godz.; równość szans – 2 godz.; wykorzystanie materiałów dydaktycznych i dostosowanie programu do potrzeb szkoły – 2 godz.; prowadzenie zajęć uzupełniających brakujące umiejętności ruchowo-motoryczne (w tym aerobowe) poprawiające sprawność fizyczną, redukujące nadwagę itp. - 1 godz.;

Plan szkolenia (22 godziny zajęć) Zajęcia rozwojowe promujące grę w piłkę nożną – 3 godz.; Zajęcia rozwojowe promujące aerobik, taniec itp. – 3 godz.; Zajęcia rozwojowe promujące kulturę żeglarską – 3 godz.;

Plan szkolenia (22 godziny zajęć) Zajęcia promujące rekreacje i turystykę (turystyka rowerowa, piesza, turnieje, itp.) – 2 godz. Organizacja i prowadzenie obozów integracyjno-sportowych – 2 godz. Zajęcia terapeutyczne, dyscyplinujące, uspołeczniające – 2 godz.

A wszystko po to, aby odnaleźć drogę do sukcesu

Program zajęć sportowych dotyczących wyrównywania szans uczniów szkół podstawowych z klas 4-6 Główne cele programu: wyrównanie szans uczniów szkół podstawowych z klas 4-6; wszechstronne przygotowanie sprawnościowe, polegające na kształtowaniu i doskonaleniu podstawowych zdolności motorycznych (szybkości, koordynacji ruchowej, gibkości); propagowanie zdrowego stylu życia poprzez rekreacyjną aktywność fizyczną.

Program zajęć sportowych dotyczących wyrównywania szans uczniów szkół podstawowych z klas 4-6 Główne cele programu: działania wychowawcze poprzez: wdrażanie do realizacji aktywności ruchowej oraz określenie roli czasu wolnego i wypoczynku w rzeczywistości; rozładowanie napięć psychicznych oraz skierowanie nagromadzonej energii w stronę aktywności fizycznej; pokonywanie barier nieśmiałości i zahamowań; rozwijanie ekspresji ruchowej.

Blok zajęć uzupełniających brakujące umiejętności ruchowo- motoryczne (w tym aerobowe), poprawiające sprawność fizyczną itp. Nabywanie umiejętności samooceny i samokontroli w odniesieniu do własnej sylwetki i postawy ciała. Poznanie sposobów badania własnych uzdolnień ruchowych. Rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej uczniów. Poznanie zasad i podstawowych elementy różnych zespołowych gier sportowych. Formy spędzania czasu wolnego z wykorzystaniem sportu, rekreacji i turystyki.

Blok zajęć rozwojowych promujących grę w piłkę nożną (w szkole i na 5-dniowym obozie integracyjno-sportowym) Opanowanie terminologii i podstawowych przepisów piłki nożnej w realizacji zadań indywidualnych i zespołowych. Dostarczenie motywów uczestnictwa w zajęciach sportowych. Współpraca w grupie w celu osiągnięcia zamierzonego wyniku. Pomoc słabszym. Samodzielne stosowanie nabytej wiedzy i umiejętności z zakresu techniki i taktyki. Stosowanie w codziennej praktyce zasady fair-play.

Blok zajęć rozwojowych promujących aerobik, taniec itp. (w szkole i na 5-dniowym obozie integracyjno-sportowym).. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów. Kształtowanie i rozwijanie zdolności rytmiczno-tanecznych, harmonii i piękna ruchu. Propagowanie aerobiku jako formy aktywności sportowo-rekreacyjnej do realizacji w czasie wolnym (aktywna forma wypoczynku). Pogłębienie wiedzy dotyczącej ruchu fitness, aerobiku, gimnastyki artystycznej, a także wpływu regularnie podejmowanej aktywności ruchowej na organizm.

Blok zajęć rozwojowych promujących kulturę żeglarską (w szkole i na 5-dniowym obozie integracyjno-sportowym) Promowanie kultury żeglarskiej. Nauka samodzielnego obsługiwania i poprawnego żeglowania. Przestrzeganie zasad etyki i etykiety jachtowej. Kształtowanie pozytywnych cech osobowości.

Blok zajęć promujących rekreację i turystykę Obniżenie zachowań agresywnych i patologicznych wśród uczniów SP poprzez aktywny udział w zajęciach sportowo – rekreacyjnych. Propagowanie zdrowego stylu życia. Kształtowanie poczucia przynależności do regionu.

Blok zajęć terapeutycznych, dyscyplinujących, uspołeczniających Uczenie akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka. Nauka i ćwiczenie zachowań asertywnych. Ograniczanie agresji i przemocy. Wzbudzanie w uczniach poczucia odpowiedzialności za swoje zdrowie.

A wszystko po to, aby uniknąć biernego wypoczynku …

Kontakt Biuro projektu Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego Szczecin tel

Dziękuję za uwagę