Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej”.
Matematyka sensoryczna 1
Sesja 1 – Ukryj myszkę Rozpoznawanie siedmiu wybranych kolorów, Dobieranie kolorów według tzw. norm sensorycznych.
Sesja 2 – Złap piłkę Porównywanie przedmiotów pod względem wielkości
Sesja 3 – Królestwo figur – figurkowe herbatniki dla figurkowych ludzików Rozpoznawanie wybranych figur, Kinestetyczna technika badania kształtów, Dobieranie kształtów niezależnie od koloru i rozmiaru.
Sesja 4 – Ratowanie piskląt Dopasowywanie kolorów i postrzeganie świata z różnych perspektyw
Sesja 5 - Matrioszka Porównywanie rozmiarów przedmiotów trójwymiarowych, Porządkowanie przedmiotów dwuwymiarowych i trójwymiarowych zgodnie z ich wielkością
Sesja 6 – Królestwo figur – chusteczki dla figurkowych ludzików Rozpoznawanie wybranych figur, Porównywanie figur z tzw. normą sensoryczną
Sesja 7 – Lalki i misie Porównywanie trzech przedmiotów pod względem wielkości
Sesja 8 – Szary książę i kolorowa księżniczka Rozpoznawanie siedmiu kolorów spektrum, Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jedną cechę (kolor)
Sesja 9 - Wieże Porównywanie rozmiarów przedmiotów dwuwymiarowych i porządkowania ich według wielkości, Poznanie sposobu zastosowania szablonu
Sesja 10 – Zabawa w chowanego Rozpoznawanie i nazywanie siedmiu kolorów spektrum, Rozpoznawanie i zestawianie przedmiotów o jednakowych kolorach z pominięciem innych cech
Sesja 11 – Figurkowe ludziki idą spać Dobieranie figur do pasujących schematów, Kinestetyczna technika badania figur, Porównywanie figur do tzw. norm sensorycznych
Sesja 12 – Tęczowa loteria z obrazkami Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kolor i kształt, Wyodrębnianie dwóch cech istotnych - kształtu i koloru
Sesja 13 – Wieża zwierząt 1 Porównywanie wielkości przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych, Stosowanie słownictwa związanego z rozmiarami
Sesja 14 – Dywaniki dla figurkowych ludzików Rozwijanie umiejętności pracy w parze, Rozwijanie umiejętności rozpoznawanie kształtów
Sesja 15 – Tęczowa loteria ze słowami Klasyfikowanie przedmiotów według określonej cechy, Wyodrębnianie cech istotnych
Sesja 16 – Wieża zwierząt 2 Porównywanie przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych, Porządkowanie przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych według wielkości
Sesja 17 – Rodziny figur- koła i owale Rozpoznawanie kształtów, Łączenie przedmiotów z grupy według jednej wspólnej cechy
Sesja 18 – Papuga zawsze druga Rozpoznawanie, analizowanie i odtwarzanie kolorowych wzorów
Sesja 19 - Choinka Porównywanie rozmiarów trójkątów, Porządkowanie trójkątów w kolejności malejącej, Wzbogacenie słownika o wyrazy związane z wielkością i położeniem
Sesja 20 – Ciemnoczerwona woda – jasnoczerwona woda Rozpoznawanie kolorów – koncepcja odcieni, Rozpoznawanie kolorów – nazywanie odcieni koloru czerwonego
Sesja 21 – Ścielenie łóżka Analiza wzrokowa przedmiotu składającego się z kilku części oraz synteza przedmiotu z figur geometrycznych
Sesja 22 – Rodziny figur – trójkąty, kwadraty i prostokąty Rozpoznawanie kształtów, Łączenie przedmiotów grupy według kształtów geometrycznych, niezależnie od koloru i rozmiaru
