Zablokowana woda.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyobraźcie sobie, że przychodzicie do domu i mama
Advertisements

>>MoJa SzKoŁa I Ja<<
Kinetyczno-molekularna teoria budowy gazów i cieczy
Hydro- i aerostatyka : Co wpycha balon do butelki ?
Doświadczenie z wodą i atramentem
Koło „80 dni dookoła świata” PSSP,
„Ziemia – planeta wody”
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
Zjawisko dyfuzji obserwujemy codziennie,
Opiekun uczniów: mgr Dorota Ciałowicz
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
Ciśnienie jako wielkość fizyczna.
MIKOŁAJ MIKULSKI NG nr. 9 ,,PRIMUS”
Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
Elementy hydrostatyki i aerostatyki
Kriogenika.
Czy przeciwieństwa się przyciągają ?
Otacza nas woda i powietrze
Prawo Pascala i Kartezjusza
Mali odkrywcy Dokonania podczas pracy nad realizacją projektu w roku szkolnym 2012/2013.
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
Doświadczenia.
Działania na potęgach o tych samych podstawach.
Magia czy fizyka? Czyli sztuczki z ciśnieniem
FIZYKA-DOŚWIADCZENIE
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
Doświadczalny Konkurs Fizyczny I Chemiczny 2014
Myślisz, że wiesz już wszystko ?. Najlepszym lekarstwem na wszystkie dolegliwości jest zwykła woda. Dwie krople na szklankę wódki i wszystko przejdzie...
Termodynamika II klasa Gimnazjum nr 2
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Dalej Prezentację przygotował: Dalej Prezentację przygotowano w oparciu o : -broszury i tablice informacyjne, -stronę internetową
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
BARTEK KOSIŃSKI klasa III E
KULI! W POSZUKIWANIU.
„Nie taka matma straszna;-)” Zagadka nr 4 Do trzech identycznych koszy włożono kule. Do pierwszego tylko kule białe, do drugiego tylko kule czarne, a.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Uważnie przyjrzyj się zdjęciom, a następnie przeczytaj pytanie, by nazwać odpowiedni fragment Ewangelii Później wpisz proponowaną odpowiedź na kartce.
PRACA WYKONANA W RAMACH PROJEKTU
Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia.
Julia, Leon i Adam O..  Czy ciężkie przedmioty spadają najszybciej?
Kwaśne opady Wybuchowi Naukowcy.
Projekt współfinansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CO TO JEST CIŚNIENIE? Ciśnienie – wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na.
ZAKWAS I CHLEB Emilia Cieślak. ZAKWAS Pierwszy dzień  5 łyżek mąki żytniej i 5 łyżek letniej wody wymieszać w litrowym słoiku i odstawić w ciepłe miejsce.
1. Przygotuj: mikroskop, cebulę i ostry nóż, pęsetę, zakraplacz, szkiełka: podstawowe i nakrywkowe, wodę.
Parowanie Kinga Buczkowska Karolina Bełdowska kl. III B nauczyciel nadzorujący: Ewa Karpacz.
Autor: Małgorzata Paszyńska
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
Stwierdzono, że gęstość wody w temperaturze 80oC wynosi 971,8 kg/m3
Co by było gdyby nie było wody ?
Zdrowe przysmaki klasy 1 e
Tarcie statyczne i dynamiczne
Ciśnienie i siła wyporu – podsumowanie (nie tylko w fizyce:)
Fizyka w świecie zabawek.
Mechanika płynów Naczynia połączone Prawo Pascala.
Autor: Tomasz Krawczyk
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
Badanie przczyny ruchu kulki po okręgu
Od zmian pogodowych do klęsk żywiołowych
Opory powietrza podczas swobodnego spadku
Statyczna równowaga płynu
Zapis prezentacji:

Zablokowana woda

Doświadczenie z kartką papieru Nalałem pełną szklankę wody i na nią położyłem kartkę formatu a5. Następnie trzymając kartkę obróciłem szklankę o 180 stopni i puściłem kartkę. Kartka sama trzymała się na szklance, a woda przez nią nie przeciekała.

Zdjęcie

Doświadczenie z gazą Słoik do pełna napełniłem wodą po czym przykryłem go gazą i ją do niego przywiązałem. Po szybkim obrócenia słoika o 180 stopni woda nie wylała się, tylko została zatrzymana przez gazę. Gaza

Zdjęcie

Pytanie Dlaczego woda się nie wylała

Wyjaśnienie Na kartkę papieru działa ciśnienie hydrostatyczne wody, natomiast z drugiej strony działa ciśnienie atmosferyczne powietrza.

Wniosek Ciśnienie atmosferyczne jest większe od ciśnienia hydrostatycznego i dlatego woda się nie wylewa

Zdjęcia wykonała Moja mama : J. Kozak

Prace wykonał Łukasz Koszyk ,,KosZu’’

Koniec