Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIGURY PRZESTRZENNE.
Advertisements

Pola figur płaskich Autorka: Aleksandra Lisiecka.
Prostokąt Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Jego pole liczy się mnożąc długości boków.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Opracował: Jakub K. kl. 4 b Czworokąty.
Czworokąty Wykonał: Tomek J. kl. 6a.
Przedstawiam wzory na obliczanie
MATEMATYKA.
Karolinka Pachucy kl.6d.
Matematyka Wykonała Ewelina Kaszyńska.
Graniastosłupy.
Jakie jest pole kwadratu?
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Metody przedstawiania algorytmów.
Prezentacja Matematyka – wzory na pola figur płaskich, pola powierzchni i objętości brył, twierdzenia.
Prezentacja A.Burghardt
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Figury przestrzenne.
Temat: Opis prostopadłościanu i sześcianu.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
Bawią, uczą, rozwijają..
Podstawy przetwórstwa spożywczego
JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA PRZYCIŚNIJ ENTER PO KAŻDEJ STRONIE
Pola figur płaskich Stanisława Kalita.
Percepcja wzrokowa.
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Matematyka w muzyce Mateusz Gajos kl. I a.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Przygotowanie dziecka do szkoły
KLOCKOMANIA.
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Podstawowe figury geometryczne
Podstawy przetwórstwa spożywczego
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Analizator wzrokowy to:
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
Matematyka w życiu codziennym
- Agnieszka Janiszewska
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Geometria BRYŁY.
PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska Przedszkole „EKO-JUNIOR”
Bryły.
Odimienna nauka czytania I. Majchrzak
Czy pamiętasz ?.
Czworokąty Czworokąty 1.
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
MATEMATYKA WOKÓŁ NAS - projekt edukacyjny Kamila Sojda - Czuban
Rozpoznawanie brył przestrzennych
Bryła obrotowa - to bryła geometryczna ograniczona powierzchnią powstałą w wyniku obrotu figury płaskiej dookoła prostej (nazywanej osią obrotu ).
Prezentacja multimedialna dla młodszych dzieci
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Figury płaskie.
Prezentacja o matematyce w sztuce
Funkcje wzrokowo-przestrzenne i funkcje wykonawcze 15 grudnia 2016
JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Figury geometryczne płaskie
Opracowała: Iwona kowalik
GIMP WSTAWIANIE FIGUR.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Pola figur płaskich.
Zajęcia dodatkowe AKADEMIA UMYSŁU Ćwiczenie koncentracji ZESTAW nr 3
Zapis prezentacji:

Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”.

Matematyka sensoryczna 1

Sesja 1 – Ukryj myszkę Rozpoznawanie siedmiu wybranych kolorów, Dobieranie kolorów według tzw. norm sensorycznych.

Sesja 2 – Złap piłkę Porównywanie przedmiotów pod względem wielkości

Sesja 3 – Królestwo figur – figurkowe herbatniki dla figurkowych ludzików Rozpoznawanie wybranych figur, Kinestetyczna technika badania kształtów, Dobieranie kształtów niezależnie od koloru i rozmiaru.

Sesja 4 – Ratowanie piskląt Dopasowywanie kolorów i postrzeganie świata z różnych perspektyw

Sesja 5 - Matrioszka Porównywanie rozmiarów przedmiotów trójwymiarowych, Porządkowanie przedmiotów dwuwymiarowych i trójwymiarowych zgodnie z ich wielkością

Sesja 6 – Królestwo figur – chusteczki dla figurkowych ludzików Rozpoznawanie wybranych figur, Porównywanie figur z tzw. normą sensoryczną

Sesja 7 – Lalki i misie Porównywanie trzech przedmiotów pod względem wielkości

Sesja 8 – Szary książę i kolorowa księżniczka Rozpoznawanie siedmiu kolorów spektrum, Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jedną cechę (kolor)

Sesja 9 - Wieże Porównywanie rozmiarów przedmiotów dwuwymiarowych i porządkowania ich według wielkości, Poznanie sposobu zastosowania szablonu

Sesja 10 – Zabawa w chowanego Rozpoznawanie i nazywanie siedmiu kolorów spektrum, Rozpoznawanie i zestawianie przedmiotów o jednakowych kolorach z pominięciem innych cech

Sesja 11 – Figurkowe ludziki idą spać Dobieranie figur do pasujących schematów, Kinestetyczna technika badania figur, Porównywanie figur do tzw. norm sensorycznych

Sesja 12 – Tęczowa loteria z obrazkami Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kolor i kształt, Wyodrębnianie dwóch cech istotnych - kształtu i koloru

Sesja 13 – Wieża zwierząt 1 Porównywanie wielkości przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych, Stosowanie słownictwa związanego z rozmiarami

Sesja 14 – Dywaniki dla figurkowych ludzików Rozwijanie umiejętności pracy w parze, Rozwijanie umiejętności rozpoznawanie kształtów

Sesja 15 – Tęczowa loteria ze słowami Klasyfikowanie przedmiotów według określonej cechy, Wyodrębnianie cech istotnych