Sesja 23 – Kolorowanie wody – jasna, ciemna, ciemniejsza Rozpoznawanie kolorów – rozszerzenie koncepcji odcieni, Rozpoznawanie kolorów – nazywanie odcieni koloru czerwonego
Sesja 24 – Niegrzeczna Złotowłosa Porządkowanie trzech przedmiotów według rozmiarów, Porównywanie wielkości przedmiotów
Sesja 25 – Ukryj myszkę - scenki Rozpoznawanie kolorów i ich odcieni, Rozwijanie umiejętności pracy w parze
Sesja 26 – Spragnione misie Porównywanie rozmiarów co najmniej sześciu przestrzennych, trójwymiarowych przedmiotów, Porównywanie przedmiotów płaskich i przestrzennych ułożonych w równoległych szeregach
Sesja 27 – Dopasowywanie figur Dopasowywanie przedmiotów do figur geometrycznych
Sesja 28 – Czarodziej odcieni Porównywanie kolorów według tzw. norm sensorycznych, Klasyfikowanie kolorów i odcieni
Sesja 29 – Głodne misie Porównywanie rozmiarów przedmiotów trójwymiarowych i dwuwymiarowych, Porządkowanie przedmiotów zgodnie z ich wielkością
Sesja 30 – Domki dla figurkowych ludzików Poszerzanie wiedzy o kształtach geometrycznych
Matematyka sensoryczna 2
Sesja 32 – Kto jest wyższy? Rozwijanie umiejętności porównywania wysokości
Sesja 33 – Figurkowe pieniądze Poszerzanie wiedzy o figurach geometrycznych (koło, owal, prostokąt, kwadrat, trójkąt), Rozwijanie umiejętności pracy w parze, Kształtowanie nawyku grzecznego zwracania się do innych
Sesja 34 – Na schodach Rozwijanie umiejętności porządkowania przedmiotów według rozmiaru oraz ustawienie ich w szeregu
Sesja 35 – Malarz i czerwony kwiatek Doskonalenie umiejętności rozróżniania odcieni barw
Sesja 36 – Zwijamy tasiemkę Rozszerzenie pojęcia wielkości z naciskiem na jej określony parametr (długość)
Sesja 37 –Królowa geometria i królestwo figur Grupowanie przedmiotów wokół określonej figury geometrycznej
Sesja 38 – Trzy niebieskie baloniki Ćwiczenie wykonywania tabeli odcieni
Sesja 39 – Lis i króliczek Rozszerzenie pojęcie wielkości – szerokość przedmiotu, Rozwijanie umiejętności wzrokowego oceniania wielkości
Sesja 40 – Piramida odcieni Grupowanie różnych odcieni tego samego koloru, Poznanie zasad tworzenia tabeli odcieni barw
Sesja 41 – Budowniczy i architekci Utrwalenie pojęcia wielkości – szerokość przedmiotu, Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej poprzez odgrywanie konkretnej roli
Sesja 42 – Geometryczny witraż Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo- ruchowej
Sesja 43 – Gdzie jest, gdzie jest, gdzie jest moja piłka? Rozszerzenie pojęcia wysokości w określonych pozycjach
Sesja 44 – Tak zielony jak … Rozróżnianie i identyfikacja kolorów, Rozwijanie kreatywności i wyobraźni
Sesja 45 – Potłuczone talerze Rozwijanie umiejętności wzrokowego oceniania wielkości
Sesja 46 – Tęczowa aplikacja Zrozumienie istoty kolejności w spektrum kolorów
Sesja 47 – Przez most Rozszerzenie pojęcia wysokości w określonym charakterystycznym położeniu
Sesja 48 – Wzorzysty witraż Rozwijanie umiejętności odtwarzania wzorów, Ćwiczenie umiejętności postępowania zgodnie z instrukcją
dzieci wyrazili zgodę na rozpowszechnianie wizerunku swoich dzieci. Rodzice (opiekunowie prawni) dzieci wyrazili zgodę na rozpowszechnianie wizerunku swoich dzieci.