Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
  OK konspekt z chemii.
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Szkoła Podstawowa w Raszówce
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
Klasa biologiczno - chemiczna
Szkoła Odkrywania Talentów
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Halina Skorupska, SP4 Poznań
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Wykorzystaj czas.
Jak pietruszka pije wodę?
Przedszkole Samorządowe nr 3 ODDZIAŁ KOBYLNIKI
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
KLOCKOMANIA.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
W ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” uczniowie klasy I realizowali projekt pod nazwą „Wiosenne inspiracje”
"MALI BADACZE - przez doświadczenie do zrozumienia"
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Lekcja w laboratorium biologicznym
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
Zasady pracy metodą projektu
Chemia w kolorach tęczy
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
TYTUŁ DOBREJ PRAKTYKI Przedszkolaki z „EkoDolinki” – program ekologiczny.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA GRUPY 5-10 OSÓB Organizator: Stowarzyszenie Studentów Nauk Przyrodniczych Tel
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
„Koło Młodych Odkrywców”
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
„Fizyczna karuzela”- eksperymenty
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
31 maja – Ogólnopolska akcja „Polska na rowery”
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013

Cel projektu MALI BADACZE Podstawowym celem programu było zaciekawienie dzieci zachodzącymi zjawiskami w otaczającym ich świecie.

Mali Badacze mieli okazję: stawiać hipotezy i sprawdzać ich prawdziwość, przeprowadzać proste doświadczenia, eksperymenty oraz obserwacje, rozwijać pozytywne emocje i twórcze myślenie, proponować własne warianty doświadczeń i eksperymentów, korzystać z wielu źródeł informacji –książek, Internetu, rozmów i innych rzeczy.

Dzieci mają potrzebę odkrywania, zrozumienia świata, wszystkiego chcą dotknąć spróbować, budują własne teorie i ten właśnie projekt dał im takie możliwości. 

EFEKTY PRACY: Uczeń : Propaguje tematykę ekologiczną, Umiejętnie korzysta z różnych źródeł informacji, Uczy się współdziałania w zespole, Kształtuje właściwie postawy i charakter młodego człowieka. Zachęca innych do postaw proekologicznej, Dba o zdrowy tryb życia, Samodzielnie rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze przy wykorzystaniu różnych źródeł, Kształci postawy dotyczące przyjaznego stosunku do przyrody, Nauczył się myślenia przyczynowo-skutkowego, Wyciąga wnioski z przeprowadzonych doświadczeń Doskonali umiejętność pracy w grupie. Dziecko staje współautorem procesu poznawania świata

Do realizacji zajęć projektowych wykorzystałam fachową literaturę, taką jak np. ”Fascynujące eksperymenty”, „365 eksperymentów na każdy dzień roku”, „Pogoda-eksperymenty”

Mały Badacz uczy się współdziałania w zespole

Mały Badacz doskonali umiejętność pracy w grupie.

Mały Badacz Wyciąga wnioski z przeprowadzonych doświadczeń

Mały Badacz umiejętne korzysta z różnych źródeł informacji

Mały Badacz samodzielnie rozwija swoje zainteresowania przyrodnicze

Mały Badacz nauczył się myślenia przyczynowo-skutkowego

Dziecko staje współautorem procesu poznawania świata

Jestem Małym Badaczem

Poznaję wiele ciekawostek i informacji o wodzie

W jaki sposób dziecko poznaje świat i uczy się? Poprzez eksperyment.

Wiem, jak bezpiecznie wykonać doświadczenie.

I zdobywam wiedzę!

Podsumowanie projektu Mali Badacze Mali Badacze w wykonali dużo ciekawych eksperymentów wyjaśniających różne zjawiska chemiczne, fizyczne i biologiczne z którymi uczniowie spotykają się na co dzień. Uczniowie poznali między innymi ciecz nienewtonowską, zjawisko dyfuzji oraz samodzielnie wykonali mini-pokaz sztucznych ogni.

Podsumowanie projektu Mali Badacze Dowiedzieliśmy się jak można otrzymać naturalne barwniki z buraka i zielonej natki pietruszki. Sprawdziliśmy również, jakie przedmioty pływają po wodzie, a jakie w niej toną. W efektowny sposób zabarwiliśmy białe kwiaty gerbera na różne kolory tęczy. Sprawdziliśmy również, czy woda jest dobrym rozpuszczalnikiem dla innych związków chemicznych, które znamy, na co dzień z kuchni. Otrzymywaliśmy w wyniku wybuchowej reakcji gaz- dwutlenek węgla oraz kolorowe kryształki z proszku do pieczenia. 

Podsumowanie projektu Mali Badacze Sprawdziliśmy czy wszystkie cukry są słodkie i czy wszystkie się rozpuszczają w wodzie. Poznaliśmy nowy gorzki cukier-skrobię. Wykonaliśmy eksperyment pod tytułem "Mocna herbata". Doświadczenie to pokazało, że domowa kuchnia często bywa dobrym, a w niektórych przypadkach całkowicie wystarczającym laboratorium.

Mali Badacze