Sesja 16 – Wieża zwierząt 2 Porównywanie przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych, Porządkowanie przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych według wielkości

Sesja 17 – Rodziny figur- koła i owale Rozpoznawanie kształtów, Łączenie przedmiotów z grupy według jednej wspólnej cechy

Sesja 18 – Papuga zawsze druga Rozpoznawanie, analizowanie i odtwarzanie kolorowych wzorów

Sesja 19 - Choinka Porównywanie rozmiarów trójkątów, Porządkowanie trójkątów w kolejności malejącej, Wzbogacenie słownika o wyrazy związane z wielkością i położeniem

Sesja 20 – Ciemnoczerwona woda – jasnoczerwona woda Rozpoznawanie kolorów – koncepcja odcieni, Rozpoznawanie kolorów – nazywanie odcieni koloru czerwonego

Sesja 21 – Ścielenie łóżka Analiza wzrokowa przedmiotu składającego się z kilku części oraz synteza przedmiotu z figur geometrycznych

Sesja 22 – Rodziny figur – trójkąty, kwadraty i prostokąty Rozpoznawanie kształtów, Łączenie przedmiotów grupy według kształtów geometrycznych, niezależnie od koloru i rozmiaru

Sesja 23 – Kolorowanie wody – jasna, ciemna, ciemniejsza Rozpoznawanie kolorów – rozszerzenie koncepcji odcieni, Rozpoznawanie kolorów – nazywanie odcieni koloru czerwonego

Sesja 24 – Niegrzeczna Złotowłosa Porządkowanie trzech przedmiotów według rozmiarów, Porównywanie wielkości przedmiotów

Sesja 25 – Ukryj myszkę - scenki Rozpoznawanie kolorów i ich odcieni, Rozwijanie umiejętności pracy w parze

Sesja 26 – Spragnione misie Porównywanie rozmiarów co najmniej sześciu przestrzennych, trójwymiarowych przedmiotów, Porównywanie przedmiotów płaskich i przestrzennych ułożonych w równoległych szeregach

Sesja 27 – Dopasowywanie figur Dopasowywanie przedmiotów do figur geometrycznych

Sesja 28 – Czarodziej odcieni Porównywanie kolorów według tzw. norm sensorycznych, Klasyfikowanie kolorów i odcieni

Sesja 29 – Głodne misie Porównywanie rozmiarów przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych, Porządkowanie przedmiotów zgodnie z ich wielkością

Sesja 30 – Domki dla figurkowych ludzików Poszerzanie wiedzy o kształtach geometrycznych

Matematyka sensoryczna 2

Sesja 32 – Kto jest wyższy? Rozwijanie umiejętności porównywania wysokości

Sesja 33 – Figurkowe pieniądze Poszerzanie wiedzy o figurach geometrycznych (koło, owal, prostokąt, kwadrat, trójkąt), Rozwijanie umiejętności pracy w parze, Kształtowanie nawyku grzecznego zwracania się do innych

Sesja 34 – Na schodach Rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów według rozmiaru oraz ustawienie ich w szeregu

Sesja 35 – Malarz i czerwony kwiatek Doskonalenie umiejętności rozróżniania odcieni barw

Sesja 36 – Zwijamy tasiemkę Rozszerzenie pojęcia wielkości z naciskiem na jej określony parametr (długość)

Sesja 37 –Królowa geometria i królestwo figur Grupowanie przedmiotów wokół określonej figury geometrycznej

Sesja 38 – Trzy niebieskie baloniki Ćwiczenie wykonywania tabeli odcieni

Sesja 39 – Lis i króliczek Rozszerzenie pojęcie wielkości – szerokość przedmiotu, Rozwijanie umiejętności wzrokowego oceniania wielkości

Sesja 40 – Piramida odcieni Grupowanie różnych odcieni tego samego koloru, Poznanie zasad tworzenia tabeli odcieni barw

Sesja 41 – Budowniczy i architekci Utrwalenie pojęcia wielkości – szerokość przedmiotu, Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej poprzez odgrywanie konkretnej roli

Sesja 42 – Geometryczny witraż Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo- ruchowej

Sesja 43 – Gdzie jest, gdzie jest, gdzie jest moja piłka? Rozszerzenie pojęcia wysokości w określonych pozycjach

Sesja 44 – Tak zielony jak … Rozróżnianie i identyfikacja kolorów, Rozwijanie kreatywności i wyobraźni

Sesja 45 – Potłuczone talerze Rozwijanie umiejętności wzrokowego oceniania wielkości

Sesja 46 – Tęczowa aplikacja Zrozumienie istoty kolejności w spektrum kolorów

Sesja 47 – Przez most Rozszerzenie pojęcia wysokości w określonym charakterystycznym położeniu

Sesja 48 – Wzorzysty witraż Rozwijanie umiejętności odtwarzania wzorów, Ćwiczenie umiejętności postępowania zgodnie z instrukcją

dzieci wyrazili zgodę na rozpowszechnianie wizerunku swoich dzieci. Rodzice (opiekunowie prawni) dzieci wyrazili zgodę na rozpowszechnianie wizerunku swoich dzieci.